עמוד הבית » טריות מהדפוס – המלצות על ספרים חמים שזה עתה יצאו לאור

טריות מהדפוס – המלצות על ספרים חמים שזה עתה יצאו לאור

ספרי קריאה לפיתוח חשיבה, דמיון, ידע והבנה. ספרים פותחים אופקים חדשים ומעשירים את החוויה האנושית. לפניכם המלצה על כמה ספרים מסוגות שונות (רומנים, ביוגרפיות, ספרי מדע וכו') שיאתגרו אתכם.

רחוק מידי / סילביה דיי

ספר שני בסדרת רבי המכר הרשימה השחורה. אנחנו לא יכולות להאמין לכולם. אבל האם נוכל לסמוך לפחות על אדם אחד? לילי בלאק נחשבה למתה במשך שנים, וחזרתה לזרועותיו הבטוחות של בעלה האוהב. מקום הימצאה כל השנים נשאר בגדר תעלומה, אבל חטאי העבר שלה רודפים אותה ומסכנים את כל המשפחה. בנתיים אלייה, אמו של קיין עבדה קשה על מנת להיות בעמדת כוח, אך היא מעולם לא האמינה שלילי היא מי שהיא אומרת שהיא, ותעשה הכול בכדי לחשוף את כלתה.איימו, גיסתו של קיין, היתה פיון במשחקים מסוכנים שהמשפחה משחקת, אבח היא יודעת שמגיע לה יותר ותעשה הכול כדי לתבוע את הפרס הגדול. שלוש נשים נאבקות כדי להתגבר על עברן ועתידן, אבל האם יש להן במשותף יותר ממה שנראה לעין ?

קרוב כל כך צילום: חזית עטיפה

מטר הוצאה לאור, כריכה רכה, עמ' 384

הליטיגטור / יעקב אבימור (שותפה לכתיבה ועורכת: עידית אלנתן).

כבר מרגע לידתו של יעקב אבימור, נראה כי תמציתו של הסיפור היהודי והישראלי טמון בו. אח של סבא רבא שלו הוא יואל משה סלומון והוא עצמו נקרא על שם שניים: גם על שם דודו, שנרצח בפיגוע במלון המלך דוד וגם על שם סב מהצד השני שנרצח על ידי הנאצים. אחד מאבותיה של אמו, היה היהודי האשכנזי הראשון שהתגורר בירושלים, (אחרי שרימה, למד ערבית וטען שהוא מעדות המזרח), ובסופו של דבר – הפך לנרצח הטרור הראשון בעיר. זהו סיפורו של נער שנטמע בתרבויות זרות ורחוקות, של ליטיגטור שמגיע על אופנוע כבד לבית המשפט, של הרפתקן שרצה לטרוף את העולם ושל איש משפחה מסור. בספר פורש אבימור גם את משנתו לגבי העיסוק בליטיגציה ומתאר את דרכי החשיבה והפעולה המקוריות שסייעו לו לנצח בקרבות משפטיים שנראו אבודים מראש.

"הליטיגטור" הוא סיפור מעורר השראה על נחישות, התמודדות עם אתגרים בדרכים לא שגרתיות, ומעל הכול – יצירת חיים מרתקים ומלאי משמעות.

הליטיגטור, צילום: כריכה קדמית

כריכה עבה, עמ' 155

קיום קודם להורות / שרון זמיגרוז, ליאור זמיגרוד 

הספר עשיר בתובנות של הפילוסופיה האקזיסטנציאליסטית ושל מדעי המוח ומציע "הורות קיומית" כפילוסופיית חיים המודעת לאיזון העדין בין חופש, אחריות, ואותנטיות. קיום קודם להורות סוקר אתגרים בחיי המשפחה כמו: האם הורות היא בהכרח חיונית? מה המחויבות של ההורים כלפי הילדים? כיצד לשמר משמעות אישית עם אחריות משפחתית? והאם ילדים הם בעלי חוב להורים? ספר זה מציע שמהות חיינו לא נבחרה עבורנו, אלא אנו יכולים ליצור את המרקם המשפחתי באמצעות פעולתנו. קיום קודם להורות הוא דיאלוג בין עבר להווה, בין פילוסופיה ותיקה לדרכי חשיבה חדשות, בין אם לבתה. ספר זה דן באתגרים הקיומיים של אלה מאיתנו שהם הורים או הורים לעתיד, אלו שעדיין מתלבטים, או שפעם היו ילדים. הספר מוקדש ומכוון לכל מי שחי במשפחות מודרניות ושואף לאותנטיות, יצירתיות, הגשמה, תוך כדי טיפוס בסולם האושר החלקלק.

צילום: כריכה קדמית

 

צמרת הוצאה לאור, כריכה רכה, עמ' 202

הציבו גבולות / נדרה גלובר טוואב 

רב מכר של הניו יורק טיימס

כולנו יודעים שכדאי שיהיו לנו "גבולות בריאים" כדי להשיג איזון בין החיים לעבודה, להתמודד עם אנשים רעילים וליהנות ממערכות יחסים מתגמלות עם שותפים לחיים, חברים ובני משפחה. אבל מה באמת פירושם של "גבולות בריאים"? מתי נדע אם מישהו חוצה את הגבול הריגשי או הפיזי שלנו, את גבולות יחסי העבודה או הגבול המיני, החומרי והאינטלקטואלי?  איך ומתי נזהה אנשים ששואבים את מיטב זמנינו ואת האנרגיה שלנו וכיצד נוכל לומר להם בביטחון "לא" מבלי לפגוע בהם? הספר  הפך לרב מכר מיד עם צאתו לאור. הוא מציג דרכים פשוטות ורבות עוצמה לכונן גבולות בריאים בכל תחומי החיים. הטכניקות, המעוגנות במחקר העדכני ביותר ובפרקטיקות הטובות ביותר בתחום הטיפול הקוגניטיבי ההתנהגותי (CBT), עוזרות לנו לזהות ולבטא את צרכינו באופן ברור, בלי להתנצל וחושפות את הבעיות הניצבות בשורשן של תופעות רבות: תלות, מאבקי כוח, חרדה, דיכאון ושחיקה. קריאה בהציבו גבולות הוא צעד ראשון וחשוב בדרך להשיב את לכם את חייכם.

הציבו גבולות- צילום: כריכה חזית

מטר הוצאה לאור, כריכה דקה, עמ' 294

תככים וחיוכים / עמליה כהן דוויק 

ספר שלפניכם מציג סיפורים המתקיימים במשרד אדריכלים גדול ומצליח. במשרד מתרחשים אירועים, תהליכים ומצבים מרתקים בעלי אופי פוליטי, בהם נוטלים חלק מנהלים, שלעיתים מוצאים עצמם סבוכים ברשת תככים ללא מוצא.
כיצד יפתרו את הפלונטר? מי יצא וידו על העליונה? האם המנכ"ל השרמנטי או אולי האדריכל הראשי בעל פני הילד? האם מנהלת השיווק המתמידה או דווקא האדריכלית הצעירה? פוליטיקה היא נחלת הכלל. בכל קבוצה המונה שלושה אנשים או יותר, תיתכן דינמיקה פוליטית שמביאה איתה גם תככים וגם חיוכים… ביד אומן טווה הסופרת את הסיפורים המספרים על האירועים שעלולים להתרחש בכל מקום שהוא.

צילום: כריכה קדמית

צמרת הוצאה לאור, כריכה רכה, עמ' 102