עמוד הבית » כל מה שאת צריכה לדעת על פילינגים

כל מה שאת צריכה לדעת על פילינגים

טיפולי פנים צילום יחצ
פילינג הוא פעולת "קילוף" של שכבות עור מת באמצעות מכשיר ייעודי או מברשות ייעודיות לעור הפנים על ידי מומחים או באופן עצמאי.

הפעולה  של קילוף העור שכבות העור המת מסייעת לתאי העור להתחדש ולהעניק מראה רענן וחלק לעור הפנים.

שיטות פילינג שונות מעניקות פעולות שונות כמו הסרת כתמים על העור, פיגמנטציה, אדמומיות, צלקות אקנה ועד טשטוש קמטי אנטי אייג'ינג על העור.

אז מה הפלא שבעידן המודרני רובנו ככל הנראה השתמשנו בשיטת ניקוי עור הפנים על ידי קילוף שכבות העור המת על עור הפנים באופן עצמאי, אצל קוסמטיקאית או אפילו הספקנו לעשות פילינג מקצועי.

מדוע עלינו לעשות פילינג?

מטרת הפילינג היא הסרת וקילוף של תאי עור מתים. עם קילוף העור מעודן וממריצים את חידוש התאים. לאחר מכן, העור מרגיש חלק ורך ונראה קורן בזכות מחזור הדם המוגבר שמגיע אליו. בנוסף, העור נקי באופן עמוק ביותר, מה שאומר שהעור נקי מנקבוביות סתומות לחלב. יתר על כן, מוצרי טיפוח יכולים להיספג הרבה יותר טוב עור משתזף מהר יותר ואחיד יותר.

צורות שונות של קילופי פילינג

ישנן צורות שונות של טיפולי פילינג החל מפילינג מכני עדין ועד פילינג כימי אגרסיבי יותר. סוגי הפילינג שונים בעוצמתם בשיטת השימוש בבית, אצל הקוסמטיקאית והמרפאה הרפואית.

צילום יחצ

פילינג מכני

באמצעות פילינג מכני ניתן לשלוט באופן מדויק על רמת הקילוף של שכבות העור הטיפולמעניק קילוף קל ומשיג מראה עור אחיד עם תוצאה עור נקי, חלק ורך.

טיפול פילינג מכני הוא שיטת הפילינג הקלה ביותר,  מדובר על שיטת קילוף מכנית פשוטה מכיוון שהוא פועל רק על פני השטח החיצוני של העור. זהו הפילינג הנפוץ ביותר לשימוש גם בבית.

תאי עור מתים מוסרים בעזרת חומרים שונים כמו זרעי פרי, גרגירי במבוק או חומרים דומים. עם זאת, אין למרוח חומרים אלה בתדירות גבוהה מדי מכיוון שהעור עלול להגיב בגירויים שונים כמו: אדמומיות, זיהומים או יובש קיצוני. באופן כללי צורת פילינג זו אינה הפתרון הטוב ביותר לכל סוגי העור.

פילינג אנזים

במקרה של עור רגיש מאוד או טהור במיוחד, עדיף לעבוד עם פילינג אנזים. כאן, פילינג מסיר את השכבה הישנה של העור עקב פעילותם של כמה אנזימים. אף על פי שצורת פילינג אנזים נחשבת לקילוף של פני השטח, היא נחשבת לשיטה חזקה יותר אך עדיין עדינה מכיוון שגירוי העור באמצעות קרצוף כמו בפילינג מכני אינו קיים. פילינג אנזים מומלץ וחיוני מאוד לעור רגיש, אדמדם ומגורה.
במקרה של עור טהור, ניתן להימנע מפיזור הזיהומים, וזה בדרך כלל גורם ההיווצרות של זיהומים חדשים. כיום ישנם גם פילינג אנזימים לשימוש ביתי.

טיפול באמצעות קליפות חומצות פרי עובדות קצת יותר עמוק. פילינגים אלה שייכים לשיטות קילוף בינוניות (אך עדיין על פני שטח העור) המתבצעות במכון יופי או על ידי רופא עור. רופאים אסתטיקאים רשאים למרוח קליפות פילינג של חומצות פירות עם תכולת חומצה של 20%, אך מעל 20% רק על ידי רופא עור.

פילינג כימי

הצורה העוצמתית החזקה ביותר היא פילינג כימי. מדובר על טיפול שהעניק את אחד הקילופים העמוקים ביותר שקיימים כיום ויש לבצע אותו אך רק על ידי רופאי עור מומחים מיומנים לשיטות השונות של הפילינג.
יש לבחור רופא עור מומחה בתחום מכיוון פילינג כימי שורף את העור ובכך הוא שיטה אגרסיבית מאוד עם תקופת ריפוי ארוכה לעור.

הטיפול עוזר לטפל בקמטים, אנטי אייג'ינג, נקבוביות, סימנים ופיגמנטציה על עור הפנים.

באדיבות אורלי קוסמטיקס