עמוד הבית » בלעדי: חג שבועות חג הביכורים

בלעדי: חג שבועות חג הביכורים

אבטיח צילום pixabay
חג שפותח את עונת פירות הקיץ הנפלאים, חגיגה של ממש ... מקור מצוות החג הוא בפסוק "רֵאשִׁית בִּכּוּרֵי אַדְמָתְךָ תָּבִיא בֵּית ה' אֱלֹהֶיך" שמות, כ"ג, י"ט

המנהג היה להעלות את ביכורי כל מיני פירות העץ לבית המקדש: "וּלְהָבִיא אֶת-בִּכּוּרֵי אַדְמָתֵנוּ וּבִכּוּרֵי כָּל-פְּרִי כָל-עֵץ שָׁנָה בְשָׁנָה לְבֵית ה'

בכל עיר /אזור היו מתאספים האיכרים בעלי פירות הביכורים ויחדיו יוצאים בשיירות עליזות בתופים ובמחולות לעבר ירושלים, חג שמהותו היא הודיה לה' על הארץ הטובה שנתן לעם ישראל. חברות החלב השתלטו על החג והפכו אותו לחג של גבינות ומוצרי חלב, בואו נחזיר עטרה ליושנה ונחזור למהות החג שהוא בעצם הודיה על כל הטוב שניתן לנו על השפע מכל טוב הארץ.

יחדיו נחזיר את הכתר לפירות הארץ הנפלאים שהתברכה בהם אדמתנו. מכירים את המשפט יהיו מזונותיך תרופותיך ותרופותיך מזונותיך״ ?  (היפוקרטס, 370 לפנה״ס) בפירות יש רפואה הם מכילים חומרים מזינים החיוניים לגוף שלנו עושר של וויטמינים מינרלים ונוגדי חמצון בכל צבע מתנה לבריאות .

קבלו טעימה קטנה ממתנת הפירות לבריאות האדם.

אבטיח – הליקופן שמקנה לו את צבעו האדום  (מוכר לכולם מהעגבנייה ) נחקר ונמצא כנוגד סרטן ,מגן על הלב וכלי הדם.

משמש – הפיגמנט בטא קרוטן אחראי לצבע הכתום ולמתנות בריאותיות רבות. הבטא קרוטן הופך  בגופינו לוויטמין A  והוא נוגד חמצון חזק במיוחד , חיוני לראיה ,מגן על העור מנזקי שיזוף ושותף חשוב במערכת החיסון.

משמשים
צילום pixabay

טיפ חשוב לספיגה מירבית של הליקופן והבטא קרוטן ,שניהם מסיסים בשומן ולכן מומלץ לאוכלם עם אגוזים, שקדים , גרעינים ועוד.ונעבור לעוד פרי מובחר של ארצנו.

השקד– יתרונות בריאותיים רבים לו :חלבון כמו בבשר, סידן כמו בכוס חלב, סיבים תזונתיים ,ויטמינים ומינרליים רבים החשובים למערכת הלב לכלי הדם לסכרת לעצמות ולמערכת העיכול.

שקדים
צילום pixabay

לסובלים מצרבות וחומציות יתר מומלץ במיוחד במקום תרופה לקחת חופן שקדים במצבם הטבעי ללא חימום והמלחה. הזדמנות נהדרת להוקיר תודה לחקלאים שלנו. אנחנו שמחים וגאים לחגוג את חג הביכורים בפירות הארץ חגיגה של בריאות במיטבה.

 במתכון להכנת גבינת לבנה משקדים וקשיו.

(מתוך הספר שלי להבין לבחור לבשל זה פשוט! עמוד 164 )

מצרכים:

1 כוס שקדים מושרים וקלופים (להשרות 8 שעות)

1 כוס קשיו מושרה כשעתיים

1 שן שום קטנה

מיץ מחצי לימון (אם אוהבים חמוץ אז יותר )

1/2 כפית מלח (או לפי הטעם שלכם)

1/2 כוס מים

להכניס למעבד מזון עד לקבלת מרקם חלק , בהגשה לפזר זעתר ושמן זית.

צילום דגנית צירלין

הכתבה באדיבות : יפעת מלילי סופר- מטפלת בתזונה וצמחי מרפא

מחברת הספר "להבין לבחור לבשל זה פשוט"! הרצאות, סדנאות וימי העצמה.

תגובות 2

הוספת תגובה