עמוד הבית » טקסי הדלקת נרות חנוכה, באתרי מורשת

טקסי הדלקת נרות חנוכה, באתרי מורשת

שבוע המורשת בישראל צילום איתי בלסון
שבוע המורשת בישראל, שמתקיים מידי שנה בחג החנוכה, הוא הזדמנות נהדרת לפגוש את העבר בשפה עכשווית ועדכנית, באמצעות מדריכים מיומנים, חוויות תוכן עשירות ומרתקות, מיצגים חדשים שמעירים את העבר לחיים ואתרים שמספרים את סיפורה של הארץ ומתיישביה לאורך ההיסטורי

גם השנה מגוון רחב של פעילויות לשבוע המורשת בישראל, שהוא שבוע השיא של פעילותם. כל הפעילויות באתרים יתקיימו בהתאם להנחיות התו הסגול, בנוסף לפעילויות באתרים עצמם, יוכלו המבקרים ליהנות, לאורך כל היום, מפעילויות שיתקיימו גם ברשת.

 בשטח יהיו מידי יום שלל פעילויות, בהן מופעים מוסיקליים, הדלקת נרות בליווי מופעי אמנים, כמו קורין אלאל, עמיר בניון, דנה ברגר ועוד, סדנאות שימור, חפירות ארכיאולוגיות עם רשות העתיקות, מופעים והצגות לכל המשפחה, מרחבי בריחה אל העבר, סדנאות תיפוף, סדנאות יצירה, סיורים מודרכים בעקבות דמויות היסטוריות ועוד עשרות חוויות תוכן עשירות בידע ובהנאה.

לצד אלה יתקיימו אירועים ברשת – סיורים וירטואליים מודרכים, הרצאות בזום, מופעים של אומנים כמו לאה שבת, וחידון חמיצר- חידון אינטרנטי בעקבות אוצרות מורשת ישראל.

האתרים המשתתפים בשבוע המורשת פזורים ברחבי הארץ וחושפים בפני המבקרים היסטוריה מרתקת, חוויות מרגשות וסיפורים שאי אפשר לשמוע, להרגיש ולראות בשום מקום אחר, את הרשימה המלאה ניתן למצוא באתר.

בגן לאומי אושה העתיקה המבקרים ייחשפו למיזם שביל הסנהדרין של רשות העתיקות ויוכלו לקחת חלק פעיל בחפירה ארכיאולוגית, בנוסף תתקיים גם הרצאת זום "ויהי אור" בה ייחשפו המשתתפים לסודות הנרות מהעת העתיקה, בגן לאומי ציפורי יצטרפו המבקרים לטקס הדלקת נרות עם קהילת ציפורי, יחודו חידות, יחפשו את המנורה ויבקרו בפסיפסים עתיקים, בחצרות האיכרים בכפר תבור תתקיים סדנת תיפוף מיוחדת ובבית חנה סנש "מאירים עם כוכבים" בהדלקת נר שלישי והופעה של לאה שבת.

בגן לאומי הרודיון יוקרן מיצג החדר המלכותי בתיאטרון, שעושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ומקרין על קירות החדר השלמות של העיטורים, עוד ייהנו המבקרים ממופע מוסיקלי אקוסטי וסיור במכלולים החדשים שבארמון, בנוסף תתקיים הרצאה בזום על מבנה ההרודיון ועל סוגיות השימור השונות איתן מתמודדים המשמרים, בגן לאומי תל ערד ישתתפו המבקרים בסדנאות קצב וצלילי מרפא של אומן שיגיע עם מגוון כלי נגינה מיוחדים מכל העולם ויצור חוויה המשלבת צלילים ומקצבים לכל המשפחה.

בגן לאומי עתיקות עין גדי יעזרו המשתתפים לארכאולוגים לגלות מחדש את סוד ייצור הבושם, יפתרו חידות, יתגברו על מכשולים וייצאו עם בושם שיצרו בעצמם ובגן לאומי בית גוברין תתקיים חוויה מוסיקלית במערות הפעמון הענקיות ומשחק קבוצתי בו יגלו המשתתפים את העיר דרך חידות ואתגרים שונים ועוד ועוד…

פעילויות מתקיימות בימי חג החנוכה  -בין התאריכים 10-18 בדצמבר

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר www.moreshet2020.co.il