מתי ואיך נולד המיזם, מה הייתה הנקודה שהציתה את הרעיון דווקא בתקופת הקורונה? ומה הוביל אותך לקחת את הצעד הזה ולהקים את המיזם?
במהלך הקורונה, כשכולנו ישבנו בבית והתפנה לי זמן, גיליתי תחומי עניין נוספים, ביניהם כתיבה אינטואיטיבית וסטיילינג תרפי. כמו כן, נכחתי יותר ברשתות ואף נשאבתי לקסמו של אינסטגרם. במקביל זיהיתי והבנתי את מצוקת העסקים הקטנים, בעיקר של נשים, והרגשתי צורך עז לסייע. ברגע של הארה חיברתי בין כל התשוקות והאהבות, והחלטתי לתת באמצעות הדפים שלי ברשת במה וחשיפה. בתחילה פניתי אל נשים שהתפעלתי מכישרונן, ועם הזמן, כשהמיזם נהיה מוכר והערך המוסף נתן את אותותיו, הנשים החלו לפנות אליי. זה התחיל מנשים שעסקו בתחומי לייף סטייל: עיצוב, איפור, תכשיטים, בגדים ונעליים. המשיך לאמנות, ציור, צילום וריקוד, וגלש לכל תחומי העיסוק כולל עריכת דין, אדריכלות, אורח חיים בריא, טיפול ועוד. המגוון מבורך, כי לכל אחת יש סיפור ששווה להכיר ואף ללמוד ממנו. מבחינתי כל אחת היוותה הזדמנות להשראה. הפירגון והתמיכה יצרו מרחב של תמיכה הדדית והעצמה.וכך, בכל שישי העליתי פוסט מפרגן לאשה אחרת, תוך שאני מספרת את סיפורה. התגובות לא איחרו לבוא ובתוך זמן קצר נוצרה קהילת נשים קטנה אך משמעותית.

אילו אתגרים חוו עסקים קטנים בתקופה ההיא, וכיצד המיזם נענה לאתגרים האלה?
בתקופת הקורונה ישבנו כולנו בבתים, כך שחנויות ומרכזי עסקים מצאו עצמם סגורים. הרגלי הקנייה של כולנו השתנו בן רגע וכולנו נאלצנו להמציא עצמנו מחדש.מאז ומתמיד הייתי בן אדם של אנשים ותמיד יצרתי חיבורים. בתפקידי כמנהלת מסגרת חינוכית אני מנהיגה צוות של 60 נשים ומכירה בזכות הנדירה לקחת חלק משמעותי בחיי אנשים. משבר הקורונה ערער אצל רבים את הביטחון במוכר ובידוע, ולי היה מניע פנימי ליצר עוגנים. זה היה השלב בו הבנתי שיש בי את הדרייב להשפיע.ואז זיהיתי שלרשתות יש השפעה וכוח, וכי זהו משאב של זהב. הדף שלי בפייסבוק כבר היה פעיל ובאינסטגרם כבר החלה התעניינות ותנועה. באמצעות הפלטפורמות הללו יצרתי עוד חשיפה.
אך זה עובד בפועל?
בשלב הראשון של המיזם פניתי אל נשים מתחומי עניין שונים ומגוונים, ביקשתי מהן פיסקה המספרת את סיפורן ותמונות טובות המשקפות אותן ואת עשייתן. בכל שישי ניסחתי פוסט שהוא מעין כתבת מגזין, בצירוף חומרים ויזואליים, והעליתי לדפים שלי לשם מתן במה וחשיפה.עם הזמן, כשדעכה המגפה ויצאנו מהבתים, התחלתי לבקר אצל נשים, לצאת לסיורים ולהכיר מקומות חדשים. התאהבתי בקסם המפגש האישי, תוך תחושה של חוויה ומגע.שלב זה של המיזם תפס תאוצה דווקא במהלך המשבר הבא שנוצר, מאז פרצה המלחמה. שוב זיהיתי את מצוקת העסקים ובאופן טבעי לי יזמתי חיבורים. דווקא בעת הזו, זמן מלחמה, יצאתי מחוץ למסכים אל החיים האמיתיים כדי ליצר תמיכה.הפעם הראשונה שבה אזרתי אומץ ויצאתי עם המיזם החוצה הייתה במגרש הביתי שלי ביישוב גילון. הוצאתי קול קורא לחברות הקרובות שאוהבות לטייל, לחוות, לצלם ולפרגן. הסיור היה כל כך מרגש ועוצמתי, שמכאן כבר נולדה התשוקה הבאה. הפעם השנייה נולדה מתוך צורך לפרגן לשפית שהיא חברה. סדנת האירוח בביתה המרהיב כבר היוותה הוכחה חותכת לכך שיש לי פה מיזם שהוא סוג של ביצת הפתעה.במהלך המיזמים האחרונים, מפגשי הנשים זימנו רגעים של אסקפיזם מימי המלחמה המאתגרים. חיבורים וחיבוקים מחזקים נתנו לרבות מהמשתתפות אוויר לנשימה, במובן הפשוט והמורכב כאחד. הסיורים, הסדנאות והמקומות אליהם המיזם מגיע מציעים מרחבים מאפשרים של רגעי יחד, שקט ושמחה.מאז בוצעו 20 מפגשים עם קבוצות שונות של נשים, ועוד היד נטויה.
