עמוד הבית » תרסיס לחסימת וירוסים הנכנסים דרך חלל האף

תרסיס לחסימת וירוסים הנכנסים דרך חלל האף

טאפיקס צילום אפרת אשל
חברת התרופות הישראלית כצט (CTS) משיקה בימים אלה בישראל את טאפיX (Taffix), אבקת ספריי לחסימת וירוסים הנכנסים דרך חלל האף. המוצר מבוסס על טכנולוגיה שפיתחה חברת הסטארט-אפ הישראליתPHARMA NASUS, המתמחה בפיתוח תרופות הניתנות דרך האף.

כל ריסוס של אבקת טאפיס מייצר בתוך 50 שניות שכבת מגן פולימרית על רירית האף (מבלי לפגוע בפעילותה), בעלת pH נמוך ברמה של 3.5 וגודל חלקיקים אחיד וצפוף, אשר חוסמת עד 5 שעות רציפות עד 97% מהווירוסים הנכנסים דרך חלל האף.

מחקרים הראו שתאי האף הם אחד המקורות העיקריים להדבקות בווירוסים מאחר והם עשירים בקולטנים ובחלבונים אליהם נקשרים הווירוסים[1], [2], [3],[4]. חוקרים העריכו כי עיקר ההדבקה מווירוסים מתרחשת באף והמליצו להתמקד בהגנה .

אבקת טאפיX בנויה על החומר HPMC, אשר נמצא בשימוש תעשיית הפארמה שנים רבות. מדובר בהידרוג'ל פולימרי המסוגל לספוח מים וכך, באמצעות רירית האף, מייצר שכבת צלולוז אשר בה הוירוסים נלכדים – וכך לא מצליחים להיכנס לגוף. כך למעשה עובד מנגנון החסימה המכנית.

בנוסף, מחקרים נוספים  שבוצעו בשנים האחרונות, הראו כי וירוסים אינם יכולים להתרבות בסביבה חומצית נמוכה. לכן, העובדה ששכבת הג'ל בעלת רמת חומציות של 3.5 מנטרלת את הווירוסים הכלואים מיכולתם להתרבות ולהדביק, בכך בא לידי ביטוי מנגנון החסימה הכימית של טאפיס.

מנגנון הפעולה הכפול  (כימי ומכני) הוכח כיעיל בשני ניסויים מעבדתיים כנגד וירוסים ממשפחות שונות ופיתוחו מבוסס על מחקרים עדכניים המצביעים כי חלק מתרחישי ההדבקה של ווירוסים ונגיפים מתרחשים דווקא לפני הופעת הסימפטומים. ולכן, כי יש להקפיד על הגנה מוקדמת מפני ווירוסים, בייחוד עבור אנשים שבאים ביום יום שלהם במגע עם אנשים אחרים.

אורית גזית, סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת כצט, מסרה: "אנו שמחים להיות הראשונים בעולם המשיקים את הפיתוח הישראלי החדש המהווה עוד דרך להגן עלינו מפני וירוסים. התרסיס מגן על אחד האזורים העיקריים שמשתתף בתהליך הפצת הווירוסים מאדם לאדם – האף שלנו. מדובר על שכבת הגנה נוספת, המאפשרת להקטין את הסיכון להידבק בווירוסים בצורה פשוטה ויומיומית, במיוחד במצבים של אי ודאות וחשיפה לקהלים שאיננו מכירים"

המוצר אינו מצריך מרשם רופא, קל לשימוש ומאושר על ידי משרד הבריאות. המוצר  מיועד לשימוש יומיומי לילדים מעל גיל 12 ומבוגרים, ומומלץ בעיקר לפני הכניסה לסביבות סגורות והומות כדוגמת משרדים, מסעדות, קניונים, חנויות, חדרי כושר, תחבורה ציבורית, אירועי ספורט וכד'. ניתן להשיגו בבתי המרקחת של רשתות הפארם ובתי מרקחת פרטיים במחיר של 59.90 ₪.

מידע נוסף אודות המוצר ניתן למצוא ב- www.taffix.co.il

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה