עמוד הבית » מדריך הבשר המושלם על האש לחג העצמאות 76

מדריך הבשר המושלם על האש לחג העצמאות 76

גריל PROFESSIONAL של צ'אר ברויל צילום: CHARBROIL
השנה, לכבוד ארוחת "על האש" המסורתית של יום העצמאות, ריכזנו עבורכם, יחד עם מומחה הגרילים בקבוצת חגים-נחלים היבואנית הבלעדית המותג Char-Broil בישראל, מותג הגרילים הנמכר ביותר בארצות הברית, מספר טיפים שיגרמו לארוחה שלכם להיות כמה רמות מעל.
  • בחרו בבשר טרי ואיכותי בקר, כבש, עוף או דגים. בשר טרי יתבשל טוב יותר על האש, תעשיית הבשר בישראל מצוינת, מקיימת תקנים גבוהים לבריאות ציבורית ורמות איכות בינלאומיות בכל התהליכים. הבשר צריך להיות רך ולכן, מומלץ לבחור בחתך שצמוד לשקית החילוף וקצת רך למגע.
  • הכינו את החומרים מראש – חתכו ירקות, הכינו תבשילים בקערות וכו'. כך תוכלו להתמקד בבישול על האש ביום העצמאות עצמו. הכינו מקלות לצלייה וירקות או בשר בתערובת תבלינים או רוטב לדגים/בשר לפני שתצאו לצלות על האש. צלייה היא דרך קלה ומהנה לבשל על האש.
צילום: pexels

 

  • בחירת כמויות: כאשר אנו מנסים להימנע מקנייה של מעט מידי בשר, יוצא שאנחנו לרוב קונים הרבה מידי ולכן ריכזנו עבורכם נתונים מקלים: גבר ממוצע בישראל אוכל כ-300 גרם בשר, אישה ממוצעת כ-200 גרם וילדים בין 100-150 גרם.
  • מנוחה וחיתוך: שימו  לב לדרגות הצלייה השונות – אדום בפנים, רך בחוץ לחובבי הבשר הצלוי לחלוטין, או ורוד בפנים לאוהבי הבשר "מדיום. לאחר שהבשר מוכן, הסירו אותו מהמנגל והניח לו לנוח כ-5-10 דקות לפני שתחתוך אותו. חיתוך בשר חם מאוד יגרום לו לאבד את רטיבותו ויהיה יבש ומתקרר מהר.
  •  ניהול חום: נסו לנהל את החום באופן יציב ואחיד על פני כל השטח של המנגל. זה יקפיץ את הבשר באופן אחיד וימנע שיבושים או שריפות בחלקי החיצוניים.
  •  בחרו בגריל איכותי: הגרילים החדשים של צ'אר ברויל לשנת 2024 עובדים בטכנולוגיית TRU-Infra Red, פטנט עולמי רשום שפותח במעבדות Char-Broil בארה"ב. פיזור חום המבערים על פני משטח הצלייה מתבצע בצורה מהירה ואחידה, המבטיח שזמן הצלייה יהיה קצר מגרילים אחרים עם בשר עסיסי וברמה מדויקת יותר.
  • ומה עם העשן? הדרך הנכונה לבשל על גריל בצורה ביותר ולהימנע מעשן היא להדליק את הגריל על העוצמה הכי גבוהה ולסגור את המכסה. ברגע שזה מגיע לחום הגבוהה ביותר (300-350 מעלות), מורידים לעוצמה הנמוכה ביותר ועלייה מבשלים את הבשר. כך תוכלו לשלוט ברמת הצלייה בצורה הטובה ביותר.
  • הקפידו על בטיחות – שימרו על מרחק מהאש, השגיחו על ילדים והרחיקו חפצים דליקים.
  • המפגש סביב האש ביום העצמאות יכול להיות חוויה משפחתית וחברתית נפלאה בשילוב טיפים אלה לבישול בטוח ומוצל.
צילום: pexels