עמוד הבית » חצב מצוי – השער לשמיים

חצב מצוי – השער לשמיים

חצב מצוי צילום: אורן פלס
מאת: נעמי גולדברג החצב פורח כעת, עמודי הפריחה זקופים וגבוהים ומעידים על שנה גשומה לפנינו.

להבדיל מהרעיון הרווח כי פרחי החצב פורחים עם המים שספג הבצל בשנה הקודמת, מאמינים הבדואים המקומיים, כי פריחת החצב מנבאת את השנה הקרובה. את הסיפור כבר שמעתי לפני יותר מ 40 שנה כשעשיתי את עבודת י"ב שלי על צמחי מרפא ושוחחתי עם הרבה מרפאים ברחבי הארץ. (כבר אז הפרחים דיברו וניסיתי להבינם…)

אם תתבוננו בפרח החצב מקרוב, תוכלו לגלות שיש בו 6 עלי כותרת, שיוצרים כמעין מגן דויד ועמוד הפריחה מלא באינספור שכאלו.מאחורי כל פרח, ישנה גאומטריה שמשקפת אותו, גאומטריה מקודשת. גאומטריה זו מכילה 6 מבנים בלבד, שהם בעלי צלעות שוות וזוויות שוות, ובעיקר, מוכלות לחלוטין בתוך כדור. נוגעות בו עם כל הקודקודים.

מכיוון, שכדור הינו המבנה הגאומטרי שנמצא במנוחה מוחלטת, והעולם שלנו מתחיל ונגמר במנוחה, אותו הרווח בין שאיפה לנשיפה, הרי שבמבנים של הגאומטריה המקודשת, קיימת 'מנוחה' יחסית, או סדר הרמוני גבוה, וסדר זה מהדהד עם תאי הגוף, עם ערוצי האנרגיה בגוף ועם הסביבה.

וחצב מכיל המוני גאומטריות של מרכבה הנעים בספירלה מסביב לעמוד השדרה (אופס… הפריחה)פרח החצב עובד עם מרידיאן הזורם לאורך עמוד השדרה מכיוון האדמה לשמיים (חוצה אחורי/GV)

מהו עמוד השדרה עבורנו?

ראשית יש בו שרשרת של חוליות בתוכן עוברת עטופה במעטפת של בידוד, מערכת העצבים, הנעה מהמוח (שמיים) לכיוון הגוף (אדמה)עמוד השדרה הוא המאפשר לנו להיות זקופים, לעמוד על 2 רגליים במקום 4, וכתוצאה מזה לפתח מיומנויות שאין לבעלי חיים אחרים. כגון חשיבה, ניתוח ושימוש עדין במפרקי הידיים. במיוחד באגודל. כלומר, כל יכולת הצמיחה וההתפתחות שלנו כבני אדם מעולם החומר אל עולם הרוח, עוברת בעמוד השדרה

עמוד השדרה גם מעיד על זקיפות קומה או על שכיחות קומה שנובעת מטראומות בילדות שקיבעו בנו ערך עצמי נמוך, או הסתרה של מי אנחנו, ואז הכתפיים נוטות קדימה לכסות על בית החזה.חגורת הכתפיים מסמלת את הקשר לדמות האב בחיינו, והמותן והאגן מסמל את דמות האם בחיינו, כך שאם כואב לכם באזורים אלו, וזה מאד שכיח, בדקו עם עצמכם את הקשרים בילדות לאם ולאב.

ועכשיו לחצב, שהוא הפרח הראשון בשנה החדשה, מבשר הסתיו, והוא עוזר לנו להיות זקופי קומה.הווה אומר שהתבוננות בו, ישיבה שקטה עם התמקדות בתמונת הפרח על לוח ליבכם, מורידה עומס מעמוד השדרה ואפילו מאפשרת הרגעת כאבים וזקיפות קומה פנימית.

צילום: רועי שנער

ועכשיו לחצב במסר מהרוח:

עמידה זקופה אינה ישרה. היא נעה בספירלה מתוך האדמה אל פני השטח, וממשיכה לעלות כספירלה עוד ועוד אל השמיים.יש כאן משיכה אל האור מתוך תמיכה ונטיעת שורשים באדמה. השורש עמוק דיו כדי לאפשר את התנועה כלפי מעלה וכמוני, גם הנך. עליך לנוע אל האור מתוך שורשיך הנטועים באדמתך. עליך לנוע תמיד כספירלה העוטפת את המרכז השקט הטמון בך. מרכז האהבה.

ואם תרצו להיעזר בהטמעת רעיון זה שמביא את הריפוי למרכז הגוף-נפש בחותם הקולי – הריהו לפניכם.

שירה זו מביאה את התבניות הקוליות והגאומטריות המאפשרות לתדר החצב להיטמע בשדה האנרגטי העוטף אותך.

מאת: נעמי גולדברג מורה המלמדת דרך זן שיאצו ופיתחה את שיטת Iro Shiatsu – שיאצו בצבעים. כתבה ספר על שיטתה: "מסע אל מגע במרחב הנע" ומובילה מסעות וסדנאות בטבע ובהררי סיני.