עמוד הבית » פסטיבל פלמנקו 2023

פסטיבל פלמנקו 2023

צילום: באדיבות הפסטיבל בוקר פלמנקו
פסטיבל ימי הפלמנקו ה29 נפתח ביום חמישי שעבר במרכז סוזן דלל ונחתם בערב גאלה חגיגי ב25 למרץ. ערב הגאלה כלל את גמר תחרות הפלמנקו, הכרזה על הזוכים,הענקת פרסים ומופע ה Viva הגרנדיוזי.
קרן עדי אגמון נוסדה ב1994 לזכרה של עדי אגמון, רקדנית פלמנקו מוכשרת (נפטרה בגיל 21) ובמקביל נוסד פסטיבל ימי הפלמנקו – אירוע המייסד את אמנות הפלמנקו בישראל. הקרן היא התגשמות צוואתה של עדי אגמון ז"ל "תזכרו אותי בכך שתעניקו מלגה לרקדנית ישראלית נחמדה, צעירה ומוכשרת כדי לנסוע ללמוד בספרד".
צילום: באדיבות הפסטיבל בוקר פלמנקו
פסטיבל ימי הפלמנקו המתקיים מדי שנה הפעם ה 16 בחודש מרץ בסוזן דלל, גם בארץ ובספרד  הפך לאירוע מקצועי ואיכותי. פעילותה הענפה של אווה אגמון ז"ל (אמה של  עדי), אהבתה הגדולה לקהילת הפלמנקו ומחויבותה לקידום הפלמנקו בארץ היוו כוח מניע להכרה בפלמנקו כז'אנר שעומד בזכות עצמו בשדה המחול הישראלי.
לצד תחרות הפלמנקו והסדנאות המקצועיות, התקיימו מופעי פלמנקו מהשורה הראשונה Alboreandor (רוקדים עם שחר) המצוין של להקת רמנג'אר וVIVA, המופע המרכזי מספרד מאת מנואל לינאן הבמאי, הכוריאוגרף והרקדן של הלהקה. VIVA מציג רקדנים גברים   המופיעים בלבוש ובסגנון ריקוד פלמנקו נשי, מסורתי החושף את ביטויי הזהות שמתקיימים בכול גוף אנושי.
רוקדים עם שחר להקת רמנגאר , צילום: יוסי צבקר
זוהי טרנספורמציה שמשמעותה אינה בהכרח צורה של הסוואה אלא דווקא חשיפה והתגלות. הריקודים מתבצעים עם שישה רקדנים המגלים מיומנות ומצוינות רבה בריקודי הפלמנקו.על אף העוצמתיות והרמה הגבוהה של הרקדנים, הרוך, הנשיות והעדנה שמאפיינים נשים הרוקדות פלמנקו היו חסרים.
כהערכה לפועלה הנדיר הוענק השנה לאווה אגמון ז"ל אות הכבוד Orden del Meriti Civil מטעם מלך ספרד על תרומתה למען קידום התרבות הספרדית. האות המכובד הוענק לבני משפחתה על ידי שגרירת ספרד בישראל הגברת Ana Salomon.
בסיום הערב כובד הקהל במזנון עשיר ובמגוון משקאות חריפים.
יו"ר העמותה: תא" ל דוד אגמון
מנכ"לית ומנהלת אמנותית: תותי פורת
מפיקה ראשית: לירי ספטון