עמוד הבית » לעבור לגור עם הבת שלי – או לה לה – קומדיה צרפתית

לעבור לגור עם הבת שלי – או לה לה – קומדיה צרפתית

3 משפחת טוש שולטת צילום: יחצ
המקום: סינימטק, תל אביב – או לה לה הזמן: יום שלישי, בשעה 20:00 – או לה לה

האירוע:

"לעבור לגור עם הבת שלי" – סרט הפתיחה של פסטיבל קומדיות צרפתיות, בכל הסינימטקים בארץ – או לה לה

דברי פתיחה:

מנהל הפסטיבל כאן בארץ, מברך את באי הסרט. האולם כמעט ריק. כל האנשים חמושים במסיכות, הרגשה קצת הזויה. כמעט כמו לצחוק בפה סגור. משהו מחתרתי כמעט, בימים חמורי סבר, עמוסי רצינות, קרירות, ריחוק, קורונה, אומיקרון, פחד וחבריהם.

במאי הסרט, מר אריק לבאן, בסרטון קצר, מצרפת, מברך את הצופים בחיוך לבבי, מרחוק עקב הקורונה. מבטיח שיהיה מצחיק. או לה לה!

רבע עוף, צילום: יחצ

הסרט:

99 דקות, רצופות בהומור אמיתי, ישר מתוך החיים. ברגעים קורעים במיוחד – בודדים בקהל מרשים לעצמם לשחרר צחקוק. לאט לאט האוירה באולם הכמעט ריק מפשירה, לאט לאט מתחילים יותר ויותר צחקוקים. איזה כיף צרוף זה בימים אלה.

מדבריו של מר לבאן, אני מבינה שהוא יצר קומדיה קודמת על בת, בגיל 40, שחוזרת לגור אצל אמה ומה שקורה שם. הסרט הזה כנראה המשכו, בדרך הפוכה האם, שביתה עובר שיפוץ,  נאלצת לבקש מילדיה מקום לגור – ליום יומיים… שהופכים להתנחלות מאולצת ואיך כל הפלונטר נפתר בדרך נס.

צרפתי כבר אמרתי? משהו בשחקנים הצרפתיים, תמיד מאד אותנטי ומעורר אמון, בדרך המשחק המיוחדת שלהם. קל להזדהות איתם. הם רב מימדיים ועם ניואנסים והבעות פנים מדוייקות. גם שכנדרשת הגזמה, היא לא הופכת לגרוטסקית, אלא לקריקטורה משעשעת.

הצחוק המשוחרר:

כזה שהבטן רוטטת ממנו, והראש נשלח לאחור, בפה פעור לרווחה וקולות רמים בוקעים ממנו – כנראה יהיה שמור בימים אלה רק לצפיה ביתית. הוא חסר, השובב, משולח הרסן הזה. וההומור הוא הומור עצמי. אולי הרמה הגבוהה ביותר של הומור. מעודן, מרומז ובשל כך מצחיק אף יותר.

ממתק קולנועי:

אין דרך אחרת לתאר את הז'אנר הזה – כי קומדיה זה כללי מדי. הוא נעים, למרות שהוא עוסק גם בטרגדיות של החיים. הבמאי מצליח לטפל בנושאים הרציניים, ממבט מחוייך וטוב לב, בעין שאינה שיפוטית וגורמת לנו, כצופים, לקבל גם את עצמנו ומצבים דומים בחיינו, בחיוך חמים, באהבה ובסליחה כנה. הוא אומר לנו בפשטות, אתם לא לבד בתוך הכאוס המשפחתי. זוגיות זה לא קל, הורות זה לא קל, אהבה זה לא קל – לאף אחד. אז כמו שחבר טוב שלי אומר – אם כל כך קשה – אז למה גם לסבול 😉

הפסטיבל:

מצפים לנו עוד 11 ממתקים כאלה ואם הייתי יכולה לעבור לגור בסינימטק, במהלך כל ההקרנות סביר להניח שהייתי עושה את זה – בימים כתיקונם. קשה לי לדמיין חיסון כל כך מועיל ומחזק מערכת חיסונית, כמו מנת ההומור הגדושה והאיכותית הזו. ישר לורידים של הרגש. לרוץ להתחסן בהומור אנושי חם, מגונן ואוהב.

מסיבת האקסים, צילום: יחצ

החל מ- 22 לנובמבר ועד ל 22 לדצמבר

הפסטיבל מאורגן על יד חברת עדן סינמה ובתמיכת המכון הצרפתי בישראל ויוני פרנס פילמס. ניתן יהיה לראות בפלטפורמות ה vod של סינמטק תל אביב בתשלום.