עמוד הבית » איך לחזור לשינה רצופה כל לילה כל הלילה – ולקום ברעננות?

איך לחזור לשינה רצופה כל לילה כל הלילה – ולקום ברעננות?

צילום:pexels
מהו הגורם מספר 1 להשכמה ברעננות, בכל בוקר? כאמור, אחרי שווידאנו שכל המדדים הפיזיים מתקיימים, התנאי ברמה המנטלית, שחייב להתקיים כדי להשיג רעננות הוא ראש נקי ממחשבות.

מהו הגורם מספר 2?

מה שראינו שיש כאן מעין שרשראות ענק הקשורות ותלויות אלה באלה. מדדים פיזיים הם הרמה הנראית לעין וניתנת למדידה. גורם מספר 2 הוא – מדדים רגשיים. הם רמה הנסתרת מהעין, אך משפיעה ישירות על מספר גורמים:

  • על התחושות הנגזרות מרגשות אלה.
  • על התנהגויות המושפעות ומופעלות עקב התחושות הללו.
  • על המחשבות המלוות את כל התהליכים הללו, בין אם כמשפיעות או כמושפעות.
  • בהמשך ההשפעה מתרחבת במעגלים הולכים וגדלים המגיעים גם לרמה הפיזית.

אירית, זה נשמע קצת טכני, יבש ותיאורטי. אולי יש לך דוגמה להמחשה?

ברור. הרי גם אני הכי אוהבת את הסיפורים של החיים. אלה שמהם תמיד למדו הכי הרבה. אז הנה סיפור אמיתי. הפרטים חסויים ולפיכך הם שונו ללא הכר. נער חביב, בגיל העשרה, הגיע אלי עם בקשה לחזור לישון שינה רצופה. מדבריו הבנתי כי הוא ממעט לישון ואת ראשו ממלאות המון מחשבות טורדניות, שלא נותנות לו מנוחה. מהיכרות לא קטנה עם העולם הצעיר אני יודעת שהם מאד חזקים בטכנולוגיה ואוהבים גאדג'טים.

צילום:pexels

עזרתם המבורכת של הגאדג'טים:

תקשיבו היטב, יש לחבר'ה הצעירים הללו שעונים רב תכליתיים. שעון שמודד גם דופק, לחץ דם, מספר צעדים, ריצה, תכניות אימון, מדידת שינה וכן שעון! יש כאלה שעונים לטלפון הנייד ואפילו אפשר לדבר דרכו ולענות לשיחות ואפילו להקליט את מי שמדבר איתך או מולך. משהו כזה שרואים לרוב בסרטי אקשן. מזל שבתי מראה לי כאלה ואני נחרדת אך לומדת משהו על העולם הזה שבו אנו חיים.

השעון החכם:

נחלץ לעזרתי. ביקשתי לקבל במשך מספר ימים – עדיף חודש או חודשיים – את תרשימי השינה. חייבים לענוד את השעון על היד בשינה. קיבלתי כמה תרשימים של כמה לילות והתמונה הפתיעה גם אותי. השעון יודע לציין בדיוק את השעה בה נכנס למיטה, תוך כמה דקות נרדם, כמה זמן לקח שלב גלי אלפא, כמה זמן גלי תטא – כלומר חלימה, האם היו יקיצות ומה הסיבה (שיעול או קימה לשירותים), כמה זמן לחזרה לשינה, מה המשך של השינה העמוקה – גלי דלתא ובאיזו שעה קם בבוקר. כמה שעות שינה סה"כ. מדהים!! ממש מעבדת שינה קטנה .ניתן לראות אפילו כישורי שינה שהם מעין שיאים חדים ומהירים בין גלים עמוקים ליקיצה קצרה, לרוב לא בערנות מלאה.

צילום:pexels

מה בעצם קרה? הוא ישן או לא ישן?

השעון הראה שהוא ישן שינה רצופה, נורמלית וטובה!

אז למה הוא קם בהרגשה שהוא לא ישן כל הלילה? היה עייף, לא ממש שש לקום בבוקר? לכאן נכנסות המערכות הרגשית והמנטלית. העומס העצום המוטל על כתפיהן גורם להן לחוש שהן לא נחות, מאחר וגם בשינה הן למעשה טורדות את יומו ואת לילותיו ונוגסות בהרגשה הטובה שלו עם עצמו.

ויש מה לעשות?

כן. לפנות עכשיו, לכתוב מייל שכותרתו "אני רוצה שינה רצופה" ופשוט לשלוח למייל שכתובתו: goldensleep21@gmail.com ונתראה בקרוב, אתקשר ונתאם מפגש בזום או בדרך מתאימה אחרת, טלפון או אפילו פנים אל פנים.

לילה טוב ושינה רצופה,

איתך, בשבילך,

ד"ר אירית שמשון – ולישון, עו"ס, מאמנת ומפתחת שייטת "שינה רצופה"