עמוד הבית » "רפובליקת הציפורים" ב- The Warth mouth National Park

"רפובליקת הציפורים" ב- The Warth mouth National Park

באדיבות לשכת התיירות פולין

יעד תיירות אטרקטיבי ואינו מוכר מספיק לציבור בישראל הינו "רפובליקת הציפורים"  ב- The Warth mouth National Park, שבמערב פולין (פרובינציית לובוסקי). הרפובליקה מהווה גן עדן לחובבי טבע וציפורים והיא מזכירה את שמורת הפנטנל בברזיל (Pantanal) .

השמורה זכתה בפרס האירופי למצוינות והיא מושכת אליה חוקרי ציפורים מרחבי העולם.

בשמורה אפשר לצפות בנשר לבן זנב ובעוד 250 מינים של ציפורים, חלקן נדירות וחלקן אף בסכנת הכחדה כגון משפחת העגוריים ועוף נדיר בשם מלכישליו חלודי. הפארק הקסום משתרע על שטח של 8000 דונם.

 ברפובליקת הציפורים ישנן עמדות תצפית מיוחדות לצפייה בציפורים.
במהלך הסתיו מגיעות להקות הענק של האווזים.  אפשר להאזין לקולות שקשוק הכנפיים של 150 אלף האווזים במהלך מסע הנדידה שלהם ולהאזין בשקט לקולות המיוחדים שמפיקות הציפורים.

מומלץ גם לבקר בבירת רפובליקת הציפורים : Słońsk, החלק הפראי ברפובליקה. שם ניתן לקבל "דרכון" של הרפובליקה. המסמך מאפשר לאסוף את הבולים של הציפורים המקננות ברפובליקה.

באדיבות לשכת התיירות פולין

באתר נערכים פסטיבלים לכל המשפחה ואירועים רבים וגם ניתן ליהנות ממסלולי אופניים לאורך 30 ק"מ לכל המשפחה ומסלולי הליכה בטבע.

הנוף של הרפובליקה מורכב מביצות ומקווי מים, דבר שמושך אליו עופות מים. בסתיו ובאביב, מקומות אלה הופכים למקום מנוחה לציפורים נודדות. אבל גם

מינים רבים של עופות מקננים בשמורה בחורף ביניהם עיטם לבן זנב, עוף דורס נדיר. הפעילות העיקרית בפארק היא צפרות עם הרבה נקודות תצפית. ברפובליקת הציפורים ישנו גם מרכז חינוכי מעניין המארגן סדנאות טבע ומשחקים אינטראקטיביים לילדים.

באדיבות לשכת תיירות פולין