עמוד הבית » אחיי ואחיותיי גיבורי התהילה

אחיי ואחיותיי גיבורי התהילה

צילום: pexels
ותפארת מדינת ישראל

גיבורי התהילה:

בימים הנוראים הללו, המשתרעים בין יום השואה ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כוחות הביטחון ופעולות האיבה. בין יציאת מצרים למתן תורה, בעת הנדידה במדבריות האינסופיים של החיים, תכופות עולה בדעתי הגבורה האדירה של כל אותם העבריים, בני ישראל, בני העם היהודי, באשר הם, בכל הדורות, בכל הזמנים וכיום, אשר חרפו ומחרפים את נפשם לכינון מדינה נאורה ומשגשגת. מדינה המאתגרת את כל תושביה, באשר הם, יום יום ושעה שעה.

לחץ פיזי ורגשי אטמוספרי גבוה:

החיים ב"סיר לחץ" כזה, יכולים לשבור את הגוף והנפש, אך האנשים שאני פוגשת, מניצולי שואה ועד חיילים שעברו את אימת המלחמה, עשויים ללא חת, מעוררי התפעלות, בכל קנה מידה. אני מכנה אותם "שדות היהלומים" של תפארת מדינת ישראל.

צילום: pexels

למה דווקא יהלומים?

באוויר שאנו נושמים מצויים אטומי פחמן רגילים ופשוטים מאד. כאשר הם מגיעים לאדמה ועוברים לחצים מסוימים, הם מצטופפים זה לזה ומתגבשים לפחם. את הפחם הזה ניתן לכרות ולהוביל ליצירת אנרגיה של חום, אור ואפילו ליצירת חשמל. אפשר אפילו לצייר בפחם. חומר קצת גולמי אך קסום. בשכבות עמוקות יותר, בלחצים אטמוספריים חזקים, אטומי הפחמן נדחסים אף יותר, אלה לאלה ונוצר גרפיט. מהגרפיט ניתן ליצור גם את הפנים של עיפרון. ניתן לחדד אותו, לכתוב, לשרטט, לצייר בעדינות ודיוק רבים יותר  ולהוציא רעיונות לפועל בבחינת יצירת יש מאין.

אך בעומק ובלחצים עצומים במיוחד, אטומי הפחמן, שעד כה התחברו ב"ארבע ידיים" זה לזה, מצטופפים כל כך ו"כולם נותנים ידיים לכולם" ומתגבשים לחומר החזק ביותר בעולם ואולי גם ביקום, יהלום. רק יהלום יכול לחתוך יהלום אחר. ליטוש של חומר הגלם, יוצר חומר שקוף כמו דמעה, או טיפת מים ומחזיר כל אור, בשבעת צבעי הקשת. איזה יופי צרוף.

"שדות היהלומים":

ככה נוצרים גם יהלומים אנושיים. אותם גיבורים וגיבורות, בשואה ובמלחמות ישראל, משפחותיהם וכל העם המופלא הזה, עומד בלחצים אינסופיים, במחיר אישי וחברתי כבד מנשוא ויכול להם. צעד אחר צעד, שנה אחר שנה שדות היהלומים מתרחבים וגדלים ואין משפחה או שכונה, יישוב או בית ספר שלא ידעו שכול, אבדן והקרבה של מיטב הנוער, מיטב העם, ללא שום הבדלים.

צילום: pexels

תפארת מדינת ישראל:

בדיוק בימים אלו של ספירת העומר, המוקדשים על פי הקבלה, לעבודת המידות, אנו נמצאים בספירת תפארת. כל אחד משבעת ספירות המידות: יסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד ומלכות, מרכיבים את עץ החיים הנצחי החי בתוך כל אחד מאיתנו. בדרך זו כולם זוכים בחיי נצח, בגבורה ובחסד אינסופיים. מודים על כל רגע של נשימת חיים באפנו, לא לוקחים שום דבר כמובן מאליו, מרכינים ראש בהודיה עמוקה לאלה שמסרו נפשם וחייהם, על מנת שאנחנו נוכל להיות באמת "עם חופשי בארצנו ארץ ציון וירושלים".

הוספת תגובה

הוספת תגובה