עמוד הבית » בלעדי: ליאור כנאפו בראיון אישי, הקימה מרחב ייחודי בהשראת בנה הנמצא על הרצף אוטיסטי

בלעדי: ליאור כנאפו בראיון אישי, הקימה מרחב ייחודי בהשראת בנה הנמצא על הרצף אוטיסטי

ליאור כנאפו צלם יואל לוי
ליאור ובן זוגה יצרו מקום ייחודי "כולם חיים אלה לצד אלה "תחת קורת גג" אחת בהרמוניה כובשת" הלוחשת לסוסים דרך לבבות האנשים.

אי שם באזור גדרה, שוכן מרחב העצמה ייחודי. המרחב  נמצא מוקף כרמים וגידולים עונתיים, במרחב פסטורלי, המזמן תחושת ניתוק מרעשי העולם לכאורה, מה שמשרה על באי המקום רוגע, חירות ושלווה. בסיבוב במקום תוכלו לפגוש מכל וכל: סוסים, ברווזים, עזים שיקבלו את פניכם בקפיצות וצהלולים, כבשה אוסטרלית מחוסרת רגל, ציפורים שנאספו עם כנפים שבורות ועוד. כולם חיים אלה לצד אלה "תחת קורת גג" אחת בהרמוניה כובשת .

את המרחב הייחודי הקימה ליאור כנאפו, בהשראת ילדה הרביעי, דורי, הנמצא על הרצף האוטיסטי עם אסף אסולין שותפה לחזון ולחיים. ליאור ורון אביו של דורי חיפשו עבורו מקום עם מרחבים, לצד סביבה חברתית ותרבותית התואמת לערכיהם.

צילום דפנה קפלן

לפני כחמש שנים, ליאור ובן זוגה לשעבר, פגשו לראשונה במסגרת הרכיבה הטיפולית, במדריך יוצא דופן שכבש את ליבו ואמונו של דורי , מה שהוביל לאירוע מכונן בו לראשונה לאחר 3 מפגשים, ביטא דורי משפט מורכב לראשונה בחייו ובעודו מחבק את רגליו של אסף אמר לו " אני אוהב אותך", לאחר פרץ התרגשות מלווה שצף דמעות …לנוכח גל הרגש שעלה, הגיבה ליאור למעמד העוצמתי ביצירת ברית עם אסף כשאמרה לו ( התחוור לימים…) " שמרגע זה ואילך אתה חלק מהמשפחה , כי אף אחד לא ישבור את ליבו של הבן שלי "…הצהרה שלימים נחשפה כנבואה שמגשימה את עצמה והייתה מצע לסיפור קסום של אהבה שנרקם … וכך רצה הגורל וכיום אסף הוא בן זוגה ".

צילום דפנה קפלן

עשו לנו לייק בפייסבוק

ליאור, מקדמת רגשית במקצועה כשמאחוריה ניצבות מעל 30 שנות ניסיון, פיתחה יחד עם אסף שיטה העובדת על חמישה מרכיבים יסודיים: זהות, מנהיגות, תקשורת על מרכיב ה"איך", גמישות חשיבתית וחדשנות.

יחד כתבו השניים ספר ,המושתת על שאלוני צלילה , מיקוד והעצמה  אשר נוגעים ב 118 מושגים מהחיים.  כשאדם נכנס לתהליך  במתחם , בכל מפגשינוי, הוא נוגע במושג אחר מתוך עולמו . לדברי ליאור  "אדם שנכנס לטיפול במרחב , יוצא למסע סוחף ומרתק של היכרות עם ספריית המיידעים שהא מצפין בקרבו , המזמנת שפע של תובנות אישיות וחשיפת חזקותיו , במהלך המפגשים  אנו מראים לו את הייחודיות האצורה בו, המהווה  כמעיין מטה קסמים שנמצא בתוכו ועמד לרשותו".

"הייתי ילדה עם דימוי עצמי נמוך שהסמיקה וגמגמה " מספרת ליאור מכאן מצהירה ליאור על חיבורה לתחום הטיפולי ומקור השראתה  ". החיבור לטבע שימש עבורי מקלט ומקור לחיזוק והעצמה.

רגישותם של בעלי החיים אותם הצלתי כילדה העניקו לי מקור לריפוי ולכן זהו אחד הכלים הנשגבים באמצעותם אני מסייעת ללקוחות שמגיעים אלינו לקליניקה ". דמות המפתח המרכזית שהעניקה לי את האור שמתווה את דרכי זו  אימא שלי יהי זכרה ברוך אשר לימדה אותי לקבל כל אדם באשר הוא ללא הבדלי גזע דת או לאום , ותמיד להתמקד בניצוץ !!  מכאן הנחילה לי את צוו ליבה להילחם למען אנשים וכן בעלי החיים שקולם אינו נשמע, וזו המנטרה המובילה אותה, כאן בחווה, ובחיים בכלל.

העבודה במרחב הטיפולי שמה דגש מיוחד בעבודה עם ילדים בעלי צרכים ייחודים, המזמנת תהליך דינמי, חוויתי ומגוון , המותאם לכול מקרה ומקרה בהתאם לצרכים האינדיבידואלים שצפים בעת ריאיון הקליטה ובהליך החיבור.

