עמוד הבית » חיווט מחדש של המוח – זה אפשרי! עם אורה ארבל

חיווט מחדש של המוח – זה אפשרי! עם אורה ארבל

צילום: באדיבות אורה ארבל
המוח – כיצד הוא עובד? כמי שלמד מדעי המחשב ועסק בתכנות לפני שלושה עשורים, השאלה הזו תמיד העסיקה אותי. מפגש מרתק עם אורה ארבל שופך אור ואף מגלה, שניתן לחווט מחדש את המוח שלנו.

אורה, ספרי לי אך הכול התחיל?

שנים רבות בהיותי אלגוריתמאית בחברת הייטק הרגשתי שאני נהנית מאוד מהמקצוע אבל לא תורמת לעולם את מה שאני יכולה לתרום. לקחו לי הרבה שנים להחליט לצאת לדרך ולעבור לעולם הטיפולי, כשאני לוקחת איתי את הכישרונות הגדולים שלי הן בהבנת מערכות והן ביכולת ניתוח אנליטית ברמה גבוהה מאוד, ושילוב של אלה עם כשרון מולד בהבנת הרגש.

מה משך אותך למקצוע?

כאב לי שלאוכלוסייה שלמה לא טוב. לכל מקום שהסתכלתי ראיתי אנשים שלא טוב להם, לא שמחים ולא מסופקים מחייהם, וידעתי שעם היכולות והכישרונות שלי יש לי הרבה מה לתרום. זה הדבר החשוב לי ביותר, שאנשים יהיו שמחים.

צילום: באדיבות אורה ארבל

איך את יוצרת רלוונטיות ויצירתיות ?

פיתחתי שיטה שבה אדם יכול לכייל את המוח שלו כך שיפעיל אותו לחיים טובים ומסופקים. זה בעיני הדבר הכי רלוונטי והכי חשוב בחיים המערביים המודרניים, שהנם תובעניים ומורכבים ביותר. פיתוח השיטה וכן הטיפולים הפרטיים דורשים יצירתיות ברמה מאוד גבוהה. למצוא עבור כל אחד את הדרך להתקדם ולשנות את חייו.

נקודת המפנה שלך ?

לפני מספר שנים הסתיים אחד מפרויקטי האלגוריתמיקה ופשוט החלטתי לא לקחת על עצמי פרויקט נוסף אלא לשבת בבית ולהתחיל לעשות משהו חשוב באמת בעולם הזה.

מהיכן התעוזה והאומץ ?

לא יודעת. אני פשוט כזאת, שום דבר לא עוצר אותי מלהשיג את מטרותיי. זה לא היה פשוט אבל הייתי חדורת מוטיבציה שעזרה לי לעבור את הקשיים שבדרך.

הפחדים שבדרך ?

היו. ברור שהיו. הגעתי מעולם של מתמטיקה לתוך עולם חקר המוח והפסיכולוגיה. אנשים הרימו גבה, הטילו ספק, חקרו וצלבו אותי. ונוסיף לכך את העובדה שבזמן פיתוח השיטה וההתנסויות שעשיתי לא הרווחתי כסף. הקדשתי את כל כולי לפיתוח. זה דרש לעבור לא מעט פעמים בתוך גלי צונאמי וחומות של אש. המצאתי לעצמי בתקופה ההיא את המושג "ללכת זקופה בחושך מוחלט", זה היה מאתגר מאוד.

כיצד את משלבת קריירה ומשפחה ?

שמתי את השילוב הזה כמטרה מספר אחת של החיים ובניתי חיים מותאמים. אני כבר שנים רבות עובדת מהבית ומקדישה זמן ואנרגיה איכותיים לעצמי ולמשפחה

מה את עושה בימים אלה של הקורונה, שכבר חשבנו היא מאחורינו ?

עוזרת לאנשים להבריא מהתקפי חרדה ולחזור לחיים נורמטיביים. תופעת התקפי החרדה התחזקה והתעצמה מאוד לאורך תקופת הקורונה, אנשים רבים הגיעו למצב שהחרדות לא נותנות להם לתפקד. בתקופה שכזאת חיווט המוח מחדש הוא ממש מציל חיים

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע?

הכרות עם אנשים חכמים ומיוחדים והיכולת שלי לעזור להם למנף את חייהם למקום שהם רוצים. זאת התרוממות רוח ברמה יומית

מה הערך שאת מביאה לשוק ?

שיטת הטיפול שלי המשלבת ניתוח אנליטי חד ומדויק עם הבנת רגש עמוק, נותנת מענה  חדש ושונה. זאת נקודת הסתכלות ייחודית שמתבוננת באדם מתוך המערכת המפעילה אותו ומשם גם מוצאת פתרונות. פעמים רבות אני מצליחה כך לפתור בעיות לאנשים שכמעט הרימו ידיים מכישלונות חוזרים לשנות את חייהם

מה מרגש אותך ?

לא מפסיקה להתרגש ימים שלמים ברציפות. לראות איך אנשים יוצאים ממצוקה ותקיעות אל עבר חיים נעימים ומוגשמים… אין דבר יותר מרגש מזה.

מה סוד ההצלחה שלך ?

נחישות והתמסרות. אל עצמי ואל העולם

מה החזון שלך לעשור הקרוב?

להחדיר יותר ויותר למודעות הציבור את הרעיון שהחיים מנוהלים על ידי מערכת לוגית שניתן לשנות ולכייל אותה, ולהפיץ כמה שיותר את הדרך לעשות זאת.

אורה ארבל מיוצגת בסוכנות נשים מרצות אונליין – www.womenspeakers.online

 

תגיות