עמוד הבית » בית חכם 2020 זה לא חלום

בית חכם 2020 זה לא חלום

בית חכם צילום יחצ
מי לא היה רוצה לקום בבוקר ושמכונת הקפה כבר תכין את הקפה? הדוד יידלק לטמפרטורת מים שאנחנו אוהבים והטלוויזיה תידלק בדיוק לערוץ המועדף עלינו. בית חכם זה מזמן לא חלום אלא משהו שניתן לעשות. אז איך עושים זאת הצורה חכמה ורצינית, רצוי כך שגם לא יעלה לנו הרבה כסף?

ראשית, בית חכם אמור לחסוך לנו כסף. כל הפעולות השוטפות אמורות להיות אוטומטיות ושוטפות ללא מגע יד אדם. הדבר הפשוט הראשון שניתן להתקין הם סנסורי תנועה.

בית חכם
צילום יחצ

הסנסורים מזהים תנועה ולפיכך מדליקים או מכבים את התאורה לפי הצורך. סנסורים דומים ניתן להתקין גם עבור המזגנים שיכולים לזהות מתי החלל ריק מאנשים ואז יכבו את עצמם.

סנסורים חכמים ניתן למצוא גם בגינה. יש כיום סנסורים עבור מערכות השקיה שיכולות לדעת האם ירד גשם ואז אין צורך בהשקיה או דווקא כן. הסנסורים הללו ניתנים לתיכנות ברמת היום, חודש ואף שנה וכן ניתן לתכנת את כמויות המים שיינתנו לצמחים.

מתגים גם הם כבר לא רק כפתור הפעלה ותו לא. מתגים חכמים הם כאלה שיש על פניהם צג דיגיטלי שיכול לתת מידע רב כמו מה הטמפ' בחדר ודברים נוספים.
כולנו מכירים את זה שכשרוצים לעזוב את הבית אז אנחנו רוצים לכבות את כל האורות, להוריד תריסים, להפעיל אזעקה ועוד. ניתן לתכנת מתג אחד שיעשה את כל זה עבורנו.

דלת הכניסה גם היא נהיית חכמה. היום כבר לא צריך לגשת לדלת על מנת לפתוח אוותה. ניתן להסתכל מהנייד מי הגיע (בעזרת מצלמה שמותקנת בכניסה לבית) ובמידה ואנו מסכימים שהאורח ייכנס, לחיצה על מקש תפתח עבורנו את נעילת הדלת ולאחר מכן תנעל אותה בחזרה.

אפשרות נוספת שמבטלת מפתחות היא מצלמת זיהוי פנים, המערכת מזהה את הפנים של יושבי הבית ונותנת להם להיכנס במקרים רבים, חברות שונות יודעות לעשות רק חלק אחד מהבית החכם ואז הלקוח מקבל בית חכם אך עם לא מעט אפליקציות שכל אחת מהן שולטת על דבר אחר בבית. לכן, דאגו ל"אפליקציית-על" שתשלוט על כל האלמנטים של הבית החכם בבית במקום אחד.

הוספת תגובה

הוספת תגובה