עמוד הבית » ציירת שהשתייכה לנטורי קרתא בתערוכה משחררת

ציירת שהשתייכה לנטורי קרתא בתערוכה משחררת

אירוע השקת התערוכה של צחי ותמר צייטלין צילום אור גפן
משפחת צייטלין בת שמונה נפשות מנטורי קרתא שהיו פעילים במשמרות הצניעות, השתתפו בהפגנות והתעמתו עם שוטרים מצאו את עצמם מתפללים לצד סימני שאלה רבים, בימים אלו חזרו בשאלה והחלו לסלול את דרכם בעולם שכולו זר להם בניסיון להשתלב

צחי (35) ותמר (33) צייטלין נשואים מזה שש עשרה שנים ולהם שישה ילדים, בעבר נקשר שמו של צחי כפורע חוק, דתי קיצוני, לוחם משמרות הצניעות והקדושה מרמת בית שמש כזה שחוסם כבישים, מצית מכולות, מפגין במצעד הגאווה וזועק גוואלד על כל דבר שלא תאם את רוח האידאולוגיה שלו.

במקביל אשתו תמר תמכה בבעלה, הפכה לציירת הבית של המחנה האנטי ציוני, איירה קמפיינים של תעמולה והסתה נגד המדינה, השפה העברית והבחירות. הם חיו את החיים בקהילה  הקיצונית ושמרו על כל הלכה בקנאות מופרזת.

הם השתייכו לנטורי קרתא ("שומרי חומות העיר"), קבוצה חרדית קטנה המוכרת בהתנגדותה החריפה לציונות בכלל ולמדינת ישראל בפרט. חלקם הגדול של הקבוצה (כ-400 משפחות) חיות במאה שערים ובבית שמש (כ-100 משפחות) והם מרבים בפעילויות מחאה נגד המדינה.

הזוג צייטלין בימים אלו מרצים במוסדות, כנסים ומול אנשים פרטיים ומספרים את הסיפור של חייהם. הסיפור שמציג דרך ארוכה ולא מבוטלת של מסע ארוך ולא פשוט, על משפחה ששינתה את חייה מקצה לקצה, על ילדים שעזבו את החברים בתלמוד התורה, על מציאת מקור פרנסה ועל התחלה חדשה לצד הסתגלות בעולם החילוני והזר.

מעבר לתמיכה האינסופית, למשמעת והסכמה לכל אשר יורה ראש המשפחה בכל ענייני הדת ושמירת ההלכות, דאגה תמר לילדים, ענייני הבית ובישולים כך שחלוקת התפקידים הייתה ברורה ומנעה מריבות וחיכוכים. תמר אישה טובה, כשרה, צנועה והשתדלה להישמע להוראות הרבנים.

כחלק ממקצועה הייתה ציירת הבית של המחנה האנטי ציוני, ציירה חוברות הסתה שם הוסבר דרך הציורים איך המדינה הוקמה בכדי לפגוע ביהדות והצליחה לראשונה לייצר פאשק עווילים בצבע אחרי עשרות שנים בהם יצאו בשחור-לבן.  לדבריה "ההסתה לשנאת השונה היא כ"כ חזקה שאתה מאבד לא רק את ההיגיון אלא גם את הרגש מול מי שאינו כמוך".

עם ההתפכחות החלה תמר שעד כה ציירה רק דמויות רבנים ויודאיקה לצייר כאשה חופשיה גם דמויות נשים והחלה בציור סדרת יצירות המתארות את חוויותיה מעברה בקהילה הקיצונית וסדרת ציורים מלאי חופש ושחרור כשהפעם היא גם חותמת את שמה על הציורים שעד כה נאלצה להסתיר בשל היותה אישה.

בימים אלו תמר צייטלין עובדת על תערוכה שמחד תציג סדרת ציורים בשם "אישה כשרה" המתארים את רגעי החיים הייחודים והאינטימיים שלה כאשה כשרה, ומאידך ציורים בהן היא מבטאת את החופש בו פגשה עם היציאה בשאלה. התערוכה תוצג במהלך חודש אוקטובר בבית ציוני אמריקה.

