עמוד הבית » טיפים למניעת תופעות בעור משימוש במסכה לקורונה

טיפים למניעת תופעות בעור משימוש במסכה לקורונה

רונית שגב, Bsc, MA ביולוגית וחוקרת עור. מייסדת ומנכ"ל חברת הקוסמטיקה המדעית ביופור, צילום אמיר יהל
התחושה שעורנו הפך מוזנח... אלא בגלל שלל תופעות בעור שהופכות אותו לפחות בריא ואסתטי ורענן.

תופעות שנגרמות משימוש ממושך במסכה למניעת הדבקה בקורונה. מגיעים אל הקוסמטיקאית או שולחים אליה תמונות לייעוץ בווצאפ.

מה קורה לנו כתוצאה מהשימוש במסכה? פצעי אקנה, למשל. הקוסמטיקאיות מספרות על אנשים ונשים, שמעולם לא היה להם אקנה לפני הקורונה, ושפגשו אותו לראשונה לאחר שהחלו להשתמש במסכה. עוד תופעות שאנו מכירים מהשטח: פריחות וגירויים, סדקים דלקתיים בזויות הפה, מיליאריה ("חררה") ואף חתכים מזוהמים/מפרישים מאחורי אפרכסת האוזן, באזור הנוגע בגומיות המחזיקות את המסכה.

מה עושים כדי למנוע ככל האפשר? מומלץ להחליף תדיר את המסכות. אם זו מסכה סינתטית, עדיף לבחור באלה שעשויות מחומר רך ונושם. אולם עדיף לבחור במסכת בד, רצוי 100% כותנה. את מסכת הבד מומלץ לכבס מדי יום, כי נצברים מתחתיה תאי עור מתים, שומן ולכלוך.

רצוי להפחית למינימום שימוש באיפור. להשתמש בקרם לחות קל ככל האפשר ולהמתין לספיגתו לפני שעוטים את המסכה, שלא תירטב. חשוב שהעור יהיה רווי בלחות, כדי להקטין את נזקי החיכוך עם המסכה.

ניתן לעשות הפסקה של כרבע שעה מדי כמה שעות (במקום בטוח וללא קירבה לאנשים) על מנת לתת לעור להתאוורר. במקרה שהתפתחה פריחה, ישנן משחות הרגעה רבות שיכולות לעזור. אחת מהן היא קאלמינג מבית ביופור. זוהי מסכת הרגעה טיפולית שמשמשת גם כמניעה וגם כטיפול.