עמוד הבית » שעון קיץ – הניסוי הגדול ביותר בעולם, על בני אדם

שעון קיץ – הניסוי הגדול ביותר בעולם, על בני אדם

צילום:pexels
מחר, יום שישי, יוחלף שעון החורף, בשעון קיץ: מראש תכוונו את השינה שלכם לשעה אחת יותר, כדי לא לסבול מאותו מיני ג׳ט לג, הפוגם באופן שיטתי במקצב היממי הפנימי שלנו.

ד"ר מתיו ווקר בספרו "למה אנחנו ישנים" – מתאר דרך עיניי חוקר השינה שלו את מה שהוא מכנה "הניסוי הגדול ביותר על בני אדם".  הוא כתב את הספר לפני הקורונה אז אולי כבר יש ניסוי נוסף. לדבריו בכל שנה, עם בוא האביב, בלילה שבו מוחלף שעון החורף לשעון קיץ יש עליה קיצונית בהתקפי לב!. מאחר והחלפה זו היא שרירותית, היא זזה לה. פעם זה היה תאריך מסוים. ואז באמצע ימות החול – שיבוש. הניסוי הפך לנאור יותר. ביום שישי בו לא קמים לעבודה ויש את השבת לנוח יותר ולהתאזן.

איך להעלות רעיון קיצוני ולשכנע בחשיבותו?

במאמר מדהים בעיתון אפוק – מתואר כיצד ניתן "לשכנע" אנשים שמשהו לא הגיוני, יכול להפוך לכדאי ורצוי. בהמשך זה כבר מוטמע כל כך עמוק – שבני אדם אפילו לא זוכרים שזה לא נכון.

צילום:pexels

חלון אוברטון:

ככה זה נקרא. מדען בכיר בשם אוברטון מסביר את הדרך בה מציגים רעיונות קיצוניים וחסרי הגיון והופכים אותם ללגיטימיים. האם יתכן שגם רעיון החלפת השעון – היא כזו?

יום השינה הבינלאומי:

לפני 14 שנה – יום שישי שלפני יום השוויון האביבי – הוכרז בעולם כיום השינה הבינלאומי. משונה. הייתי מצפה שיום זה יקרה אם כבר לקראת יום השוויון הסתווי, כאשר החורף הקרב, מאותת על ההתכרבלות הנעימה ושנת החורף. תמוה משהו. העיקר שמישהו חושב ששינה זה עניין חשוב מספיק ליום אחד. לטעמי כל לילה הוא ליל השינה הרצופה והמיטיבה. כמו שכל יום הוא יום ההשכמה החיונית והאפקטיבית. ככה זה אמור להיות. אולי כבר נפרדנו בכאב מהציפייה שהחיים אי פעם ישובו למסלולם התקין?

צילום:pexels

הודעה משמחת:

יש בידינו את הכוח לשנות את חיינו. לעצב אותם בדיוק כפי שאנו ראויים להם. כל מי שיש לו רצון ללמוד כיצד כדאי לעשות זאת בקלות ואפילו בפיג'מה – יש לכתוב עכשיו מייל שכותרתו: "אני רוצה שינה רצופה" בצירוף שם מלא ומספר טלפון נייד לדוא"ל: goldensleep21@gmail.com ואתקשר לתאם שיחת ייעוץ אישית.