עמוד הבית » כמה דרכים למניעת סדקים בכפות הרגליים בחורף

כמה דרכים למניעת סדקים בכפות הרגליים בחורף

סדרת FOOTLOGIX צילום יחצ
מרבית היובש ברגליים נגרם כתוצאה מחוסר טיפול או מקור , לכן שמירה על לחות העור חשובה לשימור ולטיפוח כפות הרגלים. עור כף הרגל אינו דומה לעורנו בחלקי הגוף: הוא עבה יותר, אין בו בלוטות חלב ויש בו פי 3 בלוטות זיעה מאשר בכל שאר חלקי הגוף.

הכתבה באדיבות: אילנה כסיף מדריכת תחום פדיקור ביה"ס " נייל סטודיו"

חשיבות שמירת העור בשלמותו היא בשל כך שאם ישנם סדקים או פערים בין תאי הקרטין, המרכיבים את עילית העור, הלחות "תברח" והעור יתייבש ויגרום לבעיות כמו פטרת העור וזיהומים אחרים. למרות שנדמה שכאשר הרגלים שלנו נתונות בגרביים יש פחות בעיות, הרי שיש לשים לב כי גרביים שהם לא מכותנה  מגבירות בעיות כגון פטרת בעור וכן יש לשים לב שאנשים הסובלים מהזעת יתר והולכים עם נעלים סגורות במשך שעות רבות ביום, עלולים לסבול גם ממסרציה – העור מקבל מרקם ספוגי ומתקמט אבל כאשר מתאפשר לו להתייבש הוא חוזר לעצמו. במקרה של רגל מושרית בסביבה לחה יתפתחו זיהומים והעור, שלא מתאפשר לו להתייבש, עלול לפתח זיהומים פטרייתיים או אף פצעים.

בכדי לא ליצור  לחות יתר יש לפחות פעם ביום לשטוף את כפות הרגלים עם סבון עדין ולנגב היטב בעיקר בין הבהונות, לגרוב גרבים מסיב טבעי כדי לאפשר ללחות להתנדף הרחק מהעור שלנו.
הבעיות הנפוצות בכפות הרגליים בחורף – והטיפול בהן

פטרת הציפורן

החורף הוא זמן מעולה לטפל בפטרת הציפורן. למרות שיש תכשירים שעובדים טוב גם ללא הסרת לוחית הציפורן, הטיפול יעיל ומהיר יותר כאשר מסירים את הלוחית באזור הנגוע. הפטרת "אוהבת" את הציפורניים שלנו כי הן מאפשרות  לה סביבת מחייה טובה – לחות, 37 מעלות צלסיוס וקרטין – החומר ממנו בנויה הציפורן. אם מסירים את הלוחית כל אלה נלקחים מהפטרייה בבת אחת מה שמאפשר טיפול קצר יותר ויעיל יותר.

ציפורן חודרנית

הציפורן חודרנית שכיחה בחורף בשל נעילת נעלים סגורות, יש  לרכוש  נעלים רחבות באזור האצבעות. ציפורן חודרנית לא נוצרת בין לילה ואחת הסיבות להופעתה היא נעילת נעלים צרות אשר מעוותות את צורת הציפורניים בבהונות. הקפידולגזור אחת לחודש את ציפורני הבהונות בצורה ישרה ולשייף את הפינות עם פצירה. יש חשיבות רבה להשארת קצה חפשי (פס לבן דק בקצה הציפורן) של לפחות 1-2 מ"מ כך הציפורן אינה יכולה לפגוע במיטת הציפורן בעת צמיחתה וליצור זיהום.

B/S SPANGE – לתיקון ציפורן חודרנית – הפטנט המהפכני, ללא ניתוח, ובקרב מכוני פדיקור. הפטנט פועל על עיקרון פעולה פיזיקלי של כיפוף, מבוסס על אפליקטור מגנטי וצומדיות עם נקודה מגנטית, אשר באופן מכאני מושכים כלפי חוץ את הציפורן החודרנית.  מדובר בתהליך הכולל מספר טיפולים עד לתיקון מלא של אופן צמיחת הציפורן החודרנית למצב תקין מוחלט. הפעולה של הטיפול בציפורן החודרנית אינה כרוכה במאמץ או בכאב! B/S SPANGE נושא פטנט בינלאומי ובישראל.

התקרנות יתרה בעור אם אתם סובלים מהתקרנות יתרה של העור בצדי הציפורן אשר גורמת ללחץ ולכאב אין לגזור עור זה אלא לשייף בעדינות עם פצירה ומרכך עור. באופן זה תהיה הפחתה בהתקרנות העור באזור ויחד עם שימוש במשחה או מוס על בסיס אוריאה התקרנות היתר תחלוף.

סדקים באזור העקב

תופעת חורף נוספת היא סדקים בעקב. נכון, סדקים יכולים להיווצר לכל אורך השנה, אבל בחורף זה זמן מעולה להפטר מהם. הסדקים נחלקים לשתי מחלקות: סדקים בעור רך וסדקים בעור קשה (יבלת).

  1. סדקים בעור רך – סדקים בעור רך יכולים להיגרם משיוף יתר של העור או מפדיקור אגרסיבי מדי. אבחון: העור יהיה רך אך עם קוים/סדקים דקים. הטיפול יהיה בעזרת קרם או מוס המכיל אוריאה. בשבועיים הראשונים יש למרוח קרם בוקר וערב, ולאחר מכן פעם ביום – רצוי בערב (ניתן להשתמש במוס DD שלFOOTLOGIX אשר אינו מותיר את העור שמנוני ומכיל גם את אצת הספירולינה כנגד זיהומים ).
  2.   סדקים בעור קשה – לעיתים העור מתייבש ומתקשה עד כדי כך שהוא נסדק. לפני שאפרט מהו הטיפול, יש להבין את התופעה – במקומות בהם יש לחץ חוזר ונשנה בכף הרגל כנגד הרצפה, יוצר עור קשה כדי להגן על העצמות ועל הרקמות בכף הרגל. העור הקשה מהווה "פגוש" – בשפה המקצועית זה נקרא יבלת שטחית או כמו שמקובל לקרוא לזה לאחרונה –קאלוס (שזה תרגום מילולי מאנגלית ליבלת שטחית). כדי שתמלא את תפקידה, חשוב שהיבלת השטחית תהיה רכה וגמישה. כאשר היא לא מטופלת נכון, היבלת עלולה להתקשות ולהכאיב ואף להיסדק. רצוי להגיע לפדיקוריסטית לטפל ביבלות כדי שלא להגיע למצב זה וגם חשוב מאד לא להסיר את כל היבלת אלא רק מחצית ממנה ולהגיע בטיפול למצב מיטבי של עור רך וגמיש  (ניתן להשתמש מוס 3+ של FOOTLOGIX).

ביקורת מערכת: אחד הדברים החשובים בעיני זה עור כף הרגל, בתקופת החורף זה זמן לטפח את העור, כאשר אני מורחת  קרם רגליים תמיד הקרם קר לי ולא נעים ובהתלבטות אם לשים את הקרם ,לאחר בדיקה של קרם המוס היתה נעימות מרגיעה בעור, לא הרגשתי את הקור של הקרם, המוס נספג היטב בעור, העור נעים ורך למגע לאחר המוס אפשרי לגרוב גרביים אין שאריות של שומניות, תוצאה מוצלחת .