עמוד הבית » חתונה ממבט ראשון – האופטימיות מרימה ראש

חתונה ממבט ראשון – האופטימיות מרימה ראש

צילום: pixabay
לא זוכרת מתי הסתיים פרק של חתונמי בכזאת אופטימיות: שלושה זוגות במצב של "לאבי-דאבי, עם חיוך על השפתיים. וואלה, גם אני הלכתי לישון עם חיוך ואופטימיות.

איתמר וקארין

בפרקים האחרונים ראינו את קארין שהפכה לאישה המחזרת אחרי הגבר שלה ומנסה לרצות אותו כמעט בכל מחיר. לעומתה, איתמר שבתחילת הקשר חיזר במרץ, הפך עם הזמן להיות יותר פאסיבי. כשהוא מגיע לאחותו, הוא גם מסביר את ההתלהבות שפחתה. למעשה, אנחנו מבינים שלמשוואה נכנס משתנה הניתוח. איתמר הפסיק לחוות וליהנות, והתחיל לנתח את המצב ואת הרגשות שלו כלפי קארין. מכיוון שהוא לא מאוהב ומרוסק, הוא מתחיל לחשוש שמא קארין היא לא האישה עבורו, למרות שהוא מונה בפני אחותו את כל יתרונותיה של קארין, ויודע שיש הרבה יתרונות.

אבל האמת היא, שכאשר איתמר מגיע לשיחה עם אחותו, הוא למעשה יודע הכל מראש. הוא רק צריך חיזוק. הוא צריך לשמוע ממישהו שהוא מעריך את מה שהוא כבר יודע. כשהוא אומר שהוא לא נופל, מתאהב ומתרסק, הוא חושב שמשהו פגום בתהליך או לא באמת עובד, אבל אחותו מנערת אותו מהחלום והפנטזיה הרומנטית ומסבירה לו שהאהבה שהוא מתאר שייכת לשנות העשרים. אותן שנים שבהן ההורמונים עובדים שעות נוספות, וכל דבר שאנחנו חווים קורה בהגזמה. היא מסבירה לו שמה שגורם לנו להתאהב בעוצמות מטורפות אכן גורם לנו ברוב המקרים גם ליפול ולהתרסק בסוף, ודווקא אהבה בריאה נבנית לאט, ובשלבים.

איתמר מבין את הדברים שלה מהר מאוד ואומר לה שיש דברים שלא יכולים להחליף את הזמן. שצריך עוד זמן.אחותו בתגובה נותנת לו טיפ מעולה: לתת לקארין בטחון שהוא בתהליך הזה איתה. לנקות את כל מסביב. לא לצפות מעצמו שיהיה מאוהב כבר מחר.איתמר מצטייר כאדם שמקשיב לסביבה הקרובה שלו. כבר הבנו שהוא איש משפחה, והמשפחה אצלו במקום הראשון. הטיפ של אחותו נלקח במלוא תשומת הלב, והוא הולך ליישם ומצליח בגדול.

צילום: pexels

גם אם בהתחלה זה נראה קצת "פייק" ושהוא משתדל קצת יותר מידי, בערב זה נראה אחרת. לא סתם מתנות כדי לצאת לידי חובה, אלא מתנות שהשקיע בהן מחשבה (חלוקים עם הכיתוב "טייס" ו"טייס משנה"). קארין יודעת להודות לו על כל המתנות והמחוות שהוא עושה לה ומפגינה כלפיו חום ואהבה. איתמר אומר למצלמה שחשב הרבה על השיחה עם אחותו. שהבין שצריך לתת לקארין בטחון. שהיא תדע שהוא לגמרי אול-אין בתהליך יחד איתה.

הוא אכן עושה את זה, וקארין מאושרת: "הוא מתוק. ומקסים. מתחשב ואכפתי… הושקעה מחשבה בכל פרט. בארוחת בוקר, בפרחים, בבלון הקיטשי, בנרות, בחלוק, בכיתוב… בהכל! מה אני אגיד? מקסים!"

בשורה התחתונה של הפרק אנחנו שומעים מקארין שכיף להם ביחד. גם מאיתמר שמענו שאמר לאחותו שכיף להם יחד. אז ביננו? זה מה שהכי חשוב (ושכל השאר – יאכלו את הכובע).

