עמוד הבית » איפור: עצות בלי הוצאות

איפור: עצות בלי הוצאות

איפור ירין שחף, צילום:בן לאון
רגע לפני העונה החמה, טיפים נהדרים לריענון האיפור מבלי להוציא שקל מהארנק המאפר ירין שחף, עם הסברים בנושא

'הצבע הטרנדי של העונה' – יש דבר כזה?

ירין שחף, "כל פארם או בית כלבו בארץ ובעולם, מתהדר במחלקת איפור כבר בקומת הכניסה. הסוחרים מודעים לכוח הקנייה הנשי. טרנדים עונתיים נראים נהדר על דוגמניות צעירות, אבל לא ממש מתאימים לכל אחת, ובטח לא בכל גיל. מסקנה: צבע עונתי זו המצאה שיווקית. הסוד למראה נכון הוא להעז ולבדוק מה מחמיא לך, ויש גם כמה סודות לשופינג חסכוני במיוחד".

רוצה להתחדש בשפתון בגוון חדש בלי להוציא שקל?

לוקחים שאריות שפתונים שכבר לא בשימוש ומעבירים לצנצנת קטנטנה, מתיכים במיקרוגל לחצי דקה, מערבבים עם מקלון – והרי לך גוון שהוא רק שלך, שאותו תוכלי למרוח אותו בעזרת מכחול לשפתיים.

איפור ירין שחף, עצות שיחסכו כסף. צילום: בן לאון

 נוזל המסקרה התייבש?

כדי להחזיר מסקרה יבשה למצבה הנוזלי, מכניסים את המיכל כולו (עם הפקק) לתוך כלי עם מים רותחים למשך כ-2 דקות. שאריות החומר שנותרו יתרככו והמסקרה תחזור למצבה הנוזלי. נמאס לך ממנה? אל תזרקי. את יכולה להפוך אותה למברשת ייעודית לגבות. שוטפים אותה היטב במים מכל שאריות המסקרה, טובלים אותה במעט ג'ל לשיער, מסרקים את השערות בגבה, וגם הסוררות שביניהן יתעצבו להפליא.

הפודרה התיישנה והפכה עקשנית לשימוש?

מסירים את השכבה העליונה הקשה בעזרת נייר דבק, שמצמידים לשטח הפנים העליון, וחוזרים להשתמש בה בדיוק כמו בעבר.

הצלליות איבדו את צבען

אם הצלליות הפכו לדהויות, מתיזים עליהן אלכוהול, ואז קורה הקסם: צבען הטבעי והמקורי חוזר לימי תפארתו. רוצה להתחדש בגוון צללית מפתיע? ערבבי בין כמה צלליות שבלאו הכי יש לך בתיק האיפור. כדי ליצור צללית קרם בוהקת, מערבבים צללית אבקה עם מעט קרם לחות.

אין כמו רב תכליתי

מוצרים שהם גם וגם, חוסכים מקום וכסף. לדוגמה: סומק קרמי שהוא גם שפתון וגם צללית; שימר איכותי יראה נהדר גם על העפעפיים; מייק אפ-פודרה יעשה עבודה כפולה של מריחה ופידור; סומק-אבקה יכול לשמש צללית תואמת; עיפרון עיניים יכול לשמש כצללית, אם מורחים אותו על קו הריסים ומטשטשים; צלליות בגוון חום-ירוק זית יכולות גם לשמש ליצירת מראה גבות סמיך יותר.

איפור ירין שחף, צילום: מריה סולוביוב

טיפוח בלי כיס תפוח

לא רק איפור, אין עונה חדשה בלי הבטחה חדשה של "קרם מהפכני" שיעלים את הקמטים ויחזיר את השנים אחורה. הכל הבלים, קמטים לא ניתן להעלים. נקודה. עור שהתייבש והתקמט סופו לצנוח, גם אם נמרח עליו שמן שבע פעמים ביום. המקסימום שאפשר זה אולי, והדגש על אולי, להאט מעט את קצב הקמט – וגם זה לא הוכח מעולם.

שורה התחתונה: הימנעי מסטוקים ובניית מלאי. החיפוש המתמיד אחר מייקאפ מוצלח יותר לא בהכרח מצמיח סיפור כיסוי טוב יותר, אך בהחלט יתרום לכיסם של היצרנים. הרבה מהמוצרים יכולים לשמש לכמה מטרות, ובמקביל יחסכו לך הרבה כסף. אין מה להיסחף אחרי טרנדים ואל תזלזלי באינסטינקטים שלך – רק את יודעת איזה גוונים הולמים אותך.

מאת : ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות

הוספת תגובה

הוספת תגובה