עמוד הבית » למה לחפש (חמץ) בנרות?

למה לחפש (חמץ) בנרות?

צילום: pexels
איך עושים ניקוי אנרגטי לפסח?

עבדים היינו:

כולם יודעים שראשי התיבות של חמ"ץ = חייבים, מוכרחים, צריכים. לפני פסח רובנו שקועים בעבדות מתישה ומייגעת להפוך כל אבן וכל פינה. לנקות בכל המקומות שלא מגיעים אליהם בניקיון הרגיל. לעשות את מה שקראו לו פעם ובצדק "לכבד את הרצפה". לכבד את הבית כולו. לאפשר לו לנשום שוב, להרגיש רעננות והתחדשות, לסייד, לשטוף ולקרצף היטב הכל. להגעיל את הכלים, להוציא סרוויס פסח, לערוך שולחן מעוצב זה כמו להלביש את הבית בגדי חג. הכל נוצץ וקורן, מצוחצח למשעי בריח של ניקיון.

צילום: pexels

ועכשיו, לחפש (חמץ) בנרות:

מה?! הרי רק סיימנו לנקות הכי יסודי שאפשר… אז מה זה המנהג ההזוי הזה? מה, לא מאמינים לנו שקרענו את עצמנו כדי להפוך כל פינה אפלולית לקרן אור? מה עוד אנחנו חייבים, מוכרחים וצריכים לעשות? לחפש בנרות בפינות? האם לא נתחמק ונישאר עבדי עבדים לנצח נצחים? אז זהו שלא.

ניקוי אנרגטי:

מיד לאחר הניקיון הפיזי, יש ניקיון אנרגטי על מנת להשלים את המלאכה המדויקת. זהו ידע עתיק, לאו דווקא נסתר. במקומות רבים משתמשים בניקוי של אש ועשן, בצלילים או ברעשים שונים, על מנת לטהר את האווירה של המקום או הבית. כבר במקרא מוזכרים בשמים מסוימים שהיה נהוג להשתמש בהם על מנת לטהר את אוהל מועד ובית המקדש כמו מור ולבונה. בכל הבדלה משתמשים במיני בשמים כמו: הדס וקינמון, ובערב שבת ובמוצאי שבת מדליקים נרות. האש הקטנטנה הזו, של הנר, פועלת בעוצמה לשינוי האווירה. היא מטהרת את כל מה שסביבה.

צילום: pexels

הסיבה הנסתרת:

של חיפוש בנרות, היא בדיוק אותו ניקיון אנרגטי בעזרת אש, מתוך הבנה, שלפינות או למקומות נסתרים בבית, כמו ארונות או מגירות, יש נטיה לצבור זיהום אנרגטי או אלקטרומגנטי. אחת הדרכים לנקות אותם היא אש. דרך נוספת היא צליל פעמון או רעש חזק כמו הקשה בכלי או מחיאות כף. אותו ניקיון אנרגטי משחרר אותנו מלהפוך ל"עבדים" של כל מה שאינו נראה לעין אך משפיע עלינו רבות.

אמצעי טיהור נוספים:

שיכולים לשמש בכל יום ולאו דווקא בפסח: לשים במים של שטיפת הרצפה, צמחי תבלין ותה כמו נענע או מנטה, רוזמרין או לבנדר טבעי. אפשר להשתמש במי ים או פשוט מים עם מלח גס בתוכם, לשטיפת הרצפה או לניגוב אחרון בסמרטוט רטוב אחרי השטיפה. צלוחיות עם מלח גס בפינות הבית, לוכדות אנרגיות שליליות המתלוות להצטברות של חשמל סטטי. במקום מלח יש המעדיפים ניקוי מאסיבי יותר של שום או בצל חתוכים במקומות שונים בבית.

צילום: pexels

אנחנו לא לבד:

בבתים רבים, בתרבויות ובדתות, שונות משתמשים בענפים של מרווה יבשה כמו קטורת, לטיהור הבית. אפשר להשתמש במקלות אינסנס, שוב שימוש בעשן או בריח צמחים טבעיים לניקוי אנרגטי. שימוש בצלילים או במוזיקה – יותר חזקה לניקוי ועדינה והרמונית כדי להזמין תדרים צלולים ומחלימים לבית הפיזי שלנו. פעמונים שונים עושים עבודה דומה של שבירת קווים אלקטרומגנטיים שלרוב אינם מיטיבים עם חיים אנושיים. ישנו ידע עתיק ורב על השימוש באמצעי טיהור שונים, כמו בפנג שואי. ידוע כי סידור מסוים של הדברים בדירה תוך התחשבות ברוחות השמים בהצבת פינות הבית השונות או תיקונן. שימוש במראות, בצמחים, וילונות, קרוסטלים תלויים, אבני חן ומרפא, תכשיטים, מפלי מים ומזרקות מנורות מלח. מזוזות ועוד תשמישי קדושה. הידע עצום ומעמיק. לא ניתן יהיה לכסות את כל הידע בכתבה אחת.

צילום: pexels

הקשר העמוק בית תוכן לצורה:

כאשר מבינים כי יש קשר בין תוכן לצורה, בין פנים לחוץ, בין הסדר הפנימי של הבית לסדר הפנימי בגוף האדם החי בבית, השפעות הגומלין עם הצמחים בגינה עם הנוף הנשקף מהחלון. כל אלה מציעים הקשבה עדינה לכל מה שמרומם חיי אדם, מעל לימות החול, מעל לשגרה, לשיעבוד ולמרות.

החזרה הביתה לשלום:

ההרמוניה שנוצרת כתוצאה מכך יוצרת מרחב מחיה, שהכניסה אליו מלווה בתחושה של בית חם, של נשימה עמוקה, חופש ונינוחות. תחושת רווחה פנימית והבנה כי הסדר בחוץ מחזיר אלינו את הסדר הפנימי, את השקט של הלב והידיעה שהכל יחזור למקומו בשלום.

שינה רצופה:

עבדים ישנים מעט שעות ובלחץ תמידי. אצל אנשים חופשיים, גם השינה היא שנת ישרים, רצופה, מנקה פיזית, מטעינה במטען אנרגטי טהור, בכל לילה בלילו. שינה רצופה מבצעת אוטומטית, בכל לילה, את כל מה שאנחנו עושים במודע, פעם בשנה, בניקיון פסח.

צילום: pexels

להיות בן חורין:

מטרת הפסח היא להזכיר לנו כי אנחנו בני חורין. אם ניקח את המילה חורין נגלה בה את המילה רוחני. ואכן ללא עולם הרוח – יהיה אשר יהיה – לא תתכן חירות אמת. כי נולדנו להיות נשמה חופשיה בגוף ולא גוף בלבד, נטול נשמה או משעבדה.

היו ברוכים וברוכות, בני ובנות חורין לעד.