עמוד הבית » "אני צופה מראש 'בורות' אפשריים ו'מרפדת' אותם"

"אני צופה מראש 'בורות' אפשריים ו'מרפדת' אותם"

עורכת הדין סוזאנה זוקוב, צילום: גיל דור
עו"ד סוזאנה זוקוב מספרת כיצד נעשתה לפטריוטית אמיתית שרוצה ביום מן הימים אולי להיות שופטת במדינת ישראל

עו"ד סוזאנה (שושי) זוקוב ממודיעין מומחית בשלושה תחומים: מקרקעין, ייפוי כח מתמשך וצוואות. לדבריה, מדובר בתחום העסקאות, בתחום של הסכמות ולא בתחום של מלחמות וליטיגציה, "בעיקר משיקולים כלכליים ולשם השקט הנפשי. תמיד חונכתי לכבוד האדם ואני מרגישה שבייפוי כח מתמשך אני מביאה לידי ביטוי את האופי הסוציאלי שלי, את האהבה לאדם ואת הסבלנות לאוכלוסיה שזקוקה לכך. במקרקעין באים לידי ביטוי הירידה שלי לפרטים, היסודיות ותכונות החקירה הטבועות בי. למרות שזה לא נראה כך מבחוץ, נושאי העיסוק נוגעים רבות האחד בשני. כך למשל אם מישהו מעוניין לערוך צוואה ואני רואה שיש לו יותר מדירה אחד, לעתים אנו עושים תכנון מס לגיטימי ונוצרות בעקבות כך עסקאות מקרקעין, כגון עסקאות מכר ללא תמורה (מתנה) לקרוב, ובכך נחסך לא מעט מס עתידי".

היא מספרת כי "במשך 30 שנה התגוררה לקוחה שלי בדירה שלא הייתה רשומה על שמה. בדיקותיי העלו כי חברת הקבלן שבנתה את הפרוייקט כבר מזמן חוסלה. היה צורך להחיות את החברה, להתמנות ככונסת נכסים בשמה של החברה ולחתום מכוחה על מסמכי מכר. זאת כמובן במקביל לשחזור ואיתור מסמכים רבים הנדרשים לשם רישום זכויותיה של הלקוחה. אין סיפוק גדול יותר לעו"ד מקרקעין כהוא מקבל הודעה כי הנכס נרשם על שם הלקוח. מקרה מרגש נוסף שבו טיפלתי היה לקוח, שבמסגרת צוואה ביקש לתרום את גופתו למדע וכאשר היה על ערש דווי התעורר קושי לממש את רצונו. באמצעות ייפוי כח מתמשך שהופקד בעת היותו בערש דווי ועיון בצוואתו לאחר מותו, ולאחר שיחה ומכתב מפורט למחלקה המשפטית של אחת האוניברסיטאות בישראל, מומש רצונו וגופתו שימשה על פי רצונו לחקר המדע. מבחינתי אין סיפוק יותר גדול מזה כאשר כל הצדדים מרוצים, גם המשפחה, גם המדע וגם מימוש רצונו של הלקוח. מקרה זה המחיש עד כמה חשובים המסמכים המשפטיים ייפוי כח מתמשך וצוואה".

בעבר היא שימשה עיתונאית מוניציפלית במודיעין-מכבים-רעות. "הכתיבה העיתונאית והחיבור לקהילה הציפו נושאים בעלי חשיבות רבה, שעוררו בי את הדחף לחולל שינוי ולהשפיע. הבנתי כי החוק הוא כלי ראשוני על מנת לצאת למסע", היא אומרת. המוטו שלה הוא תמיד להיות בתנועה, ללמוד ולהתפתח ולהעניק שירות אישי ללקוחותיה. עו"ד זוקוב: "אני שואפת למצות את זכויותיהם של כל לקוחותיי, להשיג את המגיע להם וללוותם בכל הליך משפטי בדרך החוקית והנכונה ביותר עבורם. הניסיון שצברתי במשך השנים בעבודה שוטפת מול משרדי רישום מקרקעין, משרדי מיסוי מקרקעין, רשם הירושות, רשם החברות וחברות הביטוח וכן היכרותי עם גופים אלו מאפשרים לי מתן שירות אישי ומקצועי ללקוחותיי".

