עמוד הבית » רכב היברידי או חשמלי – המדריך לבחירה

רכב היברידי או חשמלי – המדריך לבחירה

צילום:unsplash

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים מבינים את החסרונות אשר טמונות מכוניות עם מנוע בנזין או דיזל – ובעיקר את עלויות התחזוקה הגבוהות והנושא של זיהום הסביבה. מכיוון שכיום, ניתן למצוא גם חלופות, אז אין באמת שום סיבה להמשיך ולהוציא את אותם סכומי כסף גבוהים על דלק או להמשיך "לתרום" חלק גדול לזיהום הסביבה.
אז אם אתם מתלבטים איזה סוג של רכב יהווה כרכב חסכוני יותר וידידותי יותר לסביבה הבנזין, חשוב שבשלב הראשון, תכירו לעומק את האפשרויות המרכזיות אשר מוצעות לכם – רכבי היברידי או רכב חשמלי.

הכירו את הרכב ההיברידי
רכב היברידי הוא רכב, אשר לצד מנוע דיזל או בנזין, כולל גם מנוע נוסף והוא מנוע חשמלי – כאשר תפקידו הוא להוות כגורם המסייע להנעת הרכב או להוות כזה המניע אותו.
כל מי שיתחיל להתעמק ברכבים ההיברידיים עתיד לגלות שקיימת חלוקה למספר סוגים שונים ובין היתר: "רכב היברידי מקביל" – אשר כולל מערכות המפעילות את 2 המנועים ביחד, כאשר, המטרה היא לנצל בצורה המיטבית את האנרגיה.
סוג נוסף הוא "רכב היברידי טורי" כאשר, ברכב זה, המנוע החשמלי יהיה חלש יותר ולכן, לא יוכל להניע את הרכב בכוחות עצמו. ברכבים אלו המנוע החשמלי מהווה סוג של מקור לאנרגיה.
כאן חשוב לציין, שלא משנה באיזה סוג של רכב היברידי תבחרו, עדיין תוכלו להיות רגועים בידיעה שקניתם רכב חסכוני יותר בהשוואה לרכב הפועל על מנוע בנזין בלבד – וכאמור, יתרון נוסף, טמון בעובדה שרכב היברידי פולט פחות מזהמים ולכן, נחשב לידידותי יותר לסביבה.

הכירו את הרכב החשמלי
רכב חשמלי, כפי שניתן להבין משמו, הוא רכב שההנעה שלו מתקבלת ממנוע חשמלי בלבד – מקור האנרגיה ברכב זה, הוא אותו החשמל אשר מגיע מהסוללה, אשר מעבירה את החשמל אל המנוע.
מנוע חשמלי נחשב ככזה אשר מנצל בצורה האופטימאלית את האנרגיה ולכן, רכב חשמלי נחשב גם רכב חסכוני במיוחד.
מנוע חשמלי נעזר במספר מצומצם יחסית של רכבים בכדי לייצר את התנועה של הרכב והם: מנוע חשמלי, הסוללה ורכיבים לצורך הטעינה.
רכב חשמלי נחשב כלא מזהם, לא מרעיש ובעל נסיעה חלקה. כאמור, העלות של האנרגיה עליה מתבסס הרכב החשמלי הינה נמוכה במיוחד וכך גם כאמור, עלות התחזוקה שלו.

אז מה עדיף – חשמלי או היברידי?
ובכן, לסיכום, ניתן לומר כי רכב היברידי הוא כזה אשר משלב בין מנוע בנזין או דיזל למנוע חשמלי – כאשר, הסוללה אשר מספקת חשמל הינה יחסית קטנה. מכיוון שיש ברכב היברידי גם את המרכיב של מנוע בנזין, יש לקחת בחשבון, שרכב זה צריך כמות מסוימת של דלק בשביל לפעול (אומנם מדובר בכמות דלק קטנה משמעותית מזאת של רכב שכולל אך ורק מנוע בנזין, אך עדיין קיים צורך שכזה). לעומת זאת, רכב חשמלי, הוא רכב אשר נע בכוח החשמל בלבד ולכן הוא אינו זקוק לתדלוק הקונבנציונאלי.
לשאלה, איזה רכב עדיף ובכן, לכל אחד מהסוגים יש את היתרונות שלו – כאשר, כל מי שתר אחר רכב חסכוני, חשוב שייקח בחשבון גם את העלות ההתחלתית של אותו הרכב ולא רק את הוצאות הדלק. בסופו של דבר, על הרכב הנבחר להיות לא רק חסכוני אלא לענות על הדרישות, הצרכים והציפיות של בעליו – חשוב לקחת בחשבון שלא כל מוסך ערוך לטפל ברכבים חשמליים, לכן, חשוב לשים דגש גם על הנושא הזה בהליך בחירת סוג הרכב המועדף.
לכן, חשוב שכל אחד יעשה את השיקולים שלו ויבצע בסופו של דבר את הבחירה המתאימה.