עמוד הבית » "קום והתהלך בארץ " לגליל המערבי

"קום והתהלך בארץ " לגליל המערבי

סדנת צילום בכפר מסריק. צילום בועז אשכול
בזמן שמרבית האטרקציות במדינה עדיין סגורות, זהו זמן אידיאלי לצאת אל הטבע בגליל המערבי – האזור פורח, מזג האוויר נעים ומורי הדרך של עמותת זמן גליל מערבי בנו מגוון סיורים מרתקים ומיוחדים באוויר הפתוח.

מורת הדרך כרמית ארבל תיקח את המבקרים לשני סיורים מרתקים, הראשון אל סחנין הלא מוכרת, הכולל יזמויות נשיות, את הקתדרלה הגדולה במזרח התיכון, פארק אקולוגי שזכה בפרסים בינלאומיים, ושלל מטעמים מקומיים. הסיור השני של כרמית יצא אל מסתורי הגליל בחרבת צונם, המכונה בפי המקומיים "העיר האבודה" וחרבת דור שם נמצאים הסרקופגים הענקיים, בעזרתם ננסה להבין מי האנשים שחיו שם לפני מאות שנים.

ד"ר שלי-אן פלג, המתמחה בארכיאולוגיה ושימור, תלווה אף היא שני סיורים. האחד סיור שקיעה על המים שבין בוסתן הגליל לעכו העתיקה, בו מתחקים אחר הצוללת האיטלקית "שירה" (Scire) שהוטבעה על ידי הבריטים בנמל חיפה בשנת 1942, שומעים על דמותו המרתקת של השייח הבדואי דהאר אל-עומר אשר בנה מחדש את עכו במאה ה-18 ועוד. הסיור השני יתקיים במשותף עם גלריה Art 192, וייקח את המשתתפים למסע מרתק המשלב עבר והווה, בין המבנים, המטעמים, התושבים והיזמים המהווים מרקם מגוון ומרתק בעכו המתחדשת.

יותם דהאן צילום אנטולי מיכאלו

מורה הדרך הוותיק אמנון גופר ילווה סיור שיצא אל השכונות המזרחיות בעכו, בו מבקרים בבתים ייחודיים, פוגשים אנשים מרתקים ומכירים את תהפוכות הזמן בעיר. ויותם דהאן ייקח לטיול מיוחד ביישוב כליל, על טבעי, סביבה ואקו-פואטיקה, כולל מפגש עם סבינה מסג, הידועה בשמה הספרותי עדולה – משוררת מקומית ואשתו של הצייר אהרון מסג ז"ל. יותם, יליד היישוב, יספר על החיים בקהילה בחיק הטבע, על חינוך הילדים, על לידות בית, חשמל סולארי והקשר אל יישובי הסביבה.

בתחילת חודש דצמבר, יגיע הזמן לשלוף את הסמארטפונים, ויחד עם הצלם בועז אשכול, להגיע אל סוד הקסם הקיבוצי בכפר מסריק, ללמוד על אפשרויות הצילום שלא הכרתם בניידים, ולצלם את המבנים היחודיים, העצים העתיקים והאווירה המיוחדת של החורף עם התאורה הטבעית של השמש בין העננים. הסדנה מסתיימת עם פונצ' חם ומתוק ועוגות משובחות.

 

פרטים על כל האירועים באתר עמותת זמן גליל מערבי