עמוד הבית » האקדמיה לאומנות הגוף של "זושקה"

האקדמיה לאומנות הגוף של "זושקה"

צילום: שירן פרץ יחסי ציבור
עולם הקעקועים עובר מהפך משמעותי בשנים האחרונות, בעבר היה שייך לקצוות, אולם בשנים האחרונות הפך למיינסטרים ותפס תאוצה. הדרישה הגבוהה לקעקועים גררה דרישה גבוהה למקעקעים טובים.

הכתבה בשיתוף זושקה

האקדמיה לאומנות הגוף של זושקה" מעניקה לאומן בית בו האומן רוכש את שלושת האלמנטים הדרושים לו להצליח בעולם הזה – לקעקע במגוון טכניקות ובאופן מקצועי, לדעת לשווק את עצמו ברשתות החברתיות ולדעת למכור את האומנות שלו. זואי גבע הבעלים והיוזמת של האקדמיה מסבירה מדוע עולם המטאוורס לא מהווה איום על אומני הקעקוע ואינו יכול להחליף את היד המקצועית והעדינה של המקעקע.

אומנות הקעקועים אינה חדשה בעולמנו, מחקרים שנעשו מצאו עדויות לכתובות קעקועים המתוארכות לתקופות קדומות (10,000 – 38,000 לפנה"ס). מאז ועד היום עולם הקעקועים עבר תהפוכות רבות, קשה להאמין אבל עד לא מזמן החברה לא קיבלה את תרבות הקעקועים ונהגה להתייחס אל מי שקעקע את עצמו כמי שייך לקצוות החברה ואף שייכו לארגוני פשיעה או כנופיות.

צילום: שירן פרץ יחסי ציבור

היום הקעקוע הוא חלק מעולם המיינסטרים, נשים וגברים מכל שכבות החברה וכבר מגיל צעיר נוהגים לקשט את גופם ביצירות אשר ממחישות אירועים חשובים, אנשים בחייהם, אידאולוגיה, דת, גישה ועוד… ממשפטי השראה ועד לפסוקים מהכתובים, מחיות אהובות ועד לסמלים. כל אחת ואחד מאיתנו יכול להפוך להיות ה"קנבס" של אמן הקעקועים. אמן זה יכול להיות מקצוען אך במידה והוא רוצה להגיע לחשיפה, עליו לדעת שהוא צריך להפיץ את האומנות שלו בעולם המדיה החברתית, עליו לשלוט בידע הזה כיון שעבודותיו ורמת המקצועיות שלו נמדדת במדיה החברתית. צריך לזכור שהסיכוי של עסק להצליח ללא שיווק בעולם הרשתות החברתיות קטן מאוד.

הטכנולוגיה בתחום זה התפתחה מאוד ועדיין ממשיכה להתפתח, אם בעבר האמן צייר את הסקיצה ישירות על עור המתקעקע, כיום מכינים את הסקיצות בעזרת מחשוב וטכנולוגיה מפותחים ואפילו בעזרת בינה מלאכותית. ניתן למצוא לא מעט טכנולוגיות וטכניקות חדשות המאפשרות לאמני קעקועים ליצור טקסטורות ואפקטים חדשים המחקים מדיות אמנותיות אחרות כמו צבעי מים, צבעי שמן, גרפיטי, עם זאת ולאחר הכל, אין לשום טכנולגיה או מכשור את היכולת להחליף את יד האמן. עוצמת המגע והרגישות הנדרשת שמורה רק ליד האמן כמו כן היחס האישי כלפי המתקעקע.

צילום: שירן פרץ יחסי ציבור

מקעקע טוב אמור לדעת לקחת רעיון או חזון של מישהו ולתרגם אותו ליצירת אומנות על גופו של המתקעקע, לכן עליו להיות אדם בעל זיקה לאומנות ולחשיבה יצירתית מחוץ לקופסא. גם אם הטכנולוגיה תצליח ליצור את הסקיצה הטובה ביותר, עדיין היא לא תוכל להחליף את יד האומן, את היכולת של המקעקע להיות קשוב, להוסיף ולשנות תוך כדי ההליך על מנת ליצור את האומנות היפה והמתאימה ביותר למתקעקע הספיצפי.

אמן קעקועים הפך להיות מקצוע מבוקש. צעירים שאינם מעוניינים בלימודים הנמשכים שנים, אינם רוצים לבזבז כסף רב כדי לרכוש מקצוע וכאלו שיש להם את האהבה והזיקה לעולם הזה, מגיעים אל "האקדמיה לאומנות על גוף של זושקה" כדי ללמוד את האנטומיה של גוף האדם, סטריליזציה, צביעה נכונה, הציוד המתקדם ביותר, שיטות עבודה שונות, הדבקה נכונה על גוף המקועקע וכל מה שצריך כדי להפוך למקעקע מקצועי.

ב"אקדמיה לאומנות על גוף של זושקה" שבעליה זואי גבע, רק בת 25 וכבר בעלת סטודיו לקעקועים ופירסינג בין המובילים בארץ הנמצא בתל אביב, מגשימים את החלום ומציעים לכל חולם כמוה להגיע ולרכוש לימודי תעודה בתחום. בנוסף לקורס אומנות הקעקועים זואי מציעה גם קורס פירסינג מקצועי וקורס בלינגים (הדבקת אבני חן על שיניים)

צילום: שירן פרץ יחסי ציבור

הקורס נמשך כשלושה חודשים, בתום הקורס התלמיד זכאי לתעודת מקעקע מהאקדמיה ובנוסף רוכש ידע נרחב בתחום המכירות והשיווק ברשתות החברתיות.

זואי גבע: " זה לא מספיק ללמוד את אומנות הקעקוע, מקעקע חייב לדעת למכור ולשווק את האומנות שלו, אם אתה לא ברשת אתה לא קיים. אנשים יוצאים ללימודי מקצוע אך אם לא ירכשו גם ידע בתחום השיווק ברשתות החברתיות, הם לא יצליחו לעסוק בתחום הזה. שנים שאני מנהלת את המדיה שלי ושל הסטודיו ויוצרת תוכן, כמי שלמדה את התחום אני מרגישה חובה להעניק בקורס את הכלים הדרושים לניהול נכסים דיגיטליים באופן מקצועי, ניתוח קהלי יעד, טרגוט נכון ועוד. אמן חייב לדעת גם שיטת מכירה וכיצד לגרום ללקוח להכניס את ידיו לכיס ולשלם עבור המוצר. אז לפני שאתם בוחרים מקום ללמוד תבדקו שאכן נותנים לכם את מכלול הכלים הנדרשים כדי להפוך ולהיות מקעקע מצליח."