עמוד הבית » מופע מחווה לשיריו של ג'ו קוקר

מופע מחווה לשיריו של ג'ו קוקר

עוזי פוקס במחווה לגו קוקר צילום פטר ויט
עוזי פוקס נותן ביצועים אנרגטיים לשיריו של זמר הנשמה הנערץ עליו ג'ו קוקר האגדי בערב מחווה שמוקדש לזמר הענק ג'ו קוקר Joe Cocker שפרץ לראשונה בפסטיבל וודסטוק ב- 1969, שם נפתחה לו הדלת לקריירה מפוארת עד ליומו האחרון, אך השאיר לנו שירים נפלאים כמו: CRY ME A RIVER,YOU CAN LEAVE YOUR HAT ON,WITH A LITTLE HELP,YOU R SO BEAUTIFUL,UNCHAIN MY HEART..

עוזי פוקס מגיל צעיר החל להתעניין במוזיקת נשמה. מגיל 15 ועד גיוסו ב1964- ניגן עם קבוצת החברים. בצבא שר בתזמורת חיל השריון. בתחילת שנות ה-  60 פתח בקריירת זמרה. באמצע שנות ה60- השתתף בלהקת הקצב "השמנים והרזים" כסולן הלהקה . חבריו בלהקה היו ג'רר קמינסקי, צביקה פיק, אילן דודמן, עוזי בוינג'ו ודוד רג'ואן. בשנת 1969 הצטרף ללהקת הרוק "הסגנונות," שנקראה מאז "עוזי והסגנונות." הלהקה הוציאה טקליטונים באנגלית שאחד מהם Morning Trainהגיע למצעד הפזמונים הבריטי. חברי הלהקה היו אלדד שרים, מאיר ישראל, אייב אורצ׳בר, אבי קרפל, רפי שוורץ ועוזי פוקס. "עוזי והסגנונות" היו מובילי ופורצי דרך של מוזיקת הרוק בארץ.

בשנת 1971 כיכב במחזמר "קפוץ" שעיקרו היה שירים שהלחין עבור המחזמר דני סנדרסון איב אוצובר. בשנת 1972 עוזי פוקס השתתף במחזמר "אל תקרא לי שחור" שעסק באפליית האפרו-אמריקאים בארצות הברית, לצידם של רותי נבון, דודו זר ואברהם פררה, ריקי גל.  המחזמר זכה בפרס כינור דוד. כותבי המחזמר היו בני נגרי ודן אלמגור..

בעקבות פרוץ מלחמת יום הכיפורים ב1973- הקליט פוקס את הלהיט אין לך מה לדאוג "שילחי לי תחתונים וגופיות" על הווי החיילים בחזית.  השיר, שכתבה תלמה אליגון-רוז והלחין קובי אשרת, נכלל באלבום הבכורה שלו, שיצא ב.1974- באלבום נכללו שני להיטים נוספים שכתב אליגון והלחין אשרת: "ילדונת" ו"כן כן, לא אז לא".

צילום פטר ויט

באפריל 1975 השתתף בפסטיבל הזמר הישראלי הראשון וביצע את השיר "אבי" מילים: שמרית אור, לחן: עוזי חיטמן, עיבוד: קובי אושרת. בינואר 1976 הוציא לרדיו את "בארץ הרוק," שכתב אילן גולדהירש, והלחין ועיבד חברו ללהקות הקצב – צביקה פיק. באביב 1977 הוציא את השיר "נעים להיזכר" מילים: אילן גולדהירש, לחן ועיבוד: צביקה פיק שזכה להצלחה .בפסטיבל שירי המשוררים עוזי הופיע עם השיר "קשת בענן" שכתבו לאה גולדברג ומוני אמריליו השיר הפך להיות השיר האהוב על כל הילדים. בתחילת 1979 הוציא את "הלילה האחרון" למילים ולחן של רוני דמול ועיבוד של גרי אקשטיין הופיע בשירוויזיון מספר 2 עם "מי מצייר את הקשת"? מילים: יוסי בכר, לחן ועיבוד: אלדד שרים. ב1980 עוזי פוקס חתם חוזה עם מפיק אמריקאי ונסע לארה"ב. הוא חזר בשנת ב1989 לאחר שלמד את תחום הדיבוב בארה"ב, פתח את אולפני נלס שהשאירו חותם בתחום הדיבוב. החל במופע נוסטלגי לשירי שנות ה70- יחד עם גבי שושן ועם הזמן הצטרפה אליהם גם שרי . לאחר מותו של שושן ממשיך פוקס לקיים הופעות עם שרי ורותי נבון. ב 2008 הקליט עוזי פוקס את אלבומו  "אמצע החיים" עם אוסף שירים מרגשים. מאז ועד היום עוזי מופיעה בהפקות רבות בכל הארץ. לאחר פטירתו של הזמר האהוב ג'ו קוקר, עוזי יצאה עם הפקת מחווה לשיריו של ג'ו קוקר.

https://www.terminal-4.co.il/ 054-4771774

הוספת תגובה

הוספת תגובה