עמוד הבית » הסיבות העיקריות לירידה בחשק המיני

הסיבות העיקריות לירידה בחשק המיני

צילום:pexels
כשלבני הזוג שלכם ישנה ירידה בחשק המיני, זה לא קורה סתם כך. ישנן סיבות רבות לחוסר חשק מיני אצל גברים ונשים, שאת חלקן אמנה לפניכם.

הם מסודרים אצלי בהרצאות בתור שקופית הנקראת – מודל ה'רמזור', שבה אני מציג את הסיבות השונות לירידה בחשק המיני מן הקל אל הכבד וצובע אותן בצבעים החל מהירוק וכלה באדום הבוהק. אמנם יש הרבה מה להאריך בכל סיבה וסיבה, אך אגע בקצרה על קצה המזלג בדברים העיקריים.

אמצעי מניעה הורמונליים – ירוק בהיר

אמצעי מניעה הפועלים על ידי שינוי הורמונלי בגוף המשפיעים על הורמוני האסטרוגן והפרוגסטרון, משפיעים על נשים רבות בצורה שלילית של ירידה בחשק המיני. אמצעי מניעה הורמונליים כוללים גלולות, התקנים תוך רחמיים מסוימים, טבעת נווה-רינג וכיו"ב. ה"הבעיה" הזאת כביכול, היא לא נקודת אל חזור, מפני שהמצב הוא מצב משתנה, וגם במצב של חוסר חשק מחמת גלולות הורמונליות, נשים רבות כן הרגישו התעוררות מינית כשהן היו בתוך הסיטואציה, אז כדאי להיכנס לזה בכל זאת ולקוות לטוב, סביר להניח שלא תפסידו מכך.  

טרדות, עייפות, לחץ – ירוק כהה

אמנם נכון שהמיתוס העתיק מייחס בדרך כלל תירוצים של גברים או נשים לדברים הללו של טרדות, עייפות, לחץ, אבל מה לעשות, זה בהחלט יכול לקרות – שאחד מבני הזוג ממש עייף, ויחסי המין הלוא שורפים קלוריה ואנרגיות שלא ממש בא לו להוציא כרגע, או שהראש כבד וכואב, או עסוק בדברים אחרים ואין את הפניות הנפשית כדי לקיים יחסים. התופעה הזאת צבועה בירוק, בגלל שכשבאמת הדברים הללו קורים פעם ב… אז הם קורים פעם ב…, הבעיה מוגדרת כבעיה בדרך כלל, כשהתופעות הללו של הכאבי ראש והעייפות קורות יום אחר יום, ואז כנראה ש-או שמדובר בתירוץ על מנת להיפטר מקיום יחסים וזאת נורה אדומה לנסות להבין מה קורה כאן, או שבאמת החיים שלנו כנראה עייפים וטובעניים ואולי צריך קצת לשנות גישה ולשחרר קצת לחץ, או לנצל את הימים הפחות עמוסים.

צילום:pexels

ירידה במשיכה – צהוב

כשמדובר בירידה במשיכה של הגבר כלפי האישה או להיפך, זאת בדרך כלל אחת הסיבות העיקריות של ירידה בחשק המיני. כשאנחנו נמשכים למישהו, אנחנו רוצים להרגיש אותו הכי קרוב. כשאנחנו סולדים ממישהו הדבר האחרון שאנחנו רוצים זאת הקרבה הפיזית אתו. ירידה במשיכה נובעת מסיבות רבות, לאו דווקא הצורה החיצונית. זה יכול להיות בגלל חוסר היגיינה, ריחות לא נעימים, לבוש מרושל או מוזנח, התנהגות לא מכובדת או מזולזלת, לא כלפי בן הזוג דווקא, אלא באדם כלפי עצמו, שמתנהג בצורה שכזאת. צורת האכילה שלו, דרך הישיבה שלו, סגנון הדיבור שלו וכיו"ב.

זוגיות לא בריאה -כתום

יתכן מאד שאם היינו עושים מחקר סטטיסטי, רוב הגברים או הנשים שנמצאים במצב של חוסר חשק מיני היו כותבים את הסיבה הזאת של 'זוגיות חולה' או 'חורקת' כגורם העיקרי לכך שאין להם חשק לשכב עם בני הזוג שלהם. זוגיות חולה וחורקת שייכת לעולם הפירוד, כשאין חיבור, חברות, כנות, או פתיחות, לרוב קשה יהיה לשכנע את בני הזוג לשכב זה עם זאת למרות הכל, בחשק ובהתלהבות. קשה יהיה לנו להתחבר ולהמציא את עצמינו ערומים, גלויים, וחשופים מול אדם שפוגע בנו, לא מכבד או לא רואה אותנו. גם אם זאת פרשנות שלנו למציאות שאולי מתבררת כאחרת ברובד העמוק, עצם העובדה שגבר או אישה מאמינים, חשים, או מפרשים שבני הזוג לא אוהבים אותם או לא מתחשבים בהם זה עלול להשפיע על הירידה בחשק המיני שלהם בצורה ניכרת.

צילום:pexels

חוויה/ות מיניות גרועה/ות – אדום

כשחווים חוויות מיניות לא מהנות, בפרט כשמדובר בנשים, שכואב להן תוך כדי קיום היחסים, שהגבר גומר מיד בלי לחכות להנאה שלהן, שהסקס הוא טכני חסר ריגושים ומילות אהבה, או כשביקשנו לעשות דברים מסוימים ונדחינו בבוז. בפרט כשמדובר בכאב, והגבר המשיך למרות הכל ולא התחשב ועצר את העולם בעבור אשתו, כנראה שמדובר על יחסי מין שהם סוג של סיוט, בין אם מדובר בחוויה המינית האחרונה ובפרט אם מדובר בחוויות חוזרות ונשנות של מין חד צדדי שלא מתחשב בצד השני, הרי שמדובר בסיוט או לפחות במצב לא נעים, ומי היה רוצה לחוות מצב לא נעים, שוב ושוב ושוב? אז אין חשק!

בגידה! – אדום בוהק!

לא צריך להיות גאון גדול שכשמדובר בחוסר חשק מתמיד שחוזר על עצמו ובפרט כשהוא קרה בתקופה האחרונה, וזה סוג של משהו חדש, שיתכן שזה צריך להדליק אצלנו נורה אדומה, שיתכן שאת הרעב או התיאבון שלו בן הזוג ממלא במקום אחר. בפרט אם היחסים ביניכם פושרים או אולי גרועים, שיתכן מאד שמשהו לא טוב קורה מחוץ לכותלי הבית.

צילום: pexels

רוב הבגידות נובעות מחוסר – "מים גנובים ימתקו" – ובפרט כשאתה צמא.

צריך לדעת שחוסר חשק מיני הוא לא בהכרח הצגה. זאת הרגשה לכל דבר, שאנחנו בהחלט לא מרגישים מחוברים לסיטואציה. הזכרתי לא פעם, שלמרות שאורגזמות אולי אפשר לזייף ואפילו בהתמדה ובמקצועיות, אך לזייף שיש לי חשק ואני בתוך הסיטואציה, זאת תופעה שקשה עד בלתי אפשרי לזייף ובפרט אצל הנשים – שאם הן לא שם, הן לא שם! וגם אם הן יכנסו לסיטואציה כדי לרצות (לשון ריצוי) – הגבר ירגיש בלי להתבלבל שהן ממש, אבל ממש לא אתו, למרות שהן אתו…

הוספת תגובה

הוספת תגובה