עמוד הבית » תיאטרון חיפה- תיאטרון יוצר שינוי במבט לחברה הישראלית

תיאטרון חיפה- תיאטרון יוצר שינוי במבט לחברה הישראלית

ימין, משה נאור מנהל נאור מנהל אומנותי, ניצה בן צבי מנכ"ילית. צילום: אוראל כהן
תיאטרון חיפה בשינוי משמעותי ושם דגש על החברה הישראלית על כל גווניה. התיאטרון כיום נועז יותר, עוצמתי ובעל אמירה בלתי מתפשרת.

בבוקר חם ולח במפתן התיאטרון קיבלה את פנינו הגב' ניצה בן צבי לצד הבמאי המוערך והמנהל האמנותי מר משה נאור, אשר הציגו בפנינו את העונה החדשה של התיאטרון כעונה מקורית, נועזת המתמודדת ללא מורא ובפנים גלויות מול החברה הישראלית של היום ושל פעם ומסיקה לגבי עתיד החברה שלנו.
בתכנית הוצגו 3 מחזות זמר מקוריים בבכורה עולמית: היוצרים המקוריים הציגו את המחזמרים המבטיחים.

 "סווינג" / צביה הוברמן 

מחזה מוזיקלי, שלוש זמרות צעירות פתחו בשיר בקצב הסווינג .צביה הוברמן אשר כתבה וביימה את המחזמר סיפרה בחן על מועדון תוסס בתל אביב של 1942, האנגלים עדיין כאן, תל אביב רוקדת מארחת מזמרת ומשרתת את אוהבי הבילויים הבאים אליה: אנגלים, יהודים, ערבים. סוחרים, חיילים, אנשי בוהמה, משוררים, יוצרים ושוחרי אמנות מהארץ והעולם. המחזמר רצוף מוסיקה מסרטי קולנוע מאותה תקופה. על הרקע הזה איך לא מתפתח רומן בלתי אפשרי בין צעירה יהודייה פליטה מגרמניה לבין בעל מועדון גרמני מקבוצת הטמפלרים. האם הרומן הזה ישרוד?
לא לשכוח שבאירופה עדיין משתוללת השואה הארורה.

"סוניה" / גיא פרטי ושחר שמאי 
המחזמר דרמטי, מאת גיא פרטי ושחר שמאי 2 יוצרים צעירים אדר ספרו שהמחזה הזה מספר את סיפור חייה של גב' סוניה פרס אשר חיה בצלו של בעלה המפורסם ושבחיי שניהם שזורה ההיסטוריה של מדינת ישראל. אולם המחזמר אינו מתמקד בסיפור ההיסטורי אלא בחייהם הפרטיים של סוניה ושמעון פרס. ועל האתגרים אשר התמודדו שניהם, מועמדותו לנשיא המדינה. מדוע היא עזבה אותו? מדוע סירבה לחיות בבית הנשיא? ועוד שאלות ותהיות רבות.

 "היפה בחיי" / אהוד חיטמן 
המחזמר נכתב והוצג ע"י אוהד חיטמן (יוצר את המחזמר בלי שוורץ). היוצר הצעיר מתמקד בשנה הראשונה של זוג הורים אשר נולד בן ראשון. מה זה עושה השנה לאהבה, למערכת היחסים? אילו אתגרים היא מציבה בפניהם? רוני ודנה הם זוג צעיר קרייריסטיים החיים חיי נישואין רומנטיים יציבים ורגועים ואז נולד בנכם הראשון …

רוני דלומי, צילום: אלה אוזן

צוות שחקנים מעולה מרים את המחזמר הזה ובראשם: לי בירן (אשר דר בפנינו שיר מההצגה),רוני דלומי, מיקי קם, אורנה דץ ועוד

קלסיקות ישראליות ועולמיות

"הכתובה" / אפרים קישון 

קומדיה המפורסמת מאת אפרים קישון של שנות ה-60. בבימויו של משה נאור בכיכובו של שלמה בראבא. המתאר זוג קיבוצניקים המנסים להשיא את בתם אבל היות ואין להם כתובה היא אינה יכולה להינשא ואז עולה רעיון שהם יתחתנו באמת ואז תהיה להם כתובה. אולם נוצרת בעיה קשה….הקומדיה בליווי נגינה חיה על הבמה.

שלמה בראבא, צילום: ג'ראר אלון

"המחיר" / ארתור מילר

דרמה משפחתית אשר תורגם ע"י דניאל לפין בבימוייו של משה נאור, שני אחים הנפגשים לאחר מות הוריהם בכדי לחלק ביניהם את הרכוש שנשאר. במהלך המפגש צפים רגשות מורכבים, כאבים מהעבר המשותף, כישלונות, חוסר אמון מתמשך המקשים על ההתקרבות ביניהם. האם יצליחו לסיים בנחת את חלוקת הרכוש האם לא?

 "מטורללים" / מריוס פון מיינברג

מחזה הומוריסטי  אשר תורגם ע"י אבישי מילשטיין בבימוייו של שרון שטראק .מחזה דרמתי ספור פשוט לכאורה על זוג הנוסע לחו"ל ונותן לזוג חברים לשמור על ביתם. אך בחזרתם מוצאים כאוס ועזובה. ומסתבר שאולי הם לא נסעו בכלל? אולי הזוג השני נסע? אולי החליפו זהויות? מתפתח משחק מטורלל ומצחיק עד לסוף הבלתי נמנע?

מחזות מקוריים עם הסתכלות ונגיעה פוליטית

"אלאור" / עודד ליפשיץ

בימוי משה נאור. הלך הרוח הקשה  מתוך המציאות הישראלית הפוליטית חברתית. שירת אלאור נכתב בסגנון טרגדיה יוונית. המתאר את הספור הקשה פרשת אלאור אזריה וההסתה שהתלוו אליו החושף את הקרעים של החברה הישראלית.

" עמירם" / עדו סתר בימוי יעל גולדברג
המחזה שירי דרמטי הממריא מעל המציאות המרה כדי לנסות להבינה טוב יותר ולשאול איך החיים שלנו כאן יכולים להביא למעשים כה נוראיים.
יתזה למעדה הנורא (השריפה בדומא).

 " החממה לתרבות המחר"
תאטרון כמרחב למידה. מדובר על מיזם מיוחד וחדשני של תאטרון חיפה ליצירה וחינוך לאמנות עבור ילדים ובני נוער. התיאטרון מגיע לבתי הספר עם תכניות לימודים כגון: יצירותיהן של נעמי שמר ודבורה עומר, בשילוב שחקנים בשיעורי הספרות בבתי הספר בחיפה. שזה לדעתי כמורה רעיון נהדר ומנגיש את הספרות ליותר תלמידים.

צביה הוברמן, צילום: נועם בן גוריון

יוזמת ומנהלת החממה לתרבות המחר היא המחזאית והבמאית צביה הוברמן.

מאת: ציפי שמיר

הוספת תגובה

הוספת תגובה