צילום: גיל דור

היא נולדה בארגנטינה בשנת 1975 ועלתה לארץ עם משפחתה בגיל שלוש למרכז קליטה במבשרת ציון. את ילדותה בילתה בירושלים, ובכיתה ז' עברה משפחתה ליישוב רימונים. בתיכון למדה ברנה קסיין בירושלים במגמת ספרות ואומנות והייתה ספורטאית טובה מאוד. בצבא המשיכה עם הכושר ועברה שלושה קורסים במכון וינגייט: מדריכת קרב מגע, מפעילת חדר כושר ומאמנת כושר קרבי. בצבא שירתה בנח"ל בקו"ם (לא גרעין) וליוותה את הפלוגה כחלק מהסגל מטירונות, דרך אימון מתקדם ועד שירות בקו ובאימון לסירוגין. "הצבא הייתה תקופה נהדרת עבורי. מעולם לא ישנתי במבנה אלא תמיד באוהלים. הייתי חיילת קרבית שאוהבת שטח ומתנסה בכל מה שהחיילים התנסו בו. דרך הצבא הכרתי את הארץ היפה שלנו כשירתתי מהצפון ועד הדרום כולל דרום לבנון, עזה ובית לחם", היא נזכרת.

אחרי הצבא עבדה בעבודה מועדפת במלונאות. באותה תקופה הכירה את בעלה רומן, מתכנת במקצועו. היא התחילה ללמוד תואר ראשון באומנות ושפה וספרות צרפתית באוניברסיטה העברית בירושלים, ועבדה עם הוריה שהיה להם מפעל לאוכל דרום-אמריקאי ביישוב רימונים. בהמשך פתחה במרכז העיר ירושלים חנות עם המוצרים שייצרה משפחתה. היא למדה תואר שני בהיסטוריה באוניברסיטה העברית, אך לידת בתה הבכורה הביאה לקטיעת הלימודים ומעבר לגידול ילדים. בהמשך למדה תואר ראשון נוסף במכללה למנהל בראשון לציון תואר במשפטים, עברה התמחות במשרד עו"ד וקיבלה את הרישיון הנכסף לעריכת דין לאחר שעברה את הבחינות הקשות של לשכת עורכי הדין.

סוזאנה ורומן הגיעו למודיעין בשנת 2007, שבה שימשה עיתונאית מוניציפלית במשך כשנתיים והתאהבה בעיר, מתוך היכרות אישית של האנשים הפועלים בה. "אני אוהבת מאוד את מודיעין ולא לחינם החלטתי להשתקע בה גם מקצועית כשגמלה בליבי ההחלטה להקים כאן את המשרד שלי. בירושלים נולדה בתנו הבכורה נעמי שכיום משרתת בבסיס בשוהם, ובמודיעין נולדנו לנו סופי, בת 17 שכיום מסיימת את כיתה י"ב בעירוני ב' בכיתת ספורט, וליר בן 14 שלומד בכיתה ח' באורט עירוני ד' בכיתה מדעית הנדסית. במודיעין החינוך מצוין, ואני מרגישה שילדיי וכולנו זכינו".

למרות שעלתה לארץ עם משפחתה בגיל שלוש היא רואה את עצמה כישראלית לחלוטין "ואין לי כל מחשבה של עולה. אבא שלי הוא ציוני והחינוך שקיבלנו בבית הוא של אהבת ארץ ישראל ושאין מקום טוב יותר בעולם. זה מחלחל והופך אותי למי שאני היום: פטריוטית אמיתית שרוצה ביום מן הימים אולי להיות שופטת במדינת ישראל".

במהלך השנים עברה עשרות רבות של הכשרות ואספה תעודות מקצועיות רבות בעיקר בתחום מיסוי המקרקעין, חוק שיש בו תיקונים רבים וחייבים להיות עם היד על הדופק. בימים אלו היא לומדת לתואר שני במשפטים (משפט אזרחי-מסחרי) באוניברסיטת תל אביב ובמקביל לומדת על תב"ע וקידומה באוניברסיטת בר אילן.

ייחודיותה כמשרד בוטיק באה לידי ביטוי בהתמחות בשלושה תחומים בלבד שבהם היא משתלמת לעומק, כמו גם בשירות שמקבל הלקוח ובשפות שבהן היא מעניקה שירות: ספרדית, צרפתית אנגלית ועברית. "יש לי מתמחה במשרד שנמצאת תמיד בין השעות 16:00-08:00, כך שאין סיטואציה שבה הלקוח לא מקבל מענה. הלקוחות שלי מרגישים שיש תמיד מענה במשרד ושהתיק שלהם בראש מעייני, שכן שיטת העבודה שלי היא כזו שמדי בוקר נמצאים בפניי כל התיקים הפתוחים, כולל רשימה מסודרת של משימות ומעקב אחריהן. נושא ה-folow up במשרדי הוא הגורם להצלחה ולתחושת הלקוח שתיקו מטופל היטב".