בנוסף יוצאים הזוג צייטלין לסבב הרצאות בכל הארץ כדי לספר את הסיפור האישי שלהם ולעזור לאנשים שנמצאים בכל נקודת שינוי בחייהם.

את ההמנון של מדינת ישראל כולנו מכירים אבל משפחת צייטלין למדה אותו לראשונה רק השנה יחד עם  ששת ילדיהם "כשהמילים "להיות עם חופשי בארצנו" מקבלים משמעות אישית" מספר צחי.

איכותית תמונת פוסט 2009 20019
כפולה
צלום יחצ
אירוע השקת התערוכה של צחי ותמר צייטלין צילום אור גפן
אירוע השקת התערוכה של צחי ותמר צייטלין צילום אור גפן
צילום נעמה משיח כהן

לאחרונה בבית ציוני אמריקה (ZOA) מרכז של תרבות, כנסים ואירועים מוביל בתל אביב.

בשנתיים האחרונות מאז כניסתו של המנכ"ל הצעיר, עמיחי לבנשטיין, עובר המקום תהליך של התחדשות, שיפור ושידרוג, החל בנראות שזכתה לעיצוב מחודש ועדכני, דרך תערוכות אמנות מתחלפות ועד הפקת תכנים ייחודיים לכל הגילאים.

בימים אלה יוצא לדרך פרויקט דגל חדש: ZOA TALKS. בית להעשרה ותוכן מוביל עבור שוחרי דעת סקרנים, תחת ניהולה של ורד דיה, מפיקה ומנהלת מיזמי תוכן.   אחרי הרבה חשיבה, דיונים ובחירות שנעשו בפינצטה, התגבשה תוכנית שמציעה חוויה של אתגר אינטלקטואלי, חיבור לסדר יום עדכני, הצצה אל עבר העתיד וכניסה לתוך העצמי.

 מנטורי קרתא לחיי חופש

מרצים: תמר וצחי צייטלין

הרצאה זוגית מרתקת, מלאת עוצמה ורגש, במהלכה לוקחים בני הזוג תמר וצחי צייטלין את המשתתפים למסע חוויתי ומסעיר לתוך סיפור חיים יוצא דופן: מחיים בתוך קהילה קיצונית של נטורי קרתא ופעילות של מאבק חסר פשרות נגד המדינה הציונית, עד ליציאה בשאלה יחד עם ששת ילדיהם, לעולם של חופש בחירה ועצמאות.

לרכישת כרטיסים להרצאה

תערוכת הציורים "אישה כשרה" של האמנית תמר צייטלין

תוצג בגלריית בית ציוני אמריקה במהלך חודש אוקטובר, בין התאריכים  6.10.19-30.10.19

קבלת פנים ביום ההרצאה 6.10.19 החל מהשעה 19:00

התערוכה לוקחת את המתבונן למסע לתוך חוויותיה האישיות של תמר כאשה חרדית כשרה, הסדרה נוגעת ברגעים האינטימיים ביותר של אישה חרדית, כמו מקווה, יחסי מין, שידוך, מחיצה, האישה מול הרב בבית ההוראה, והאישה שמחכה לבעל המפגין. כיסוי ראש, ומנהג גילוח ראש האישה.

הציורים מתארים את החוויות את האתגרים ואת המסע הנפשי והפיזי המורכב ושלבי היציאה בשאלה יחד עם שישה ילדים.

 

לעוף קטלוג
צילום אורי גפן
מחיצה קטלוג
צילום אור גפן
מערבול לקטלוג
צילום אור גפן
נרות שבת קטלוג
צילום אור גפן

ההרשמה לכל הקורסים באתר "לאן" (הרצאות)  www.leaan.co.il  ובטלפון 8780*

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה