עמוד הבית » תערוכת בוגרים 2020

תערוכת בוגרים 2020

צילום אביחי אברהם
הפקולטה לאמנויות - המדרשה שמחה לפתוח את תערוכת הבוגרים לשנת 2020, במסגרתה יציגו 40 בוגרות ובוגרים. התערוכה תתקיים בקמפוס המדרשה שבמכללה האקדמית בית ברל, פתוחה לקהל הרחב .

תערוכת הבוגרים היא אירוע שנתי עבור המוסד האקדמי ועולם האמנות, ובו בזמן רגע חד פעמי עבור הסטודנטים המסיימים. עבורם זו ההזדמנות לצאת לאור, לחשוף להיחשף. עבור הקהל זהו שילוב מסעיר בין תערוכה קבוצתית גדולה ודינמית לבין עשרות תערוכות יחיד, המאפשרות היכרות ראשונה עם קולות רעננים בציור, פיסול, צילום, מיצג, מיצבי וידאו וסאונד.

בכל שנה תערוכת הבוגרים מהווה ציון של סיום פרק הלמידה הסדורה ותחילתה של התמודדות עצמאית בשדה האמנות. זוהי תמיד פסגה פומבית בקצה שנה אינטנסיבית, ושיאן של ארבע שנים של תהפוכות והתפתחויות; ארבע שנים של תהליך מטלטל בשני קטבים: העמקה, חיפוש, פיתוח וגילוי עצמיים, ובה בעת מפגש, ביקורת, לימוד ושכלול השפה.

שרון ברויאר – אין סוף משחת שיניים – מדיה מעורבת – 2020

אולם השנה תהליך אישי ומשותף זה נקטע וקיבל תפנית בלתי צפויה. תקופת ההסגר והחרדות הבריאותית והכלכליות ממגפה עולמית נראים בתערוכה. גם אם רוב העבודות אינן עוסקות בכך ישירות, ונדמות כא-סימפטומטיות, הרי שהשפעת ההפסקה בשגרה והריחוק הכפוי מבעבעות מתחת לפני השטח. ברבות מן התערוכות נכרת התכנסות פנימה אל תוך הבית, אל תוך המערכת הזוגית או המשפחתית ובחינה של נקודות ההשקה והחיכוך שלהן עם העשייה האמנותית ולימודי האמנות; נדמה כי בפיסול, אפילו בזה אשר בקנה מידה גדול, נותרו משקעים מתקופת הדגירה וההסגר. ברבים מן הפסלים בתערוכה נותר יחס מורכב עם עברם כמודלים מוקטנים בחומרים דלים או כהדמיות ממוחשבות; ניסויים וניסיונות ביתיים עשו דרכם אל חללי התצוגה; התנור במטבח, המרפסת ואפילו המקלחת הפכו לסטודיו.

שלומית לק
צילום שלומית לק

גם בימי הריחוק החברתי והלמידה המקוונת, קהילת המדרשה – סטודנטים ומרצים – התעקשה להיות בית למפגש. הסטודנטים יזמו את המשכו של המוסד המסורתי של המדרשה (עוד מימי רפי לביא) – ביקורת יום חמישי אפילו בזום. החלונות המלבניים על המסך הפכו לחללי תצוגה ולזירות רוחשות. כזו היא גם תערוכת הבוגרים – חללים חללים שהם זירות מפגש מרגשות.

ריבוי הזירות משקף את סדר יומה של המדרשה. הפקולטה לאמנויות היא מקום המקדש את הרגישות, הקשב והערבות, וכן את החופש התרבותי, הקושרים אנשים מרקעים ומגזרים שונים. המדרשה היא בית לאלה שיש להם עניין משותף אמיתי ביצירה אמנותית.

 

שעות פעילות: א-ה 12:00 עד 20:00  /  יום ו' 10:00 עד 14:00

הפקולטה לאמנויות המדרשה במכללה האקדמית בית ברל. טלפון: 09-7478788

נעילה :  10.9.2020

הוספת תגובה

הוספת תגובה