מעין ועמרי

יום 18

הפרק הקודם הסתיים בדרמה גדולה: מעיין עזבה את הבית. לקחה את הדברים שלה (חוץ מהכלבה) והלכה לישון לבד בדירה שלה. והנה, מתחיל פרק חדש בו אנחנו מגלים שהיא עדכנה את עמרי בכך, שהוא התקשר והם דיברו. אז דרמה גדולה כמו שניסו לצייר לנו לא היתה שם, אבל היו חילוקי דעות.מסתבר ששניהם היו צריכים אוויר. האמת ? מאוד הגיוני.יום 18 שלהם בתהליך האינטנסיבי הזה. הגיוני שיצטרכו אוויר אחד מהשנייה. גם אם זה רק ללילה אחד. במהלך השיחה הראשונה שלהם מעיין צודקת בכל מה שהיא אומרת, במיוחד בטענה שלה שלא אמר לה את האמת מול דני, למרות שביקשה ממנו מפרשות. עמרי בעיקר מותש מהשיחות החוזרות ונשנות ומסתגר בעצמו.

רק בשיחה השנייה הוא נפתח ואומר שקשה לו להגיד את מה שהוא באמת רוצה (ללכת לבד לחברים שלו), בלי להרגיש אשם או לא נעים. וזה בדיוק העניין בפורמט: עד אתמול היית רווק והופס! והיום אתה בזוגיות ומצופה ממך להתנהג כבן זוג מושלם, או לפחות כאחד שעושה מאמצים להגיע לשם. והפער הוא קיצוני. בחיים האמיתיים מדובר בתהליך שמתרחש על פני זמן. בתכנית זה קורה ברגע אחד.

בקליניקה של דני, עמרי מבין שלא עשה נכון כשלא אמר את האמת שלו מול דני, והזמין את מעיין למרות שרצה ללכת לבד. הוא מבין שיש פער בין מה שהוא חושב ומרגיש לבין מה שהוא מתקשר החוצה. הוא אומר שלוקח לעצמו, וחושב שהוא משתפר בזה ולומד.

יאללה, אנחנו מחכים לראות.

צילום: pexels

מנו וניצן

יום 15

הדבר הראשון שאחיה שלניצן אומר עליה כשהוא רואה אותה עם מנו, זה שהיא מחייכת וצוחקת הרבה. הוא אומר שיש ביניהם חברות ושזה טוב להתחלה.את זה גם אנחנו הבנו, ואמרנו שזה מעולה, רק תהינו אם זה יתקדם משם.אלא שאז מנו מתבדח על זה שניצן קרה. ניצן עושה נכון כשהיא מתמקדת בזה. מכיוון שהשפה העיקרית של מנו היא הומור, ומכיוון שהיא כבר למדה לקלוט אותו, היא מבינה שהבדיחה שלו אינה סתם בדיחה, אלא משדרת משהו הרבה יותר עמוק מבחינתו, ומחליטה לדבר איתו על זה.

היא עושה את זה בצורה קלילה, ולמרות שהוא מנסה להתחמק מידי פעם, ולבטל את החשיבות של מה שאמר, היא לא מאפשרת לו. כשהוא מנסה לבטל אותה, היא מתעקשת. כשהוא אומר לה שזה שהיא קרה זו עובדה, היא לא מסתגרת בעצמה אלא מסבירה לו מיד שהוא לא יכול לומר שזו עובדה. שזה קשור לכך שהיא לא מרגישה מספיק משוחררת איתו, או לא מספיק בטוחה איתו.

היא גם נותנת לו פתח מילוט ואומרת לו: "אתה יכול לומר שאתה חווה אותי קרה" ובין לבין גם שולחת אליו יד מלטפת ושומרת על קרבה פיזית איתו לאורך כל הדיון. היא מוסיפה כשהיא מתעקשת שזו לא מריבה, אלא ויכוחון קטן, שבמהלכו היא שומרת על סביבה נעימה.

מנו לא יודע לנהל שיחות עומק. הכל אצלו נעשה באמצעות הומור. לבסוף הוא משתמש בחבל ההצלה שניצן שולחת לו ואומר שאם היא היתה קצת יותר חמה, הוא היה יותר שמח.ניצן החכמה יודעת לסגור את השיחה בדיוק בשלב הזה. מחמיאה לו, ומכריזה שמכיוון שהם הגיעו להסכמה טובה וחיובית, השיחה מסתיימת.

כל הניהול שלה את הסיטואציה – ראוי למופת !

הפרק מסתיים בכך שהיא מרגישה שהוא רואה אותה וזה מקרב אותם, ובמנו שמרגיש טוב יותר בעצמו.

פרק אופטימי

הכותבת הינה דפנה טלר, מחברת המדריך המעשי ליצירת זוגיות: "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות.

למעקב: בפייסבוק – דפנה טלר – מכל מחזריי השכלתי באינסטגרם – @dafnatel