עמוד הבית » בלעדי: מה הלשון שלך אומרת על הבריאות שלך?

בלעדי: מה הלשון שלך אומרת על הבריאות שלך?

הדר גולן צילום פרטי
איך נראית לשון בריאה? איך נראית לשון של חולה קורונה? איך אפשר לגלות בעיות בגוף דרך מבט אחד על הלשון? ומה עושים כדי לפתור את הבעיות, עוד לפני שהתפתחו למחלה?

בסין, כשאתה חולה, הדבר הראשון שהרופא מבקש ממך לעשות, הוא להוציא לשון.

אבל לא חייבים להיות רופאים, כדי להשתמש בכלי הנפלא הזה. כל אחד יכול לעקוב אחרי הלשון שלו ושל המשפחה שלו בקלות ולהיות הרופא של עצמו. כל מה שצריך זה קצת ידע ומראה קטנה.

אם תסתכלו על הלשון שלכם במראה תגלו שם סימנים: הצבע של הלשון, חיפוי לבן או צהוב, חריצים ועוד… לסימנים האלו יש משמעות והם משתנים עם השנים ועם מצב הבריאות שלכם.

לשון בריאה נראית ורדרדה, חלקה, לא דקה, לא נפוחה, בלי חריצים ויציבה.
יש עליה חיפוי דק, עדין ושקוף. אם הלשון שלכם נראית כך, זה אומר שאתם אוכלים נכון ומתנהלים נכון ויכולים להמשיך בדרך הזו.

לשון חיוורת כשצבע הלשון בהיר וללא ברק, זה מעיד בדרך כלל על חוסר אנרגיה (צ'י) בגוף. במקרים רבים הלשון גם רועדת, כשמוציאים אותה החוצה ויש סימני שיניים על ההיקף שלה. אנשים עם לשון חיוורת בדרך כלל מדווחים על עייפות וחולשה, על צורך במשהו מתוק אחרי האוכל, מדווחים על זיכרון חלש, כאבי גב תחתון או בריחות שתן. במקרה כזה, הגוף מאותת שיש לנו חוסרים ואנחנו רוצים להוסיף לגוף שלנו שינה, אוכל מזין וחיזוק.

לשון אדומה כשצבע הלשון אדום מידי, זה מסמן לנו, שיש חום רב מידי בגוף. במד חום לא נוכל לראות ביטוי לחום, אבל נרגיש אותו דרך עצירות, צרבות, עצבנות, מגרנות, אפטות בפה, דימום מהחניכיים…

הגוף מאותת לנו שיש עודף בגוף ונרצה לפזר את החום המיותר. נמנע מעישון, מקפה, מאלכוהול, כולם חומרים מחממים. גם כורכום וג'ינג'ר פחות יתאימו במצבים כאלו, למרות שהם נחשבים מאכלים בריאים.

לשון עם חיפוי עבה חיפוי עבה לבן או צהוב מעיד על עודף של לחות בגוף. גם אם נצחצח את החיפוי הוא ימשיך להגיע, כל עוד יש לחות מיותרת בגוף. לחות באה לביטוי בדרכים רבות ובניהן בשיעול ובליחה. זו הסיבה שלמרבית חולי הקורונה יש חיפוי עבה על הלשון גם אחרי שהמחלה כבר נעלמה. מוצרי חלב מייצרים לחות רבה בגוף ובמקרים כאלו עדיף להימנע מהם.

אם נסתכל על הלשון מידי פעם ונטפל בסימנים שהלשון מגלה בזמן, נצליח למנוע מחלות עוד לפני שהן הופיעו, לשמור על הבריאות שלנו ושל המשפחה שלנו ולהיות הרופאים של עצמנו.

צילום הדר גולן

הדרכה מוקלטת עם תמונות והסברים נוספים על הלשון ושיטות לטיפול בסימנים שעל הלשון,

ניתן לקבל ללא עלות בלחיצה כאן:

https://2think.ravpage.co.il/tinvitation?ref=tarbut2

הדר גולן, מטפלת מוסמכת ברפואה סינית וצמחי מרפא, משתייכת לצוות ההוראה במגמת רפואה סינית בקמפוס ברושים, הוכשרה בבית חולים Guang An Man  בביג'ינג סין.