עמוד הבית » אשדוד לא כמו שחשבתם

אשדוד לא כמו שחשבתם

חוף גיל ע"ש ז"ל גיל הגלשן, צילום: ציפי שמיר
הפעם החלטתי להכיר את העיר אשדוד עיר הנמל ומה היא מציעה עבורנו, נקודת המוצא הראשונה החלה במלון לאונרדו מרשת פתאל, שם נחשפנו למזנון ארוחת הבוקר העשיר ומגוון המזנון מלא כל טוב כך, שכל אורח ומבקר יכול לאכול את המאכלים האהובים עליו.

החל ממבחר ירקות ועד מבחר גבינות, ביצים, דגים מלוחים וכמובן קינוחים לצד שתיה חמה וקרה. מנהל המלון נעים ערך לנו סיור במלון המפואר דרך מועדון הילדים, הספא, הבריכה וכלה בחדר יפה ומאובזר היטב. המלון נמצא בתפוסה מלאה של 100% מתוכם 86% תיירות נכנסת- עיסקית. ו14% תיירות ישראלית כאשר, במשך השבוע עובד על בסיס חצי פנסיון ובסופ"ש על בסיס פנסיון מלא למעונינים. למלון אין חוף משלו אבל במרחק מספר דקות נמצא " חוף באר שבע" נפרדנו מצוות המלון בתודה גדולה ובהבטחה להמליץ על לאונרדו אשדוד מכל הלב.

 העיר אשדוד

מהמלון ערכנו סיור בעיר השביעית בגודלה בישראל הרי היא אשדוד עיר נמל. המשופעת באטרקציות רבות, פארקים, מוזאונים, פסלים ועוד.
אשדוד נוסדה בשנת 1956 וקיבלה מעמד עיר ב1968.בשטחה זורם נחל לכיש, השוכנת לחוף הים התיכון מדרום ליבנה ומצפון לאשקלון מרחוק יכולנו לראות במטושטש את עזה ירדנו לחוף הכחול הצלול עם החול הזהוב. (מזמן לא ראיתי חוף כל כך זהוב ונקי מרשים) היינו בחוף גיל הנקרא ע"ש גלשן אשדודי אשר מצא את מותו באותו מקום בתאונת טביעה. בהליכה על המרינה המפוארת ורוח מנשבת קלילה המקום הומה במטיילים.

המדריך ההומוריסטי סיפר על תכניות עתידיות קרי פיתוח מואץ של העיר המתקדמת. פארק טכנולוגי מתקדם הממוקם על שפת הים, גשר עילי ענק מהשכונות לפארק לשכונות חדשות, מוזאונים וכו,.יש לציין, שאשדוד עושה רושם של עיר העתיד של ישראל. עיר המשקיעה הרבה בפיתוח , בחינוך, בשירותים לאזרח ובתרבות. גם מכללה אקדמית להנדסה יש בה. בנוסף, עברנו דרך אטרקציות נוספות כמו פסל הלוויתן של יונה הנביא.  ככר עין השמש המקסימה של האמן מוטי מזרחי, פסלי רחוב רבים המוסיפים יופי ואסתטיקה לעיר היפיפייה.

קולינריה ותרבות

אשדוד מפותחת הן בהיבט הקולינרי, ניתן למצוא מסעדות רבות בבניהן מסעדת "פסקדה" אשר זכתה בפרס בתחרות שנערכה בדובאי. משם המשכנו למוזאון היחיד בארץ ובעולם ע"ש קורין ממן לתרבות הפלישתית. מקורם של הפלישתים אשר, הגיעו לארץ כנען והתיישבו בשפלה הדרומית בחמישה  ערים מכרתים ומיוון. ומעלליהם שזורים בהיסטוריה שלנו: סיפור שמשון ודלילה, דוד וגלית, מות שאול המלך.

בדים מקוריים צילום: ציפי שמיר

המוזאון ייחודי ומעניין המשלב ממצאים ארכאולוגים לצד דיגיטציה מתקדמת, עובדה זו הופכת את הביקור לחוויה בלתי נשכחת. ראוי לציין שהמוזאון מונגש עבור אנשים בעלי צרכים מיוחדים.

כלים מקוריים של הפלישתים מהמוזאון, צילום: ציפי שמיר

מרכז  מבקרים אורות
מרכז "מאורות" הינו מיזם מיוחד ומרגש המנסה לאחד את כל סוגי מוצאי היהודים דתיים, חילוניים, חרדים, רפורמים במקום אחד. באשדוד קיימים 99 טייפים שונים של יהודים ממש כמו  כור היתוך. המטרה הנעלה של המרכז היא להכיר לחיות ובעיקר לאחד את כל הלבבות כך מספרת הרבנית המקסימה "כולנו יהודים ,לאף אחד אין בעלות על היהדות ואי אפשר להחליט מי טוב או מי פחות טוב..לכולנו אותה היסטוריה, אותה מסורת ואותם חגים. אנחנו העם היחיד בעולם שיש לו כל כך הרבה חגים ומועדים שמטרתם לאחד ולהקנות לכולנו את החוויה של מהו עם ישראל"?

מרכז אורות, צילום: ציפי שמיר

דרך מופע אורקולי הקיים במקום חווינו את ההיסטוריה שלנו מהבריאה ועד למנהגים ולחגים המשותפים לכולנו. במהלך הקיץ מוזמנים ההורים והילדים לפעילות חווייתית רב חושית במהלכה יצאו למסע טכנולוגי חדשני רצוף חוויות ויבקרו ב-7 תחנות בחייו של העם היהודי כאשר בכל תחנה יפגשו בסיפור היהודי מזווית שונה אותה מלווה סבא סבבה המגולם על ידי השחקן שולי רנד. זאת באמצעות טכנולוגיות מתקדמות בשילוב מופע אור קולי ייחודי, אפקטים של קול וצבע, וידיאו מפינג, משחקים אינטראקטיביים, אנימציות, נופים תלת מימדיים ואלמנטים נוספים שנוצרו במיוחד לטובת המרכז. במיצג הכותל מוזמנים המבקרים לשלוח ברכות ואיחולים..בנוסף יפתח חלל נוסף בו מוזמנים המבקרים להשתתף בחידון אינטראקטיבי תחרותי.
משך הביקור במרכז הוא כשעה וחצי ומתאים לגילאי 3 ומעלה.

המרכז פועל בימים א'-ה' 11:00-18:00 שישי שבת סגור. בתיאום מראש בלבד ועלות כניסה במהלך הקיץ לילד או מבוגר 35 ₪.המרכז מקנה את החוויה היהודית בצורה מעניינת ומרגשת מאוד. צאו לטייל עם משפחותיכם וליהנות מחוויות מרגשות.

קיץ שמח לכולם,

מאת: ציפי שמיר

הוספת תגובה

הוספת תגובה