עמוד הבית » ריקאפ: אופוריה 2, פרק 3 | המדריך למניפולטור המתחיל

ריקאפ: אופוריה 2, פרק 3 | המדריך למניפולטור המתחיל

צילום: yes, HOT וסלקום tv
הפרק נפתח בתקופת התיכון של קאל ג'ייקובס. קיבלנו את אחד הפתיחים הארוכים ביותר שהסדרה נתנה לנו עד כה. ציפיתי להבין יותר על הקשר של קאל עם אבא שלו, להבין מה השורש לגבריות הרעילה במשפחת ג'ייקובס.

זה שקאל בארון, אנחנו יודעים מהפרק הראשון של העונה הקודמת, אין פה הפתעה גדולה. זה שהוא היה מאוהב בחבר הכי טוב שלו? נו מילא, יכלתי לחיות בלי המידע הכה דרמטי הזה. כרגיל, הצילום היה מושלם, אופוריה חזרה לשנות ה90 עם הסטיילינג המדויק והצבעים המרהיבים. אם יש משהו יציב באופוריה עד כה, זה ההקפדה על הפרטים הקטנים.

המדריך של רו

בהקבלה כמעט מושלמת לעונה שעברה, רו נותנת לנו מדריך חדש. היא מלמדת אותנו מה עושים ברגע שחוזרים לצרוך סמים ואיך לשקר לסביבה בצורה נכונה. שוב, ניתן לראות שלוינסון ביסס את הסדרה על חוויות שהוא עצמו עבר עם התמכרות לסמים. הסצנה שרו אומרת לאחותה הקטנה שהיא רוצה לחזור לעשן, שוברת את הלב. כשרו לקחה מנת יתר, אחותה היא זו שמצאה אותה. אנחנו רואים את ג'יה נדרכת ומטיחה בה את כל מה שהיא חושבת על ההתמכרות שלה. היא מציינת בפניה לבסוף שכשהיא עושה סמים, זה לא כמו כשכולם עושים סמים. היא לא תסיים את זה עם כמה שאכטות של וויד. היא תחזור לסורה מהר מאוד. מה שג'יה לא יודעת זה שאחותה כבר עמוק בפנים ולא רק שהיא לא מתכוונת להפסיק, היא רוקמת תוכנית צריכת סמים בחינם.

צילום: yes, HOT וסלקום tv

עם כל הכבוד לרו בנט, היא לא ממציאה את הגלגל בכל הקשור בצריכת סמים. עלי, הספונסר שלה ונותן המונולוגים הטובים ביותר בסדרה, עולה עליה כל-כך מהר שהיא לא מספיקה למצמץ לפני שהוא שואל אותה מה יש לה במזוודה (כי מי מאתנו לא הלך למפגש A.A עם מזוודה מלאת סמים?). היא כמובן, נמנעת מלענות, אלא פשוט משתמשת כנגדו בכל מה שהוא סיפר לה על החיים האישיים שלו. דואגת להרחיק אותו מהראדר. רו יודעת שהוא היחיד בסביבתה שהיא לא תצליח לעבוד עליו, אז היא עושה את מה שהיא יודעת- מניפולציה אכזרית שמראה לנו שרו נכנסה עמוק לעולם המסוכן שלה, כזה שאנחנו לא מבינים. בעוד תצוגת צילום נהדרת, היא לוקחת סם מהמזוודה והחושך משתלט.

צילום: yes, HOT וסלקום tv

החיים על פי לקסי

העונה הזאת היא עונת ההתעוררות של לקסי. היא מבצעת מעבר חד מדמות משנה לאחת מהדמויות הראשיות. החל מהחברות הנרקמת עם פז, עד למחזה שהיא כותבת. גם כאן, הבחירה להציג את החיים שלה כמחזה, היא מעניינת. אנחנו יודעים על ההיסטוריה שלה מהפרק שהתמקד באחותה, קאסי. אבל אנחנו לא יודעים איך העזיבה של אבא שלהן וההתנהגות של אימא שלהן השפיעו על לקסי. קיבלנו עד כה דמות שקטה, שמחזקת את רו ברגעים החשובים. אבל מי זאת לקסי? מה השאיפות שלה? מה היא אוהבת? מסתבר שלכתוב. היא יוצרת מחזה שמשום מה חצי מבית הספר רצה להיבחן אליו וזאת דרך מעניינת להראות לנו את החיים מהעיניים שלה. לקסי אומרת לנו שאנחנו לא שמים מספיק דגש על האנשים השקטים והמופנמים, כשהרבה פעמים הם המעניינים ביותר, כי הם סופגים את כל המידע. נצטרך לחכות בסבלנות לפרק של המחזה בשביל לראות כמה המידע תואם לסיפור שרו מקריינת לנו.

צילום: yes, HOT וסלקום tv

מחבואים עם השטן

קאסי מאבדת את זה לגמרי. היא מנהלת רוטינת התארגנות כפייתית לבית-הספר רק בשביל שנייט יתייחס אליה. הוא כמובן מתעלם כי הוא נייט ואלוהים יודע מה עובר לו בראש רוב הזמן. הפעם היחידה שהוא מתייחס לקיום שלה זה כשהיא מתלבשת בדיוק כמו מאדי, מה שמראה לנו בעקיפין שקאסי נועדה להחליף אובססיה אחת של נייט באחרת. כמו כן, קאסי מאבדת מהאופי השברירי גם ככה שלה, רק בשביל למצוא חן בעיניי בחור.

צילום: yes, HOT וסלקום tv

משהו בילדים בסדרות של HBO גורם לי לזוז באי נוחות, אולי זה טראומת משחקי הכס ואולי זה אש מרביץ לקאל ג'ייקובס עם קת נשק, רק בשביל להוכיח נקודה. השיחה של קאל עם פז כל-כך כאוטית שאני הרגשתי בדיוק כמו פיי, המון שאלות ואותה תובנה, משהו ביחסי אב-בן לדורות משפחת ג'ייקובס השתבש קיצונית. נראה איך המידע החדש של קאל על נייט וג'ולס ישפיע.

צילום: yes, HOT וסלקום tv

עתידות: נייט לא באמת רוצה לחזור למאדי, הוא רק רוצה את הדיסק של אבא שלו עם ג'ולס. המחזה של לקסי הולך להפיל כמה לסתות. אני לא יכולה לחכות שישחררו את הפלייליסט של הסדרה, זה כל מה שאני שומעת כבר תקופה.

מאת: מאיה גולדין