עמוד הבית » מה זה בעצם דיור מוגן יוקרתי ומה תמצאו בו?

מה זה בעצם דיור מוגן יוקרתי ומה תמצאו בו?

צילום: Shutterstock.
איך ניתן להסביר את הביקוש הער לדיור מוגן יוקרתי? האם זו תחושת הקהילה האקסקלוסיבית או אולי האפשרות לחיות ברמה של מלון חמישה כוכבים? הצצה לחיי הדיירים בדיור מוגן יוקרתי יספק את כל התשובות

רז מור

דיור מוגן נחשב כבר שנים כאפשרות בחירה מוצלחת לבני גיל הזהב, שרוצים לחיות את חייהם בסביבה קהילתית תומכת, עם שירותים רפואיים בזמינות גבוהה ומגוון עשיר של פעילויות פנאי ותרבות.

ועדיין, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, רק 3.4% מהאוכלוסייה במדינת ישראל בגילאי 75 ומעלה מתגוררים כיום בדיור מוגן. כלומר רק כ-17 אלף מבוגרים מתוך כמעט חצי מיליון אנשים בטווח הגילים הזה באוכלוסייה כולה. איך ניתן להסביר זאת?

דיור מוגן, לא מיותר לציין, הוא פתרון יקר שלא כולם יכולים להרשות לעצמם. מעבר לכך, אנשים מבוגרים מתקשים במקרים רבים לבצע שינויים מרחיקי לכת כמו מעבר דירה וסביבת חיים בגילם המתקדם. כאן המקום להוסיף נתון נוסף, אולי מפתיע במקצת: למרות שמבוגרים רבים לא יכולים או רוצים לעבור לדיור מוגן, מבין אלה שמעוניינים בפתרון זה, ניכר ביקוש חזק דווקא לדיור מוגן יוקרתי .

ההסבר לכך פשוט ואנושי: המבוגרים (ובני משפחותיהם) כנראה אומרים לעצמם "אם כבר לצאת מהבית, אני רוצה ליהנות, לחיות את החיים הטובים בדירה יפה ומעוצבת, בקהילה תומכת ובסביבה שמאפשרת לי חיי תרבות עשירים".

כפועל יוצא מכך, דיור מוגן יוקרתי מתאים במיוחד למבוגרים מתפקדים ועצמאיים, בני 65 ומעלה, שיכולים ליהנות מהיתרונות הרבים המוצעים להם ולא נזקקים בכלל או כמעט  לשירותים סיעודיים או השגחה רפואית סביב השעון.

כשחושבים על כך, זה בדיוק ההבדל העיקרי בין דיור מוגן "רגיל" או ציבורי לבין דיור מוגן יוקרתי: בעוד שהשניים הראשונים מתמקדים בעיקר בהבטחת סביבת חיים סבירה ומתאימה לאדם המבוגר בחלק המתקדם של חייו, דיור מוגן יוקרתי מציע לו להמשיך ליהנות מהחיים וממה שהם מציעים, אולי אף לעלות מדרגה או שתיים במפלס ההנאה. בעולם ובמדינה בהם תוחלת החיים נמצאת בעלייה מתמדת (84.2 לנשים ו-80.7 לגברים בישראל), אין ספק שזו הצעה מתבקשת.

לא מעט מאפיינים משתלבים במארג של דיור מוגן יוקרתי, ומבדילים אותו באופן ברור ממתחמי דיור מוגן רגילים. בואו נבדוק מהם.

תרבות ופעילות בקהילה

המעבר לגיל השלישי, כולנו יודעים ומבינים, רחוק מלהיות פשוט. הבריאות כבר לא מה שהייתה פעם וקיים חשש מוחשי מאיבוד עצמאות בתפקוד היומיומי. אצל רבים גם נותר ריק מסוים לאחר הפרישה ממקום העבודה, לצד ידיעה שהפרק הבא דווקא יכול להיות חופשי ומהנה יותר מקודמיו.

אחת הדרכים הטובות להמשיך הלאה היא כניסה לקהילה איכותית של אנשים דומים לך, שמתמודדים עם אותן בעיות, חולמים אותם חלומות ונחושים למצות כל רגע בחייהם. בתי הדיור המוגן היוקרתיים מספקים בדיוק את זה – קהילות חזקות לצד פעילות חווייתית ותרבותית מסביב לשעון.

מיקום

גורם מפתח בבחירה של כל בית דיור מוגן יוקרתי. הדיירים, כאמור, עוברים להתגורר בבית היוקרתי שעליו שילמו ממיטב כספם כדי לחיות, לא כדי לישון. קרבה לאטרקציות תרבותיות וקולינאריות, כמו גם לפארקים, היא תנאי הכרחי מבחינתם. ראו לדוגמא את בית הדיור המוגן היוקרתי של עזריאלי פאלאס בתל אביב, הממוקם במרחק הליכה ממוזיאון תל אביב, האופרה, התיאטרון הקאמרי, בית אריאלה וכמה מהמסעדות הטובות ביותר בעיר. שלא לדבר על הסמיכות לעורקי תחבורה מרכזיים והקרבה המיידית לבית החולים איכילוב, המרכז הרפואי החשוב ביותר בגוש דן.

השגחה רפואית ואבטחה מסביב לשעון

דיירי דיור המוגן היוקרתי לא שוכחים גם את הבסיס: הרצון להרגיש בטוחים, הן מבחינה רפואית, אם נדרשים לבדיקה או טיפול של רופא והן ברמת הביטחון האישית, החשובה כל כך כיום לכל אזרח במדינת ישראל ומאפשרת לדיירים לישון טוב מאוד בלילה.

יחידות דיור מעוצבות

דיור מוגן יוקרתי מציע לדייריו דירות מרווחות מעוצבות בסטנדרט גבוה, כחלק מקומפלקס שלם הכולל מרחבים ציבוריים מפנקים. הרעיון בבסיס כל זה פשוט ואפקטיבי. אם כבר יצאתם מהבית, זה הזמן להרשות לעצמכם לעבור לחיים ברמה של מלון חמישה כוכבים.

מעטפת השירותים והמתקנים

אכן, בית דיור מוגן יוקרתי אמור להעניק לדייריו תחושה שהחיים הטובים שלהם רק התחילו. זה אומר בין השאר לובי מפואר, אודיטוריום, מתקני ספורט וכמובן – ארוחות גורמה ברמה הגבוהה ביותר. זה אומר גם מגוון של שירותים קטנים כגדולים, שמפנים את הדיירים מעיסוק בטרדות היום, כמו דואר, ביטוח לאומי, ניקיון או החלפת נורות. הדיירים, בקצרה, עושים רק מה שמעניין או מהנה אותם. מעורר קנאה, האמת.

בשורה התחתונה

המעבר לדיור מוגן יוקרתי הוא החלטה גדולה וחשובה. מומלץ לבדוק בקפידה את כל הסעיפים שפירטנו כאן ולהעדיף רשת מנוסה ומוכחת עם מוניטין מצוין בכל רחבי הארץ, מנהלים מנוסים ואנשי מקצוע מובילים בתחומם. בחירה נכונה בבית דיור מוגן יוקרתי פירושה אווירה אינטימית ביוקרה של 5 כוכבים, חיים טובים ומלאי חוויות גם בגיל השלישי, שאם רק תתנו לו יפתיע אתכם לטובה כפרק נפלא נוסף בחיים.