עמוד הבית » אומיקרון, שפעת והקשר לשינה רצופה

אומיקרון, שפעת והקשר לשינה רצופה

צילום: pexels
גשם, שלג, רעמים וברקים ובגוף מתחוללת סערה פנימית המטלטלת את כל הגוף בתסמינים כמו: שיעול, נזלת, חום גבוה, כאב ראש, לעיתים שלשולים והקאות. מי לא מכיר את התופעה המתישה הזו? כל מה שמתחשק זה לזחול מתחת לשמיכה, לקבל תה חם למיטה או מרק סמיך וטוב כזה שיורד ומחמם את כפות הרגליים ומגרש את החום החולני.

דיון במחוללי מחלות זוהי סוגיה רפואית שהיא לא התחום שלי. אני כן עוסקת בפחד או בחרדה הנוצרים בעקבות המצב המיוחד שאליו נקלע כל העולם, ובפגיעה שהם עלולים ליצור במערכת החיסונית, לאפשר הידבקויות במחוללי מחלה וכן לפגום בשינה הרצופה. חרדות פוגמות בשינה. שינה פגומה פוגעת בשלמות מערכת החיסון. מערכת חיסון חלשה מאפשרת למחוללי מחלה להתיישב בגוף.

לא צריכים להיות רופאים כדי להבחין שכעת, כמו שאומרים, כולם חולים. השפעת חזרה למחוזותינו. בשנה שעברה היינו בבידודים ובהרבה פחות חשיפה וכך גם נחסכה מאיתנו השפעת. אבל היתה קורונה. הכחשנו בהתחלה, אפילו התבדחנו על העטלף או הפנגולין הסיני שבאו לביקור. אחר כך כל העולם דמם. יום כיפור עולמי במשך חודשיים כמעט. הגיעו צרות אחרות וגם מתנות אחרות. אך כיום אנחנו אמנם פחות מפוחדים מאז מרץ 2020. ישנה תחושה שלמרות ההתפשטות, כבר יש יותר כלי התגוננות חיצוניים. מסיכות, חיסונים ובידוד אם המצב יחמיר.

צילום: pexels

וירוסים אלה יוצרים מחלות חום. נכון שישנם הרבה מחוללי חום והגורמים הם שונים ורבים. יחד עם זאת, יש הטוענים כי מחלות חום הן דרך מעולה להתחזק. נראה שלפני כל עליית מדרגה חשובה בחיים, נגלה פרק כזה או אחר של זמן, בו הגוף נדרש לפסק זמן, למנוחה וכן, גם להרבה שינה. שינה ביום וגם בלילה. התשישות כל כך גבוהה, שהדבר האחד שמשותף בגדול – היא שינה רצופה. היא מסייעת משמעותית בתהליכי ההחלמה. מעניין לאיזו קפיצת מדרגה של האנושות באים וירוסים אלה להכין אותנו?

איך שינה רצופה מסייעת למערכת החיסונית להתחזק?

בספרו של ד"ר מתיו וווקר, חוקר שינה מפורסם, שנקרא "למה אנחנו ישנים" הוא מציין ש"קיים קשר הדוק ודו כיווני בין השינה לבין מערכת החיסון שלכם". עוד הוא מציין, ש"השינה לוחמת בזיהומים ובמחלות במגוון כלים, ממאגר הנשק של מערכת החיסון ועוטפת אתכם במעטה הגנה".

צילום: pexels

 איך שינה רצופה מסייעת להחלים ממחלות חום?

כאשר כבר ישנה הידבקות במחלה כזו או אחרת, מוסיף ד"ר ווקר, "מערכת החיסון תגרה באופן פעיל את מערכת השינה וזו מצידה תתבע תוספת מנוחה במיטה, שתסייע לחיזוק המאמץ המלחמתי". ד"ר ווקר גם ממשיך ומזהיר "הפחיתו את השינה ולו ללילה אחד, ואותה חליפת הגנה של גמישות חיסונית, תתקלף מגופכם בגסות". איזה תיאור מדוייק! כל מי שאי פעם חווה מחלה משביתה בין אם זה ליום אחד או לתקופות ארוכות, יותר מבין את התיאור הזה בגוף ראשון. זכיתי בשלוש שנים כאלה. אני לא יותר חכמה מכל מי שאי פעם חלה. יש לי ניסיון של חכמה קטנה – החכמה בדיעבד ובעקבותיה הרצון להגן וליידע אחרים במיטב יכולתי.

בחרתי להעזר במילותיו המדוייקות של ד"ר ווקר מאחר ויש מאחריהן מעל 20 שנה של מחקר מקיף ומעמיק בתחום השינה הרצופה. הוא הרבה יותר נחרץ ומבין שכל פגיעה בשינה הרצופה פירושה פגיעה בנו עצמנו בדרכים שלא תמיד ידועות לנו. האהבה שלו לבני אדם ולמערכת השינה שלהם וסגולותיה הרב כישוריות ומיטיבות בכל כך הרבה מישורי חיים, עליהם הוא מפרט בספר, פורטת על מיתרים מחלימים אצל כל מי שמכיר את עבודותיו.

צילום: pexels

מאחלת לכולנו את הבריאות במיטבה ושינה רצופה ועמוקה, ככל שנדרש כדי להחלים ולחזק את המערכת החיסונית שלכם. לייעוץ לשינה רצופה עבור אנשים בוגרים, יש לכתוב מייל "אני רוצה שינה רצופה" ולצרף מספר טלפון ליצירת קשר, לכתובת: goldensleep@gmail.com