עמוד הבית » "שיר זה יופיע באלבום שירי ילדים ובספר ילדים שעליהם אני עובד"

"שיר זה יופיע באלבום שירי ילדים ובספר ילדים שעליהם אני עובד"

מוטי לוי, צילום: מלי ארואסטי
הסופר והמשורר מוטי לוי הוציא בימים אלו את שיר הילדים "דובי צהוב עם פס ירוק" בביצוע של יעל מגל מרחובות ועם לחן ועיבוד מוזיקלי של ניר בכר מנס ציונה

הסופר והמשורר מוטי לוי הוציא בימים אלו את שיר הילדים "דובי צהוב עם פס ירוק" בביצוע של הזמרת יעל מגל ועם לחן ועיבוד מוזיקלי של המוזיקאי, היוצר והמעבד המוזיקלי ניר בכר מנס ציונה. לדבריו, השיר נכתב בהשראת שיעור מלאכה בכיתה ד' או ה'. "המורה נתנה לתלמידים ולתלמידות צבעים ירוק וצהוב, וביקשה שכול אחד יצייר איתם ציור. ציירתי דובי צהוב והחלטתי לגוון אותו עם פס ירוק. אחרי שנים רבות כתבתי עליו שיר, כי תמיד משתלבים בשירים ובסיפורים שלי זיכרונות מהילדות. שיר זה יופיע באלבום שירי ילדים שעליו אני עובד בימים אלו, ובהמשך יופיע בספר ילדים עם איורים שאמור לצאת לאור בשנה הקרובה".

השיר "דובי צהוב עם פס ירוק" בביצוע של יעל מגל:
https://www.youtube.com/watch?v=BueMQHsvgdw

לפני מספר חודשים הוציא מוטי לוי את הסינגל "הדרך לאושר" שנכתב על מחווה רומנטית, שעשתה עבורו בת זוגו לשעבר לפני 15 שנה. גם את שיר זה מבצעת יעל מגל והלחין, הפיק ועיבד אותו המוזיקאי, היוצר והמעבד המוזיקלי ניר בכר.

מוטי לוי, צילום: מלי ארואסטי

מוטי לוי, בן 64 מנס ציונה, לא ישכח לעולם את היום לפני שש שנים, שבו לקה באירוע מוחי קשה מאוד שפגע בחלק גדול מיכולותיו המוטוריות. הוא עבר שיקום בבית לווינשטיין, שכלל מאות שעות פיזיוטרפיה, ריפוי בעיסוק ומגוון טיפולים נוספים. למרות שהוא נזקק לסיוע ומתקשה בתפעול ידו ורגלו השמאליות, שבו אליו רוב יכולותיו והוא נעזר להליכה במקל ואף נוהג תחת מגבלות ברכב נכים. בשנים האחרונות הוא מטופל במחלקה הסיעודית של בית החולים הגריאטרי גולדן קייר בנס ציונה.

הוא הוגדר על ידי הרופאים כנס רפואי ומאז לא מפסיק לכתוב: ספרים, שירים ותסריטים. את האירוע המוחי הקשה תיעד במילות השיר "חלום לא, מציאות כן", שהשתתף ב"מוסיפים על האור" מספר 8 – תחרות ארצית לשירים וסיפורים בקרב יוצרים עם מוגבלויות שהתקיימה באולם ספי ריבלין קרית השרון בנתניה.

מאז ומתמיד עסק מוטי לוי בכתיבה: פרוזה, שירה, אקטואליה וספרות מתח. הוא כותב שירים וסיפורים מגיל 14, ובמשך השנים הוציא לאור כמה ספרים ובהם "נער עצוב" – רומן על חיי נעוריו בשכונה. בשנה שעברה יצא לאור אחרי שלושה ספרים דיגיטליים "פטריוטים מחוץ לגבולות" (הוצאת ניב) – ספרו החדש הכולל שלושה סיפורים מרתקים ונועזים על פטריוטים ישראלים בחו"ל, שאותו העניק לנשיא המדינה יצחק הרצוג במהלך פגישה איתו בבית הנשיא ואף זכה לברכתו.

מוטי לוי, אב לשתי בנות נשואות וסבא לשלושה נכדים קטנים, מודה כי הטיפול המסור של המטפלים השונים בגולדן קייר סייע לו בשיקום הפיזי, כשמטפלת רוחנית בשם יעל סייעה לו לקדם את היצירתיות ובזכותה חזר לכתוב. בימים אלו הוא מתמקד בעיקר בכתיבת שירים. לכן הפסיק זמנית את כתיבת 5-4 ספרי פרוזה שהוא מתכוון להוציא לאור בעתיד. למרות שהוגדר על ידי הרופאים כנס רפואי, "השיקום שעברתי והרצון שלי הביאו אותי ללכת קצת עם מקל, להמשיך לדבר ואפילו לנהוג".

מאת יהורם גלילי