עמוד הבית » MG Cyberster – הרודסטר החשמלית שמחזירה את הכבוד למותג הבריטי

MG Cyberster – הרודסטר החשמלית שמחזירה את הכבוד למותג הבריטי

mg-cyberster, צילום: רונן טופלברג
לובינסקי משיקה בישראל את הרודסטר החשמלית הראשונה מסוגה. המחיר: החל מ-348,888 שקל.לאחר עשרות שנים של היעדרות, MG חוזרת לשוק הרודסטרים הישראלי בדרך מרשימה במיוחד.

ה-Cyberster החדשה איננה רק הרודסטר החשמלית הראשונה בישראל, אלא גם מהלך נועז של המותג הבריטי למצב עצמו כמובילה בעולם הרכב החשמלי הפרימיום.

mg-cyberster, צילום: רונן טופלברג

>>>דלי וינו:סיפורו של עסק יין…

עיצוב שמושך עיניים

מבט ראשון על ה-Cyberster מגלה רכב שלא מתפשר על נוכחות כבישית. הקווים האווירודינמיים החדים, בתי הגלגלים הבולטים עם חישוקי 19-20 אינץ’ והחזית הנמוכה והמחודדת יוצרים סילואט אגרסיבי שבוודאי לא ייעלם מהעין. החלק האחורי כולל חתימת אור ייחודית המזכירה את דגל בריטניה – נגיעה עיצובית שמחברת את הרכב למורשת המותג. אך האלמנט הבולט ביותר הם בוודאי דלתות המספריים החשמליות. הן נפתחות מעלה בתנועה מרשימה שהופכת כל הגעה לחניה למיצג קטן, וכוללות חיישני קרבה המונעים פגיעה בעצמים סמוכים. ניתן אף לשלוט בזווית הפתיחה דרך הגדרות הרכב – תכונה שימושית בחניונים עם תקרות נמוכות.הגג הרך הנפתח זמין בשני צבעים (שחור או אדום) ומתהדר בבידוד מתקדם לרעשים וטמפרטורה. הפתיחה והסגירה הן אוטומטיות ואורכות 10 שניות בלבד, אפשריות גם במהירות עד 50 קמ”ש.

קוקפיט דיגיטלי מתקדם

תא הנוסעים מעוצב סביב הנהג עם ארבעה מסכים דיגיטליים המנהלים את רוב פונקציות הרכב. המושבים הספורטיביים (זמינים בשילובי צבעים שחור-אפור או שחור-אדום) מעוצבים היטב ומספקים תמיכה מצוינת גם בנהיגה ספורטיבית.מערכת הבידור כוללת שמונה רמקולי BOSE בהספק 320 וואט עם תמיכה מלאה ב-Apple arPlay ו-Android Auto. המערכת כוללת אפילו סימולציה של רעש מנוע המתפעלת במצבי תאוצה – נגיעה נוסטלגית בעולם החשמלי.תא המטען מציע 249 ליטר נפח שימושי – לא רע בכלל לרודסטר מסוג זה.

mg-cyberster, צילום: רונן טופלברג

 

ביצועים מרשימים בשתי גרסאות

ה-Cyberster מוצעת בשתי תצורות מנוע. הגרסה הבסיסית כוללת מנוע חשמלי אחורי בהספק 340 כ”ס ו-48.4 קג”מ מומנט, המאפשר האצה ל-100 קמ”ש תוך 5 שניות ומהירות מרבית של 195 קמ”ש.הגרסה המתקדמת מוסיפה מנוע נוסף לציר הקדמי ויוצרת הנעה לכל הגלגלים עם הספק משולב של 510 כ”ס ו-73.9 קג”מ. הביצועים כאן מרשימים במיוחד: האצה ל-100 קמ”ש תוך 3.2 שניות בלבד ומהירות מרבית של 200 קמ”ש.שתי הגרסאות מצוידות בסוללת ליתיום 77 קילוואט שעה עם יכולת טעינה AC של 11 קילוואט וטעינה מהירה DC של 144 קילוואט. הטווח המוצהר הוא 507 ק”מ לגרסת ההנעה האחורית ו-443 ק”מ לגרסת הכל-גלגלית לפי תקן WLTP.

מערכות מתקדמות ופיתוח מקצועי

ה-Cyberster מתהדרת בחלוקת משקל מושלמת של 50:50 בין הצירים – תכונה קריטית ברכב ספורט. המתלים כוילו על ידי צוות טכנאים מהפורמולה 1, מערכת הבלימה הגיעה מבית Brembo עם דיסקים מאווררים, והרכב נועל על צמיגי פירלי ספורטיביים באורכים שונים קדימה ואחורה.מערכות הבטיחות כוללות חבילה מתקדמת של מערכות סיוע נהיגה מהדור החדש, והרכב מתחבר לאפליקציית iSmart לניהול מרחוק של פונקציות שונות.

mg-cyberster, צילום: רונן טופלברג

מחיר ותנאי מכירה

ה-Cyberster תימכר בישראל במחירי השקה של 348,888 שקל לגרסת ההנעה האחורית ו-378,888 שקל לגרסת ההנעה הכפולה. המחירים כוללים את כל האופציות הזמינות.לרוכשים בתקופת ההשקה (עד 15 באוגוסט 2025) מוענקת חבילה מיוחדת הכוללת חמישה טיפולים, כבל טעינה, עמדת טעינה ביתית, מערכת מיגון פרמיום וכיסוי רכב ממותג.האחריות מרשימה במיוחד – שבע שנים או 150,000 ק”מ לרכב ושמונה שנים או 150,000 ק”מ לסוללה. הטיפולים נדרשים אחת לשנה או כל 24,000 ק”מ.

סיכום

ה-MG Cyberster מייצגת חזרה מרשימה של המותג הבריטי לשוק הרודסטרים, עם גישה מודרנית שמשלבת מורשת עם טכנולוגיה מתקדמת. בשוק הישראלי, שם רודסטרים חשמליים הם נדירות מוחלטת, הרכב מציבה רף חדש וייחודי.השאלה היא האם הקהל הישראלי מוכן לאמץ רכב כה מיוחד במחיר שאינו זניח. התשובה תתברר בחודשים הקרובים, אך אין ספק שה-Cyberster מציעה חבילה ייחודית שקשה למצוא במקום אחר בשוק המקומי.