עמוד הבית » איך לעבור את ארוחת החג בשלום
אוכל

איך לעבור את ארוחת החג בשלום

צילום depositphotos
תקופה החגים מעוררת לעתים לא רק שמחה והנאה, אלא גם אינטנסיביות משפחתית רבה. ארוחות החג עלולות להוות מכשול הרבה בשל הנטייה לאכילת כמויות גדולות מהרגיל של פחמימות וסוכרים.

להלן מספר המלצות מליטל לוי, דיאטנית קלינית ממרכז DMC לטיפול בסוכרת, שיאפשרו לנו לאכול בשמחה, בלי לדאוג יותר מדי לרמות הסוכר.

אל תגיעו לארוחה רעבים – אכלו לפני שאתם יוצאים לארוחה,  ונסו לאכול פחמימות במנות קטנות לאורך כל היום. כך תתחילו את ארוחת החג בנינוחות ובלי לחץ, תגיעו שבעים יחסית לארוחה ותמנעו מרמות סוכר גבוהות אחרי הארוחה.

ירקות – נכון שמאכלי החג מעוררים תיאבון, ובכל זאת מומלץ שמחצית המנה שעל הצלחת שלכם תהיה מורכבת מירקות. שלבו סלטי ירקות טריים בארוחה והיזהרו מסלטים עם רטבים כמו סלטים עם רטבי מיונז, ירקות מטוגנים ועוד.

בחירת התפריט – אם אתם מתארחים, בידקו מהו התפריט המתכונן לארוחת החג. כך  תוכלו לתכנן מראש אילו מנות לבחור ומהי תכולת הפחמימות במאכל זה או אחר.

שלבו חלבונים חכמים – העדיפו כתוספת קטניות כמו עדשים או  אפונה, במקום אורז או תפוחי אדמה.. קטניות הן מקור מצוין למינרלים ולוויטמינים  ולסיבים מסיסים שיכולים לסייע בהאטת ספיגת הסוכר בדם.

שתייה – נסו לוותר על שתייה ממותקת והעדיפו שתיית מים, סודה או משקה דיאטטי.

קינוחים– קינוח לרוב עשיר בפחמימות ועלול לגרום לעלייה משמעותית ברמות הסוכר לאחר הארוחה. עדיף להימנע מהקינוח, ואם קשה – אז להסתפק בכפית.

סוכרתיים? היצמדו לתוכנית הטיפול שלכם. מומלץ מאוד לבדוק את רמות הסוכר כשעתיים לאחר הארוחה, ולתקן את רמת הסוכר בזהירות. עבור אלו מכם המשתמשים במערכת לניטור סוכר רציף, כגון טכנולוגיות פלאש, המערכת חוסכת את הצורך הכרוך בבדיקת האצבע, ומאפשרת לנטר את רמות הסוכר באופן מדויק ורציף. בנוסף, מכיוון שבטכנולוגיה לא נדרש להקיז דם, הדבר יכול להוות יתרון הלכתי נוסף לסוכרתי שנזקק לבדוק בשבתות ובחגים (מובן שאין הדבר מהווה תחליף להתייעצות עם פוסק הלכה).

צילום depositphotos

לסיום, תנו לעצמכם את האפשרות ליהנות מארוחת החג, אבל ללא הגזמה אלא במידה.

חג שמח ושנה טובה!