עמוד הבית » איך ADHD יכול להפוך להצלחה

איך ADHD יכול להפוך להצלחה

ניר מקובסקי צילום: ג'ני פפרמן
חשבתם עד היום ש-ADHD זו הפרעה? בעולם היזמות זו דווקא ברכה ומקור ליצירתיות. הכירו את גישתAHD ובחנו את עצמכם: האם גם אתם זכיתם ביכולת חשיבה מסתעפת?

לא מזמן הגיע אליי יזם צעיר שהתעניין בייעוץ עסקי. "יש לי רעיון לאפליקציה", הוא סיפר בהתרגשות וביקש לשמוע תובנות פרקטיות על בניית תוכנית עסקית ועל גיבוש אסטרטגיה עסקית. ניהלנו שיחה מרתקת עליו, על הרעיונות שלו, איך הם נולדו ומה החזון שלו.

כשהוא יצא, חשבתי מה יש בו שישחק לטובתו ושיעלה את הסיכויים שהרעיון העסקי שלו יתגלגל למשהו ענק ויגיע לצד הטוב של הסטטיסטיקה של חברות הסטארט אפ. וזיהיתי – יש לו את ניצוץ ה-ADHD.

לא, אתם לא מתבלבלים, ADHD במובנה המוכר – הפרעת קשב וריכוז (ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER) – נתפסת בדרך כלל כתופעה שלילית שמפריעה להתנהלות השוטפת. אז אני רוצה להפתיע אתכם.

הגישה שאני קורא לה בחיבה ADHD היא בעיני חממה מעולה להזדמנויות עסקיות ולפיתוח עסקי, והיא בין הגורמים הבולטים שאני מזהה אצל יזמי סטארט אפ מצליחים שמגיעים אליי לליווי עסקי. גם כשאני בוחן בראייה לאחור את ההצלחות שלי (בחיים האישיים ובעולם היזמות) אני מגלה סממנים רבים שמזכירים הפרעת קשב.

ככה נולדת חדשנות

מבחינתי,ADHD מאפיין היפר של חוסר קשב, ולא הפרעה. אלא ברכה של ממש. למה הכוונה? כשהמחשבות שלכם נודדות באינטנסיביות, כשהקשב שלכם עובד במקביל בכמה תדרים כמו אנטנה מרובת תדרים, ומאפשר התקדמות במסלולי מחשבה מקבילים.

זו יכולת ייחודית של המוח לקלוט במקביל מסרים רבים, בניגוד לרוב האנשים שקולטים מסרים באופן סדרתי, מסר אחרי מסר. למען הדיוק, גם בהפרעת קשב בכל רגע נתון אין שתי מחשבות מקבילות, אבל התנודתיות בין המחשבות פעמים רבות גדולה הרבה יותר.

הראשי תיבות צריכות להיות ATTENTION DISORDER HYPER DWTECTION
כלומר היכולת להסצכל על התמונה המלאה, להתמודד עם חוסרים במידע, לא לקלוט לפי הסדר, לזרום, להתגמש.

בעלי היכולת הזו קולטים בו זמנית מגוון מסרים אקראיים, רואים מול העיניים שפע תרחישים אלטרנטיביים, מעבדים ומארגנים אותם במחשבה מסתעפת כמו מחשב על. כך נולדת גמישות מחשבתית ומחשבה יצירתית וחדשנית שיוצאת מהקופסה.

לרשת המסרים הרחבה הזאת כדאי לבצע פיין טיונינג עדין בסיוע שותפים ורצוי גם מלווה עסקי, שיכוונו אתכם ויעזרו לכם לסנן את רעשי הרקע. בסופו של דבר תבנו תמונה רחבה, מורכבת וקוהרנטית שתוביל אתכם לתוצאות מעולות.

אם זה כל כך טוב, למה זה נקרא "הפרעת קשב"?

אופן החשיבה הזה לא סטנדרטי, לא נורמלי בעיני האחרים וגם דורש השקעת אנרגיות רבות. החשיבה במקביל היא יכולת יוצאת מהכלל ולא נפוצה, ולכן החברה מתייגת אותה כחריגה. אבל דווקא היא תפתח לכם את השער לפריצת דרך משמעותית בעסק שתקימו. ולראיה, כמה מהאישים המבריקים בהיסטוריה נחשבו לבעלי הפרעת קשב כמו ביל גייטס, גלילאו גליליי, אלברט איינשטיין, אייזיק ניוטון, כריסטופר קולומבוס והנרי פורד.

הכתבה באדיבות : ניר מקובסקי הוא מומחה לליווי עסקי לעסקים ולסטארטאפים,

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה