עמוד הבית » שעונים ששינו את המשחק בעולם
צילום שניידר שעונים ותכשיטים, רעננה.

שעונים ששינו את המשחק בעולם

יש לא מעט שעונים אייקוניים בעולם השעונים או שעונים עם היסטוריה, מורשת וסיפורים סביבם. אבל גם בין השעונים המיוחדים הללו, יש מספר מצומצם של שעונים שהם באמת יוצאי דופן, שעונים שאפשר להגיד שהיו סוג של "גיים-צ'יינג'ר" – משני משחק בתעשיית השעונים, כאלו שהאפקט שלהם על עולם השעונים חורג מהעובדה שמדובר בדגם אייקוני או עם רכיב או מנגנון מיוחד. הכנו עבורכם רשימה של כמה מהשעונים המיוחדים הללו שיעזרו לכם להבין על מה אנחנו מדברים.

רולקס סאבמרינר

רולקס השיקה שעון עמיד למים 27 שנים לפני שהיא השיקה את הסאבמרינר, כך שאנחנו לא באים לדבר על זה שהוא היה עמיד למים. אבל מה שאנחנו כן רוצים לציין זה את העובדה שבשנת 1960, צוות צוללנים צרפתי, אוגוסט וז'אק פיקארד, אב ובן, צללו לתחתית מפרץ נאפולי, עם שעון רולקס דיפ-סי שהוצמד לדופן הצוללת שלהם. העובדה הזאת הראתה כי רולקס מוכנה לקחת את שעוני הצלילה לשלב הבא ובאמת באותה שנה הושק הסאבמרינר הראשון, שהפך לאייקון מספר אחד בעולם השעונים.

אומגה ספידמאסטר

מהמעמקים – לחלל החיצון. לאחר שעבר סדרת מבחנים מעמיקה וקפדנית, נבחר שעון האומגה ספידמאסטר להיות השעון שישמש את האסטרונאוטים של נאס"א במשימות החלל שלהם. בין המבחנים שעבר הספידמאסטר – טבילה בנוזל שחומם לטמפרטורה של 93 מעלות צלזיוס, כשלאחר מכן הוא נדרש לעמוד בסטייה של עד 5 שניות ליום. מבין 10 השעונים שהועמדו לבדיקה, שתשע מהם אף אחד לא מכיר, רק הספידמאסטר הצליח לעמוד בהצלחה בכל המבחנים. לאחר שהפך לשעון הראשון על הירח, הפך הספידמאסטר לשעון הכרונוגרף אולי האייקוני ביותר בעולם ולסוג של סטנדרט בעולם השעונים.

צילום שניידר שעונים ותכשיטים

סייקו אסטרון

בסוף שנות השישים, עולם השעונים עבר מהפכה של ממש, כשחלק לא מבוטל מיצרניות השעונים עברו מייצור מצומצם של שעונים מכאניים לייצור המוני של שעוני קוורץ. דווקא סייקו היפנית הייתה הראשונה שהצליחה לעשות זאת ולהביס (וכמעט לחסל) את תעשיית השעונים השוויצרית, עם ההשקה של שעון הסייקו אסטרון. שלא תטעו לחשוב שהיה מדובר בשעון זול במיוחד. במחיר של סייקו אסטרון יכולתם לרכוש בשנת 1969 מכונית משפחתית ממוצעת. אין עוד שעון בעולם שהצליח להיכנס לרשימת ה-IEEE, רשימה מכובדת שכוללת פריטים שהיוו התקדמות טכנולוגית של ממש בעולם הנדסת החשמל, כשהסייקו אסטרון נמצא ברשימה לצד הקומפקט דיסק או הברקוד.

סווטש

השנה היא 1983 ותעשיית השעונים השוויצרית מנסה להתאושש ממשבר הקוורץ עם שעון קוורץ משלה. התשובה – סווטש. שעון פשוט וזול, עם מגוון רחב של עיצובים וצבעים, כשבמקור תוכננו 10,000 שעונים בלבד מהסדרה הראשונה. קפיצה קדימה ל-2006, סווטש עדיין חיה ונושמת, עם מכירה של מעל  ל-350 אלף שעונים, כשקבוצת סווטש הפכה לאחד מקונגלומרטי השעונים הבולטים בעולם, כשהיא רוכשת כמה ממותגי השעונים המוכרים בעולם כמו אומגה ולונג'ין.

זניט אל פרימרו

בשנת 1969 הצליחה זניט השוויצרית להקדים קבוצת פיתוח שכללה שתי חברות מובילות בעולם השעונים, ברייטלינג וטאג הויר והשיקה את מנגנון הכרונוגרף האוטומטי הראשון בעולם. ההישג נחשב בזמנו לחסר תקדים, מעין "הגביע הקדוש" של עולם השעונים דאז. המנגנון זכה לשם "אל פרימרו" ("הראשון") והוא הפך לסמל של יצרנית השעונים מלה-לוקלה, שמייצרת אותו עד היום.