עמוד הבית » מה משותף בין בטהובן לעיר באר שבע ?

מה משותף בין בטהובן לעיר באר שבע ?

ניר קברטי - צילום לארי בראנד
הסינפונייטה הישראלית באר שבע מזמינה אתכם לטיול בעקבות המקומות, הסיפורים, הנופים והאנשים המרתקים של בירת הנגב בסדרת קונצרטים "made in באר שבע" המשלבים מוסיקה במגוון סגנונות, אנקדוטות היסטוריות וקטעי משחק.

במשך חמישה חודשים הקרובים, בימי חמישי בשעה 19:00 בערב יתקיים שידור של קונצרט באורך של כ- 30 דקות בשילוב קליפים מרתקים שצולמו ברחבי העיר, בהשתתפות שחקני "גודמן" בית הספר למשחק בנגב, נגני ועובדי התזמורת, סולנים אורחים ודמויות מוכרות שיש להן השפעה גדולה על העיר.

בקונצרטים המקוונים ישתתפו סולנים, מנצחים ונגנים מובילים ביניהם: הגיטריסטית ליאת כהן, המנצחים ליאת אביאל, רוני פורת ושמואל אלבז, הכנר אסי מתתיאס, הפסנתרנים אסף קליינמן ודוראל גולן, יצירה מקורית של המלחינה שרון פרבר "אבנים שקופות" ועוד.

תקופה הקורונה המאתגרת גרמה לתזמורת להמציא את עצמה מחדש. המנהל המוסיקלי של התזמורת, מאסטרו ניר קברטי והמנכ"לית קלאודיה צובל, החליטו לקדם פרויקט שיאפשר מצד אחד לנגנים לחזור ולנגן על במה ומחוצה לה ומצד שני לספק לקהל תכנית מוסיקלית ייחודית המותאמת לצפייה בדיגיטל.

הקונצרט הראשון בסדרה, 250 שנה לבטהובן מכיוון שהחודש מציינים ברחבי העולם 250 שנה להולדתו. בקונצרט תבוצע הסימפוניה מס' 1 בדו מז'ור, אופ' 21 בניצוחו של מאסטרו ניר קברטי.

מאסטרו ניר קברטי, המנהל המוסיקלי של התזמורת:  "פרויקט "מייד אין ב"ש" הוא תולדה של חשיבה מחוץ לקופסא של הנהלת התזמורת וההבנה שצריך להפוך תקליט ולהתאים את עצמנו למצב הקיים. אני מנצח על תזמורות בכל העולם, אבל פרויקט כזה עוד לא ראיתי. התזמורת שלנו חיה ונושמת את באר שבע, היא מוסד תרבות מוביל, ותיק ויציב. לכן, אנחנו כל כך שמחים על האפשרות לקיים פרויקט בסדר גודל כזה שגם שופך אור על ההיסטוריה של העיר והאנשים שהופכים את באר שבע למה שהיא – בירת ההזדמנויות של ישראל. אני מזמין את כולם, תושבי העיר, הארץ והעולם להצטרף למסע המוסיקלי המיוחד והמרתק הזה, להתרווח על הספה וליהנות מהסיפורים והצלילים" .

הוספת תגובה

הוספת תגובה