התהליך מזמן שפע של התנסויות על מנת לפתח תחושת מסוגלת והצלחה  בשילוב מפגש עם  עולם הסוסים. "הייחוד שלנו נמצא בכך שאנו מסרבים להתייחס לאנשים כמוגבלים  – מנטלית, שכלית או רוחנית ורגשית" מבהירה ליאור: "אנחנו מנטרלים את המונח "מוגבל" מהמרחב  ומכנים את "הלקות" – שפה, מה שמהווה מפתח לתקשורת אחרת".

את ההבדל בכיווני הטיפול, ניתן למצוא לא רק בדרך שבה אנו מגדירים את "הלקות" עצמה, אלא בדברים נוספים: "במצב בו אדם מפגין התפרצות רגשית, בניגוד להנחה הרווחת שצריך לתת למטופל תרופות לדיכוי והרגעה למיניהן, שמטרתן לנטרל את הסערה האמוציונלית, במרחב  אנו רואים בזה קריאה לעזרה והתראה על נוכחותה של נפש כלואה" ולכן לא ממהרים לנטרל את הזעקה או לראות בה תופעה שיש לרסן, לפיכך אנחנו לא נרתעים מהמפגן הרגשי נהפוך הוא אנו רואים בזה סימן מופלא לנוכחותה של אישיות פעילה שמשקפת קושי והתנגדות למתרחש ומכאן מהווה אבן יסוד לעבודה שמטרתה איתור השפה "החסרה" …כי "יש עם מי לעבוד ולתקשר , רק צריך למצוא את הדרך "!!!!

ראשית אנו יוצרים אמון ובהדרגה מוציאים ערוצי כניסה לעולמו הייחודי של הלקוח שלנו ויחד עימו יוצאים בתהליך דינמי מותאם לבניית גשרים בן העולמות ".

צילום דפנה קפלן

תחום נוסף שמרחב "מגדלור בחווה" שם לו דגש מיוחד, הינו ליווי לנשים וגברים שחוו גירושים טראומתיים: על מנת לנטרל משקעים ולטפל ב"פצעים המדממים"…"אנחנו עוזרים להם לגלות את עצמם מחדש במהלך ולאחר המשבר, מתוך רצון להעמיד אותם על רגליהם, על מנת להשיב אותם לחיים ניצבים איתן על רגליהם ,זאת במטרה לאפשר להם לממש את זכותם על ילדיהם .

במסגרת התהליך מעבר לעיבוד האישי כישות עצמאית אנו מעניקים תשומת לב מיוחדת לחיבור שלהם כחלק שווה במשוואה ההורית שנפגעה , זאת באמצעות עיצוב חדרי הילדים יחד, יציאה למסע קניות לצורכי הילדים וכול מה שמתבקש על מנת שייהנו ויזכו לקיים הורות בריאה. ושוויונית.

כמו כן אנו מקפידים להעניק להם מצע, העשרה וכלים  "לקראת זוגיות חדשה, באמצעות 5 היסודות המנחים : זהות , מנהיגות , תקשורת – דגש על ה"איך" , גמישות חשיבתית ועצמאות, בן השאר באמצעות הפקת לקחים.

ליאור מרחיבה בנושא המגזר הנשי : "מגיעות נשים שכל חייהן השתעבדו לטובת הגבר, וכאן זה המקום בשבילן לגלות ולהעצים את עצמן מחדש".

חשוב לציין שהמרחב  הייחודי נותן הזדמנות לתהליך עיבוד והעצמה, למגוון רחב של מצבים רגשיים שהמערכת הנורמטיבית לא מצאה להם מענה : בחורי ישיבה שאיבדו את דרכם, בעיות של זהות מינית, חרדות למיניהן, רגעי שבר ובלבול שהדרך לוטה באפילה זמנית, זוגות ברגעי שחיקה או שבר, גישור ועוד מגוון של מצבים שמבקשים "מצפן" לאיתור מתג האור.

בימים אלו "מגדלור בחווה" מייחלת לאיתור מיקום חדש, חווה נטושה או משק שומם ( באזור אשדוד, רחובות , רמלה או בית שמש) , מתחם אליו יוכלו להעתיק את פעילותם ולדבוק בשליחותם …  אסף וליאור מחפשים אדם שיש בידו את המרחב והמשאבים להעניק לחזון החברתי מצע למימוש, פיתוח וטיפוח הדרך הייחודית .אדם שמאמין ורואה את טובת הכלל וזכותו של כול אדם באשר הוא ,לשמור על זכות הבחירה והזכות לעצמאות .

אם הטקסט הזה נוגע בך …ופועם בך הרצון לממש חלומות ולשמר, למנף ולקדם מיזם חברתי ייחודי!? אנו זקוקים לך !!!

אנא שתפו, הפיצו את הרוח …ויחד בכלים שלובים נגיע לאדם שבידיו המפתח המיוחל !!!?!!

מוגש ב א ה ב ה

תגובות 2

הוספת תגובה

  • ליאור ואסף מושלמים, מרגשים, נוגעים בלב, מגיעים לכל נישה בלב! מעצימים! מחזקים! הלואי ויימצאו מיקום חדש והבן שלי ימשיך את התפתחותו הנפשית והעצמתו במגדלור בחווה !