עמוד הבית » אחרי החגים יתחדש הכל?

אחרי החגים יתחדש הכל?

צילום: pexels
אין ספק שזה הפך למכת מדינה של ממש. בשנים האחרונות התופעה של גירושין אחרי החגים הפכה ליותר ויותר מובהקת ושכיחה והנתונים רק עולים כל שנה.

הנתונים מצביעים על עליה מובהקת באחוז הזוגות שפותחים הליך לגירושין אחרי החגים. זאת עוד מבלי להזכיר את מספרי השיא בחיפושים בגוגל אחרי המילה "גירושין" על כל הטיותיה והקשריה כשבודקים לעומק נהיר לכולם כי לא זה הדבר שיפרק משפחה אלא יותר בחזקת 'הקש ששבר את גב הגמל'.

אין ספק, כי מדובר בתקופה אינטנסיבית, ממושכת, של הרבה מאוד זמן משפחה בתקופה שכזו כל מה שהיה קודם לכן גם ככה לא יציב וגבולי -פשוט נשבר. כשלא ניתן לברוח לעבודה, לחדר הכושר או לסידורים, והזוגות מוצאים עצמם יחד זמן כל כך ארוך, קשה להתחמק או להסתיר את הקשיים והמחלוקות.

אבל סיר הלחץ מבעבע לא רק מבפנים יש גם גורמים חיצוניים שמשפיעים ומוסיפים שמן למדורה: נוכחות המשפחה המורחבת בתקופת החגים גם היא תורמת את שלה ולא תמיד לחיוב ומוסיפה מתח ועצימות לקונפליקט שכבר קיים. ארוחות משפחתיות יכולות להיות פצצה מתקתקת כשהאווירה טעונה מלכתחילה ועכשיו צריך להתמודד גם עם החמה עם הדוד או עם הסבתא שלא מפסיקה לשאול ולהעיר. סיבה נוספת לעליה במספר המתגרשים אחרי החגים היא פשוט דחייה- לזוגות רבים לא נעים או לא מתאים לוגיסטית להתגרש או להתחיל הליך גירושין לפני החגים והם דוחים את המהלך לתקופה של אחרי החגים.

צילום: pexels

 קבלו מספר טיפים איך כן לנסות ולצלוח את החגים בשלום:

  • לספור עד 10

כן בדיוק כמו שאנו מייעצים לפעמים לילדינו, גם פה, שניה לפי שאת רצה לענות לו בצעקות, רגע לפני שאתה ממלמל משהו משפיל לעברה- תנשמו תעצרו רגע וספרו עד 10.במקרה הטוב, הדחף לענות בצורה מרושעת קיצונית או אלימה יעלם, במקרה הפחות טוב, התגובה תהיה בוודאות פחות קיצונית.

  • קחו זמן לעצמכם

זה טיפ חשוב לכל יום, אך הוא מקבל חשיבות גבוהה יותר במיוחד בתקופות חגים, סגרים, נסיעות משותפות, בתקופות של יחד משפחתי אינטנסיבי. זכרו שאתם גם קיימים, אתם לא רק הורים או בעל או אישה, אתם קודם כל אתם: בני אדם עם צרכים, מחשבות, רצונות, תשוקות. דאגו ליצור לעצמכם זמן פרטי רק עבורכם ותעשו בו מה שבאמת משחרר אתכם ואת הנפש שלכם. זה מאפשר להיטען מחדש באנרגיה מרעננת ולחזור למשפחה ולזוגיות יותר מאווררים ומכילים.

צילום: pexels

  • רומנטיקה

זוכרים שלפני הילדים המשכנתא הסידורים הייתם זוג? יצאתם? צחקתם? נהניתם יחד? דברתם על דברים מעניינים? אז זהו! מי ששכח זה בדיוק הזמן לא רק להיזכר אלא לבצע! אפילו באופן מאולץ  תדאגו לקבוע לכם דייט קבוע עם חוקים ברורים (למשל לא עונים להודעות או לשיחות אלא אם מדובר חלילה בחירום…) ורב הסיכויים שתזכרו במי התאהבתם ולמה ('פייק איט טיל יו מייק איט..'.)

  • כאילו הילד שלך מסתכל עליך

כשאני מייעצת איך לתרגל התנהגות מכבדת וערכית אחד כלפי השני בעיקר שקשה, אני תמיד ממליצה ללקוחות שלי לדמיין כאילו הילדים שלהם רואים אותם בכל זמן נתון: את הגיחוכים שלהם על האחר, המלמולים, הצעקות, המעקבים, התרגילים המלוכלכים ולשאול את עצמם את השאלה החשובה ביותר- אם הילד שלי היה עכשיו רואה אותי גם הייתי מתנהג ככה?

הערה- אנשים שלא מפריע להם להתנהג בזלזול בחוסר כבוד או באלימות ליד ילדיהם בוודאי שלא יבינו מה כל כך צורם בהתנהלות כזו, אך לרב האנשים, אלו שכן חשוב להם כבוד וערכים, התרגיל הזה סופר יעיל!

  • ואם מרגישים שאין ברירה

ואם בכל זאת מרגישים שאין אופק לזוגיות והמצב רק מקצין, לעולם אל תישארו בשביל הילדים או מכל סיבה מתקרבת אחרת הילדים מרגישים הכל ועדיף שיגדלו למודל זוגי מכבד ונכון מאשר לבית עם מריבות שלא מפסיקות, או גרוע מכך, שתיקות קודרות ובדידות זוגית וחוסר אהבה ורומנטיקה. זכרו -הילדים מאמצים את המודל הזוגי שאליו הם חשופים בבית ואתם בטח לא רוצים שתהיה להם זוגיות כזו! היתקרבנות היא סחיטה! אמיץ יותר לקום ולעשות מעשה מאשר להיתקרבן להישאר במערכת יחסים הרוסה והרסנית ולהמשיך להאשים את כולם.

צילום: pexels

ואם כבר נפרדים, זכרו שרצוי קודם להתייעץ עם עו"ד שמומחה בתחום דיני המשפחה, כדי לבחור בדרך שהכי מתאימה ומכבדת עבורכם ועבור משפחתכם.

גלית צור עורכת דין ומגשרת צילום: ענת קז'ולה

הוספת תגובה

הוספת תגובה