עמוד הבית » כיצד לעבור חג השבועות מבלי לאכול יתר על המידה
חיים בריא

כיצד לעבור חג השבועות מבלי לאכול יתר על המידה

צילום ניר עצמון
חג השבועות הוא חג של מאכלי חלב, אך בפועל, גם שרוב המאכלים בארוחת החג יתבססו על מוצרי חלב, עדין יש מקום למאכלים שיוסיפו בריאות לארוחה ויתבססו על מזונות כגון ירקות, דגנים מלאים, קטניות וכמובן דגים שבארוחה חלבית תופסים בטבעיות את מקומו של הבשר ומשתלבים תוך כדי שמירה על האווירה החגיגית והחלבית.

הטונה בקופסה הינה דג לכל דבר והיא שומרת על רוב הערכים התזונתיים של הדג הטרי וכל זאת ללא תוספת חומרים משמרים, ניתן לשלבה במאכלים קרים כגון סלטים וממרחים, וגם לחמם אותה ולהגיש כמנה חלבונית בתוספת פסטה או אורז או להכין מנות חמות כגון פשטידות (בהם ניתן גם לשלב מאכלי חלב כמובן), קציצות דגים, וכו'.

לעיתים קשה לעמוד מול השפע של התבשילים בארוחות החג ואנו עלולים לאכול יותר ממה שרצינו.

כדי להימנע מכך, מומלץ לא להגיע רעבים לארוחת החג ואפילו לאכול משהו קטן לפני.

כשדרגת הרעב גבוהה מדי היכולת לעמוד בפני פיתויים ולהיות קשובים לתחושת השובע הראשונית נמוכה יתר, וכך מצליחים להימנע מלאכול בהגזמה.

וגם, עדיף לבחור מראש את המאכלים שאנו אוהבים מאשר להימנע ממאכלים מסוימים שאנחנו פחות אוהבים כי בפועל זה עלול לגרום לנו לחוש פחות שביעות רצון וסיפוק ולכן מומלץ לאכול מהם ובמידה. תכנון מראש יכול לאפשר יותר הנאה ופחות תחושת אשם.

לכן, בארוחה כדאי להסתכל על המבחר ואז לקחת מה שבאמת מתחשק לנו.

אם יש מאכלים שאנחנו מעדיפים לא להגזים באכילתם, אפשר להרחיק אותם מאיתנו באופן פיזי מהשולחן כך שיקשה עלנו יותר להגיע אליהם. ככה הם גם לא יפתו אותנו כל הזמן מתחת לעיניים.

כשלוקחים אוכל מהמנות המרכזיות לצלחת האישית, כדאי לקחת לצלחת מראש את הכמות שנראה לנו שתספק אותנו ולא לקחת כל פעם קצת לצלחת היות וזה מקשה עלינו לבקר את הכמות שאנחנו אוכלים.

ולסיום, יותר קשה להתמודד עם הימנעות (החלטה לא לאכול) מאשר עם החלטה מה כן לאכול. לכן, כשמגיעים לקינוחים- מומלץ לבחור את הקינוח שאנחנו הכי אוהבים או אם קשה לנו להחליט, אפשר להכין לנו צלחת עם טעימות קטנות מכל מנה.

והכי חשוב שנזכור ליהנות בארוחה גם מהאנשים שסביבנו ולנסות להחליש את חשיבותו של האוכל באירוע וליהנות מהחברה לא פחות!