עמוד הבית » ברטני ספירס "איבדנו את התינוק שלנו"

ברטני ספירס "איבדנו את התינוק שלנו"

צילום:CANVA
לפני כמה ימים עדכנה בריטני ספירס בת ה-40 בחשבון האינסטגרם שלה שעברה הפלה טבעית, חודש בלבד אחרי שהודיעה עם בן זוגה על ההיריון המיוחל. גיל 40 הוא גיל גבולי בכניסה להריון, ואיבוד הריון הוא נושא יותר שכיח בגיל זה, בוודאי אחרי משבר כל כך ארוך שנים כמו שחוותה בריטני עם אביה.

בארץ יש עיסוק חברתי רב בשכול ואובדן. אבל פחות מדי עיסוק באובדן כמו זה של בריטני, אובדן עובר, אובדן האימהות העתידית, וזאת למרות שעובדה שנשים רבות בישראל נמצאות בתהליכי IVF ופריון. חשוב להבין, שגם אישה שאיבדה עובר צעיר סביר שתחווה את שלבי האבל כמו איבדה ילד. לכל אחת יש את שלבי האבל שלה, ויש את סגנון האבל שלה.

לא משנה כמה ילדים יש לך (אצל בריטני זה היה אמור להיות הילד השלישי), אובדן מוביל אחריו תהליך של אבל, על כל חמשת שלביו: הכחשה, כעס, מיקוח, דיכאון, וקבלה, ע"פ המודל הידוע של אליזבת' קובלר. אין קיצורי דרך, והשלבים, אם תעבור אותם נכון, יעזרו לאישה לעכל את שקרה לה ולהמשיך לניסיון הבא בצורה בריאה ונכונה.

צילום:CANVA

חשוב לתת לגיטימציה לאבל לעלות ולא להדחיק את המצב. יש מסגרות ומטפלים.ות שיכולים לעזור בעיבוד האובדן. בבתי חולים ציבוריים, בקופות החולים ובמגזר הפרטי. מסגרות ומטפלים אלה יתנו כלים נכונים להתמודדות עם האובדן שנחווה.

זמן – חשוב לתת זמן לאישה לעבד את הדברים, להבין, להתמודד ולאגור כוחות, לתת לגוף ולנפש להחלים ולחזור לעצמם. אישה שתמשיך מייד לניסיון הבא עשויה להביא איתה מטענים כבדים של אשמה, דכדוך ועוד, עד כדי הגעה למקרים בהם הרחם לא מצליחה לקלוט את העובר, כיוון שהתודעה נמצאת עדין במקום של טראומת האובדן. רק אחרי עיבוד הטראומה הגוף יוכל לשחרר את הרחם לקלוט עובר חדש .

צילום:CANVA

סביבה תומכת: חשוב מאד שהאישה תמצא סביבה תומכת, בין אם זה בן/בת הזוג, משפחה קרובה, חברות ועוד. הסביבה התומכת גם היא עוזרת בעיבוד האבל והאובדן.

אישה שעוברת הפלה ונמצאת במשבר כדאי שתשים לב ותימנע מהאשמה עצמית או האשמה בכלל. נשים יכולות בטעות להאשים את עצמן שעבדו קשה מדי, שהיו בלחץ, שלא תמכו מספיק הורמונלית וכו. במקום זאת, חשוב שאותה אישה תחשוב איך היא מיטיבה עם עצמה במצב הזה, מה תוכל לעשות למען עצמה כדי לחזק , ואיך תוכל להיעזר באנשים קרובים כדי לתמוך בה.

צילום:CANVA

לסיכום: בריטני היקרה, אנחנו שולחות לך מכאן חיבוקי התאוששות והחלמה, ומאחלות לך שתתני לגופך ולנפשך להחלים כדי שתוכלי להגשים את חלום האימהות עם בנזוגך הנוכחי.

מאת: ענת הראל מיטל – ליווי רגשי ותודעתי לנשים בתהליכי פוריות, ועינת ברקן – מטפלת רפואה יפנית מומחית בפוריות ומנכ"לית רשת ג'ונו360