כיצד באים לידי ביטוי כישורייך והתעמקותך בפרטים הקטנים על מנת למנוע מצבים בעייתיים עבור לקוחותייך?
"בנדל"ן הערך המוסף שלי ניכר מאוד, בעיקר כשאני 'מצילה' לקוחות מעסקאות מסוכנות מדי. כמובן שהעיסוק בתחום המקרקעין נושא בחובו אחריות מאוד גדולה, שכן מדובר בהרבה מאוד כספים. עבודתי מתמקדת בכל הבדיקות המקדמיות הנדרשות לשם רכישת נכס, כשאת חלקן אני עורכת בעצמי ובחלקן נעזרת באנשי מקצוע מהשורה הראשונה כגון: שמאים, מהנדסים יועצי משכנתה וכו'. רק כאשר נחה דעתי כי הנכס נבנה בהיתר, משמש בייעודו וחוקי אני מאשרת להתקדם. כמובן שבמשא ומתן מול הצד השני אני דואגת לייצג את האינטרסים של הלקוח שלי באופן מיטבי כך שכספו לא יונח על קרן הצבי. אני צופה מראש 'בורות' אפשריים ו'מרפדת' אותם כך שנוכל לצלוח מעליהם. אני מלווה את הלקוח גם בכול ההליך של לקיחת משכנתה בפן הרישומי, רושמת שעבודים במרשמים הרלוונטים וכד'. חלק חשוב מעבודתי בנדל"ן הוא המיסוי, שבו אני משתלמת כמעט על בסיס שבועי. דרך תכנון מס, ודיווח נכון ניתן לחסוך תשלום מס רב ללקוח. הלקוחות שעוברים איתי תהליך לרכישה או מכירת דירה חשים בעיקר בטחון, מרגישים שהכל מוסבר להם, כי אני אוהבת להסביר, ובעיקר מקבלים שירות של אכפתיות והתייחסות".
בנושא ייפוי הכח המתמשך יוצא לה פעמים רבות להגיע לבתי הלקוחות ולהתרשם מהמארג המשפחתי שלהם וליצור למעשה מערכות יחסים, מתוך התחשבות ודאגה אמיתית לרווחתם. "גם בתחום זה אני זמינה לחלוטין ללקוחות ונמצאת עבורם ברגעים הקשים ביותר. בייפוי כח מתמשך אני מקפידה לערוך זאת באופן כזה שביום פקודה יוכלו מיופי הכח להשתמש בייפוי הכח. לשם כך אני משתלמת בקביעות בנושא ועוקבת אחר הודעות מנכ"לית האפוטרופוס הכללי ומגעיה עם הבנקים, וקוראת את כל הנחיות הבנקים. זאת על מנת לוודא שביום הדין הבנקים ישתפו פעולה, וזה כאמור תלוי בניסוח שאותו מבקשים הבנקים. לקוחות שאני עורכת עבורם ייפוי כח מתמשך עוברים תהליך, בעיקר של הבנת הנושא וחשיבותו ומקדישים את הרצינות הראוייה לעריכותו של יפוי הכח".
היא מדגישה כי בנושא הצוואות היא מקיימת פגישה מקדימה, שבה היא מעלה בפני הלקוחות סוגיות שלא חשבו עליהן קודם לכן, שולחת אותם לחשיבה ודרך טיוטות מצליחה להגיע איתם לנוסח מוסכם, שאחריו מרגישים הלקוחות רגועים בכך שעשו את שבאחריותם היה לעשות והקלה משמעותית מדאגות שקדמו לעריכת הצוואה. "בצוואות אני מקפידה לוודא כי מדובר ברצון חופשי של המצווה, ולעתים שואלת שוב ושוב ומוודאת שזה הרצון, בעיקר כשקיים נישול של מי מהנהנים בצוואה. לעתים אני  מצלמת את המעמד", היא מציינת.

להתקשרות עם עו"ד סוזאנה זוקוב:
https://www.zhukov.co.il/  sz@zhukov.co.il

מאת יהורם גלילי

הוספת תגובה

הוספת תגובה