איך נבחרות הנשים בקבוצות? אילו תחומים ונישות הן מייצגות?
המיזם ברשת מתנהל מאחורי הקלעים: אני מנסחת פיסקה מפרגנת המתארת את פועלה, מחברת את זה לפוסט עם תמונות פוטוגניות, תחת ההאשתג #מיזםשישינשי. קהל העוקבים של שתינו נחשף לסיפור שמאחורי העסק ומאפשר תמיכה באמצעות תגובות מרגשות ומעצימות.עם הזמן, כשהמיזם יצא אל החיים האמיתיים, פתחתי קבוצת קהילה בווטסאפ, שם אני מפרסמת את האירועים. לקראת כל אירוע יש לי עבודה רבה מאחורי הקלעים, הכוללת בחירת מיקום, בעלות עסקים, קביעת סדר יום ולא מעט תיאומים.עם פרסום האירוע בקהילה, הנשים בוחרות באיזה מן האירועים להשתתף ואני מרכיבה בכל פעם קבוצה מתאימה. בקהילה כיום משתתפות 100 נשים, מתוכן כאלה שהן יותר פעילות וכאלה שהן תומכות שקטות. לכל אחת ניתנת הזדמנות להביא את עצמה בדרכה.קבוצות המיזם מורכבות מצלמות, כותבות תוכן, סטייליסטיות ומשפיעניות. כולן מתחייבות להעלאת תכנים מפרגנים, תוך תיוגים ברשתות – שיתוף פעולה ללא תמורה כספית. במהלך האירוע נוצר בנק תמונות מקצועיות. כך נוצר מעגל נטוורקינג שהוא WIN-WIN לכולן.

מה קורה כשאתן נפגשות – איך נראה שיתוף הפעולה בין משפיעניות, סטייליסטיות וצלמות?
כל מפגש מזמן איתו אנרגיה אחרת. התוכן וההרכב מייצרים בכל פעם ניחוח אחר של חוויה. זה תמיד מתחיל בחיבוקים של אלה שכבר מכירות, ממשיך בהעמקת ההיכרות עם משתתפות חדשות. המקומות אליהם אנו מגיעות כל כך פוטוגניים, ומיד כולן גולשות לצילומים. עם הזמן זה מתפתח לשיח, סדנה, טעימה ונוצר קסם של מרחב וחוויה.כתוצאה מהמיזם, כולן הופכות להיות סוג של שגרירות. כל אחת מהמשתתפות מחויבת לספר על האירוע, ובכך נוצרת מניפת הפצה מפרגנת לכל עבר. מכאן בעצם נוצרת רשת נטוורקינג מטורפת שמזמנת גם חיבורים עתידיים.
אילו ערכים מובילים את המיזם? תמיכה, פירגון, קידום עסקי?
כאשת חינוך ומנהיגת נשים אני מאמינה בכוח שיש לאשה להשפיע. באמצעות המיזם אני מקיימת את ערכי הנתינה החשובים לי כל כך, משתדלת לפרגן בלב מלא, ליצר הזדמנויות וחיבורים.הניסיון הרב בהובלת צוותים ותהליכים לימד אותי שכאשר שמים את האגו בצד ופותחים את הלב, מתרחשים דברים נפלאים. בסופו של כל מיזם אני מתמלאת בגאווה ותחושת מלאות מהעשייה.במקביל חשוב לי להיות בתנועה, להיחשף לדברים חדשים, לטייל במקומות מגוונים ולהעשיר את החיים, תוך פתיחות לחוויה.
סיפורים והשראה
תוכלי לשתף רגעים מרגשים או סיפורים של עסקים שקיבלו “בוסט” בזכותך?
הפידבקים שאני מקבלת מגוונים מאוד. יש כאלה שמדווחות שהחשיפה הביאה לנרשמים לסיורים. יש כאלה שמעידות על כך שזו הייתה התנסות מעולה עבורן ולמידה על עצמן. יש מי שכתבה לי כי המיזם היווה עבורה תעודת תו איכות על השירות שלה. יש כאלה שהעידו על כך שהגדילו עוקבים וטרפיק בדפים. רובן משתמשות בהתלהבות בבנק החומרים המקצועיים גם לשימושים עתידיים.
איך את רואה את התפקיד של נשים ככוח כלכלי וקהילתי בעידן הרשתות החברתיות?
בעידן שבו נשים עושות גם וגם, נוצרות הזדמנויות רבות. לטעמי לאשה יש יכולת גמישות גבוהה והתאמה מהירה לשינוי. מאז הקורונה נראה כי רבות עשו חשיבה מחדש ושינו את מסלול חייהן. רבות מעזות יותר ויוצאות לעצמאות. היכולת לשלב בין עולמות, כולל ברשתות, מאפשרת צמיחה ושגשוג. ניכר כי שיווק ופרסום עברו מהפכה, וכיום כל אחת מסוגלת ויכולה לשווק את עצמה.מי שלא יכולה לעשות זאת בעצמה, משכילה לקבל עזרה מקצועית, שיש לה ערך משלה.
