עמוד הבית » איך הישראליות האלה הפכו למאסטריות בעיצוב בתים בלי לשבור קיר אחד

איך הישראליות האלה הפכו למאסטריות בעיצוב בתים בלי לשבור קיר אחד

נופר גרינברג צילום יחצ
כולם יודעים כמה ישראלים אוהבים לבצע שינויים בבתים שלהם. הבעיה היא שלעשות שיפוץ נרחב בדרך כלל דורש הון קטן וכאב ראש גדול. זו בדיוק הסיבה שיותר אנשים בוחרים בהום סטיילינג ולא שיפוץ כדי לעשות מהפך תדמיתי בבית שלהם… והם פונים לנשים האלה כדי שיגשימו אותו עבורן

 

השנה, השהייה הממושכת בבתים, המעבר לעבודה מהבית והירידה המשמעותית בחופשות בחו"ל גרמה לאנשים רבים לגלות מחדש את הבית… וגם כמה הם לא מרוצים מהם. הבעיה היא שלעשות שיפוץ נרחב בבית צריך לקחת הלוואה או לשבור קופת חיסכון שלא לדבר על האבק, והלכלוך ולעיתים אף הצורך למצוא מקום מגורים חלופי. זה בדיוק מה שהוליד את תחום ההום סטיילינג, הוביל לפריחתו חסרת התקדים בשנה האחרונה והפך מאות נשים ישראליות למאסטריות אליהן פונים אנשים כדי לבצע את השינויים הללו בבתיהם.

"בניגוד לשיפוץ נרחב בו צריך לשבור קירות ולעיתים ממש לשנות את מבנה הבית או הדירה עם הום סטיילינג השינויים הם לא מבניים אלא עיצוביים בלבד. אפשר לומר שהום סטיילינג הוא הלבשת הבית או חלל מסויים בתחום הבית". אומרת ליה ניב, מנחת תוכנית מאסטר בהום סטיילינג של מכללת 'עובדים ולומדים'. "בהום סטיילינג אנחנו בעצם עובדים עם הדברים שקל ולעיתים לא יקר לשנות. הצבעים בחלל, סידור הרהיטים, התאורה והאקססוריז."

אם מה שאת אומרת נכון, כל אחד יכול לעשות את זה. למה צריך הכשרה מקצועית?

"זה נכון שכל אחד יכול להיכנס לאינטרנט לראות כמה תמונות ולפי זה להחליט איזה שינוי הוא רוצה לעשות  בחלל… אבל כמעט כל מי שניסה לעשות את זה לבד יודע שבשלב מסוים הוא נתקל במכשול. הצבעים לא התאימו, הריהוט לא ישב במקום, החלל לא השתלב עם שאר הבית… מה שאנחנו עושים בתוכנית מאסטר בהום סטיילינג זה לתת כלים מקצועיים מעולם עיצוב הפנים: שימוש בתוכנות לתכנון העיצוב, עבודה עם פלט צבעים, סיורים בשטח בהם נפגשים עם אנשי מקצוע במרכזי עיצוב מקצועיים. אלה דברים שבן אדם לא יכול להשיג מגלישה באינטרנט".

ליה ניב, מעצבת פנים ומנחת תוכנית מאסטר בהום סטיילינג במכללת 'עובדים ולומדים'צילום יחצ

מי הנשים שמצטרפות לתוכנית?

המשותף לכל הנשים שמגיעות לתוכנית הוא שהן נשים שיש להן את ה'טאצ' העיצובי, אפילו האומנותי והן מרגישות שהן לא מביאות את זה לידי ביטוי בחיים שלהן היום. הן אוהבות עיצוב, מחוברות לזה בפינטרסט ובאינסטגרם אבל עדיין לא הפכו את הכישרון הזה לעשיה של ממש. חלקן רוצות להשאיר את זה ברמת תחביב ואחרות רוצות להפוך את זה למקור הכנסה צדדי או אפילו עיקרי כעצמאיות.

כמה כסף אפשר להרוויח כסף מהום סטיילינג?

זה תחום שהביקוש בו רק עולה. בעיקרון אם לקוח מזמין אותך לבצע הום סטיילינג לביתו ישנם בדרך כלל שני מסלולים בהם גובים עבור זה תשלום. הראשון הוא יעוץ בלבד. בו אנחנו רק מנחים לקוחות איך לבצע את השינוי בחלל כזה או אחר. לפעמים זה כולל גם הדמיה שניתנת ללקוח. התשלום כאן הוא בדרך כלל על בסיס שעתי והיא נעה בין 350 ל-600 ש"ח לשעה תלוי בוותק והנסיון של ההום סטייליסט. ישנם גם מקרים בהם הלקוחות רוצים שאנו נעשה את כל העבודה מא' ועד ת' וזה אומר לנהל את כל הפרויקט: לתכנן, לעצב, להזמין את בעלי המקצוע, להזמין את הריהוט וכיו"ב. כאן התשלום תלוי בגודל הפרויקט ומן הסתם מדובר כאן בהכנסה גדולה יותר של אלפי ועשרות אלפי שקלים.

משתתפות בתוכנית מאסטר בהום סטיילינג בסיור במרכז העיצוב דן דיזיין סנטר, צילום יחצ

חשוב לי להדגיש שכדי להרוויח כסף בתחום הזה כמו בכל תחום אחר צריך להשקיע בזה. אני ממליצה לבוגרות קודם לקחת פרויקטים קטנים של חברים ומשפחה ולאחר שהן צוברות נסיון להתחיל להציע את השירות שלהן לקהל הרחב. במסגרת תוכנית ההכשרה שלנו במכללת 'עובדים ולומדים' אנחנו נותנים למשתתפות שלנו כלים בהן הן יכולות להשתמש כדי להציע את שירות ההום סטיילינג שלהן ללקוחות פוטנציאליים".

לחצי כאן לפרטים נוספים על התוכנית מאסטר בהום סטיילינג של מכללת 'עובדים ולומדים'

הוספת תגובה

הוספת תגובה