עמוד הבית » כך נדע שהגיע הזמן לשינוי משמעותי בחיים

כך נדע שהגיע הזמן לשינוי משמעותי בחיים

צילום:pexels
עם השנים, אנו עלולים לחוש שחוקים ותשושים משגרת חיינו. כדי לפרוץ מחדש את השגרה ולאפשר לעצמנו את השינוי בו אנו חפצים, נדרש אומץ רב. במאמר זה, ננסה לגעת בהיבטים שונים בחיינו, אשר עשויים להצביע על כך שייתכן ואנו זקוקים לשינוי משמעותי.

לצאת מאזור הנוחות

פתאום, ביום אחד, משהו בתוכנו עלול להרגיש כבוי. לתחושה זו יכולים להיות גורמים רבים. אולם, כדי לצעוד קדימה ולחולל את השינוי לו אנו זקוקים, אנו נדרשים לצאת מאזור הנוחות שלנו. מדוע זה הכרחי? מכיוון שכנראה הבחירות המוכרות והנוחות שעשינו במהלך חיינו, הן אלו שהביאו אותו למקום הנוכחי, בלתי מסופקים.

לכן, יציאה מאזור הנוחות היא החלק המשמעותי ביותר בשינוי המיוחל. לא מדובר בהכרח בחציית קווים במרחק שנות אור ממי שאנחנו. להפך, לעיתים נדרש שינוי קל במחשבה ותו לא. אלו עוד כמה נקודות שמומלץ להתייחס אליהן כאשר אנו תוהים האם הגיע הזמן לשינוי משמעותי בחיינו:

אנרגיות נמוכות וקהות חושים

אם נוריד מהשולחן את הסיבות הרפואיות למצב בו אנו חשים ירידה באנרגיות, יכול להיות שמדובר בתקופה בה אנו חשים לא במיטבנו מבחינה אישית. במצבים כאלו, המחשבה על שינוי עלולה להחוות כמתישה במיוחד. ייתכן והסיבה לכך היא שאין עוגן כלשהו בחייך, המאפשר לך לחוש את הביטחון הדרוש לעשות את השינוי. במצב כזה, הנטל כולו נוחת על כתפינו ועובדה זו עלולה להרתיע אותנו מלהניע את  השינוי. לכן, אם הינך מזהה תקופה שכזו, מומלץ לגשת לתהליך של השינוי לאט ובצעדים קטנים. כך, ניתן לבנות את הביטחון הדרוש לרגע הנכון.

קשיים במערכת היחסים הרומנטית

לפעמים, חוסר שביעות רצון ממערכת היחסים שלנו יכול להעיד על צורך בשינוי משמעותי. במקרים רבים אנו נוטים להשליך על מערכת היחסים חוסר שביעות רצון שמקורו בהיבט אחר בחיינו ובמקרים אחרים – מדובר באמת בקשר עצמו. כיצד נדע להבחין בין שני המקרים? כיוון שמדובר בקשר אינטימי ומשמעותי בחיינו, מומלץ להסתייע במטפל או במטפלת מוסמכים עם רקע של לימודי משפחה והתמחות פרטנית בייעוץ לזוגות ומשפחות. כך, יהיה קל יותר לבודד את הרבדים השונים שמרכיבים את מערכת היחסים שלך ולהגיע לשורש הבעיה. זו הדרך הבטוחה ביותר לביצוע השינוי האמיתי בחייך.

מערכות יחסים רעילות

לפעמים, אנו נותרים מוקפים באנשים שהכרנו בתקופות אחרות בחיים שלנו. עם השנים, אותה החברה שהתאימה לנו לפני כמה שנים, עלולה לשנות את פניה ולהפוך לחברה המצרה את צעדנו. ביקורת, שליליות, חוסר פירגון לשינוי ועוד – כל אלו סימנים של סביבה רעילה. במקרה כזה, הצעד המומלץ הוא בחינה מעמיקה של הקשרים האלו וכנות עצמית. אם אנו מזהים סממנים רעילים בסביבה הקרובה לנו, חשוב לגשת לכך כמה שיותר מהר. לעיתים, מדובר באדם אחד ולעיתים בקבוצה. לא משנה מה נכון במקרה שלך, כאשר אנו מעוניינים לערוך שינוי בחיינו – אנו זקוקים לחברה טובה שתעזור לנו להתקדם. ויכול להיות, שבמקרה שלך – זה בדיוק מה שחסר.

רומנטיזציה לעבר ובריחה מההווה

יש סיבה לכך שהעבר – נמצא בעבר. נוסטלגיה היא דבר נהדר, אך אם הקשב שלך מופנה בעיקר לעבר, כנראה שיש משהו בהווה, שיש לך צורך לברוח ממנו. כאשר אנו מביטים לעבר, אנו יודעים בדיעבד על האירועים שהביאו למצבים אלו ותחושת הוודאות מתגברת. לעומת זאת, בהווה, אנו לא יודעים מה צופן העתיד ואנו חשים בחוסר וודאות מלחיץ. לכן, אם יצא לך להעביר יותר מדי זמן במחשבות על העבר הטוב, ייתכן ומשהו בהווה שלך לא עובד כמו שצריך.