איך את רואה את המיזם מתפתח בשנתיים הקרובות? יש חלומות או יעדים חדשים?
מאז שהמיזם התרחב והקהילה גדלה, אני באמת צריכה לעשות חשיבה מחודשת. בחזוני אני רואה איך המיזם מקבל עוד הכרה וחשיפה יותר גדולה. חולמת על פינה קבועה של #מיזםשישינשי במגזין לאשה, במגזין לייף סטייל אינטרנטי, ברדיו או בטלוויזיה.אני בהחלט שואפת לכך שאצליח ליצר חיבורים גם מעבר לים. ישראליות רבות שפתחו עסק בחו”ל וזקוקות לבוסט מוזמנות לפנות אליי. זה יכול להיות סדנה, ריטריט, סיור או אירוח.

היכרות עם טלי קוניג – האישה מאחורי המיזם
טלי היא אשת חינוך, מנהלת מסגרת לחינוך מיוחד, שמאמינה כי בכוח נשי, נטול אגו, ניתן ליצר מרחבי שיתוף פעולה וחיבורים. בנוסף להקמת מפעל חייה, אשכול גנים פלורה – מסגרת חינוך מיוחד שנקראת על שם סבתה האהובה – היא גם משדרת ברדיו חברתי, רדיו צלילי הקריות. בתכניתה “לכל אדם יש שביל” היא מאפשרת לכל אחד ואחת לספר את הסיפור האישי, בשילוב שירים ישראליים, תוך שיח קולח ונעים.טלי מתבלת את העשור השישי לחייה בתבלינים של סטיילינג תרפי, הום סטיילינג, ריקוד וספורט, ומשתפת בבלוג ההמלצות שלה במגוון תחומי לייף סטייל.טלי גרה במשגב, מתנדבת ומעורבת בחיי הקהילה ביישוב גילון. אמא לשלושה בנים וסבתא לנכד.המוטו שלה הוא: “לא להגיד אף פעם אי אפשר, אלא ליצר איים של אפשרויות. אם לא ניתן יהיה להיכנס דרך הדלת, אמצא פתח דרך החלון. באתי לעולם הזה לרגע, אז חשוב לי לעשות ולהשפיע.”
איך היית מגדירה את עצמך – מקצועית ואישית?
אני אשת חינוך, מנהיגה ובעלת השפעה. אשה פתוחה לחוויה, שנמצאת תמיד בתנועה.
מתי התחלת לעסוק בתחום ומה הביא אותך לעולם הזה?
הפייסבוק התחיל עבורי כמרחב לשיתוף בחוויות ותיעוד אירועים. עם לימודי הום סטיילינג התחלתי לשחק עם המרחב כמקום יצירתי ומשחק בצבעים, צילומים ושילובים אסתתיים.בהמשך גיליתי שאני פוטוגנית והתחלתי להצטלם ולדגמן. בצד הצילומים חיברתי כתיבה אינטואיטיבית וזה איפשר לי מקום לביטוי עצמי ויצירתיות. כשיצאתי עם “מיזםשישינשי” קיבלתי פידבקים חמים מאוד.במהלך הקורונה נחשפתי יותר לאינסטגרם. למדתי את רזי הפלטפורמה והתאהבתי בעריכת סרטונים. ככל שעלו לי העוקבים, הבנתי שיש לי מה להגיד לעולם, והתחלתי להעלות יותר תכנים כבלוגרית. שיתפתי בהמלצות מתחומי לייף סטייל, טיולים, מקומות לינה וקולינריה.

מה מושך אותך בעשייה עם עסקים קטנים ונשים יוצרות?
מפגש עם נשים יוצרות ובעלות עסקים מדהים ומרגש אותי בכל פעם מחדש. כמה יצירתיות יש בעולם ואיזה מגוון של אפשרויות. תמיד מסקרן ומעניין אותי לשמוע את הסיפור שמאחורי הקלעים, להבין איזו דרך כל אחת עברה ומה ניתן ללמוד ממנה. אני אוהבת לגלות מקומות חדשים וייחודיים ומקבלת השראה מסיפוריהן של נשים.
אילו ערכים מלווים אותך גם ביומיום וגם בעשייה המקצועית?
כששואלים אותי: “אז מה בעצם יוצא לך מזה?”, אני עונה: “כל אחד מאיתנו מגיע עם תפקיד לעולם הזה. כנראה שנולדתי מנהיגה – כזו שסוחפת אחרים, מובילה ומשפיעה. אני מחוברת לילדה הפנימית שבי וחיה בהתלהבות גדולה. מזמינה כל אחת להיות פתוחה לחוויה, להיות חיונית וויטלית, מדבקת ווירלית. בחזוני אני רוצה לשנות ולהשפיע. באנו לעולם הזה לרגע. חשוב לי מה אשאיר אחריי.”
הוספת תגובה