עמוד הבית » איך לבלות זמן איכות עם הילדים בימי החורף

איך לבלות זמן איכות עם הילדים בימי החורף

צילום: unsplash
הימים הקרים והגשומים מכניסים יותר ויותר משפחות לבית, במיוחד על רקע מצב החירום הלאומי. זוהי הזדמנות לקחת פסק זמן מהסחות הדעת וטרדות היום יום ולהתגבש תוך כדי פעילות מהנה תחת קורת גג אחת.

אם אין לכם רעיונות איך לבלות עם הילדים בימי החורף הסגריריים, הרשימה הבאה בהחלט תעזור לכם לתכנן וליישם – לפניכם אוסף של המלצות יצירתיות – איך לחזק קשרים וליצור זיכרונות משותפים אפילו כאשר לא זזים מסביבת המגורים…

מהתיאבון לצלחת – נכנסים ביחד למטבח
מה דעתכם לחשוב ביחד עם הילדים על ארוחת צהריים או ערב ולהכין אותה, צעד אחר צעד? פעילות בישול חווייתית משותפת תאפשר לכם גם ללמד את הילדים כיצד הם יכולים בצורה עצמאית לרקוח מעדנים לעצמם בהתאם למתכונים מובנים או בפרי סטייל עם חומרי הגלם והרכיבים מהמזווה ומהמקרר וגם להתחבר עמם תוך כדי בישול.
ניתן להאזין למוסיקה, לספר בדיחות כאשר ממתינים שהבצק יתפח או שהעוף יושחם בתנור או המים מהקינואה יתאדו ולא לשכוח לקשט באופן חגיגי את השולחן ולאכול יחדיו.

לפגוש את האני היצירתי
אופציה נוספת לפעילות מגבשת בימים הקרים היא של אמנות ויצירה. ניתן לרכוש מבעוד מועד ערכות מוכנות ליצירה מגוונת מפיסול דרך צביעה ועד תפירה ולצייד באבזור משלים – חוט ומחט, מספריים, דבקים וצבעים, ניירות וליצור קישוטים דקורטיביים לסגנון הבית או תמונה משותפת. מדובר בפעילות תרפויטית מרגיעה להפליא. את התוצרים היפים שהפקתם במו ידיכם ניתן לתלות על אחד הקירות, המקרר או להעניק לאחר מכן כמתנה למישהו שאוהבים.

חיים בסרט
אסקפיזם זו מילת מתפתח. לפעמים אנחנו משתוקקים לברוח קצת מהמציאות אל תוך עולם אחר ויחד עם הילדים ניתן לבחור סרט אהוב שתמיד עושה הרגשה טובה או לבחון מה חדש ומומלץ לצפייה על המסך הביתי, להכין פופקורן או כל מני פינוקים ולצפות יחד בסרט ולאחר מכן גם לשוחח עליו.

שחקו אותה
משחקי וידאו יכולים בהחלט להוות פעילות משפחתית מגבשת וכיפית במיוחד עם משחקי האחים סופר מריו האגדיים שכולם אוהבים.
מוזמנים לצאת ביחד להרפתקה או למסע עם הגיבורים החביבים ותוך כדי לעבור ליקום מקביל, ליהנות משיתוף פעולה בזירת המשחק, ללמד את הילד כיצד לפעול על פי ההנחיות, לחשוב לעיתים מחוץ לקופסה או בצורה אסטרטגית וטקטית, להתאמן על כישורי תקשורת ולבנות קשר חזק ביניכם תוך כדי משחק אטרקטיבי. הצטיידו מראש במשחק שזכה לביקורות חיוביות ובקונסולה איכותית מהנמכרות בשוק.

לעצב את הבית
בין אם הכנתם עיטורים מראש או לא, אתם מוזמנים לנקות ולעצב את הבית במאמץ משותף במלאכת מחשבת יצירתית. עברו חדר חדר וחשבו איך לשדרג כל חלל בין אם בצביעת קיר המהווה מוקד מרכזי ומכתיב בטון שלו את העיצוב הכולל ובין אם בשינויים קטנים, שעושים הבדל גדול כמו למשל, החלפת ידיות או רגליות לרהיטים, צביעת חזיתות של רהיטים או שיוף העץ ממנו עשוי הרהיט, תליית תמונות, הוספת פתרונות אחסון וסידורם מחדש, מיקום של עציצים שמוסיפים נגיעה ירוקה ומביאים את חיק הטבע אל תוך הבית ועוד. בסופו של דבר גם תיהנו מזמן משותף וגם מבית שכיף לגור בו יחדיו.

עולים על הבמה
מוזמנים להפיק ביחד עם הילדים הצגה או מיוזיקל בו אתם הכוכבים. לכתוב תסריט לפי סיפור ידוע או להמציא לחלוטין ממוחכם הקודח הצגה חדשה לחלוטין, לערוך חזרות, לתפור ביחד תלבושות או אפילו לעצב תפאורה ולאחר מכן להמחיז ולהעלות אותה בפני חברים ומוזמנים אחרים או לצלם אותה ולהעלות לרשתות או ליוטיוב שלכם.

הוספת תגובה

הוספת תגובה