עמוד הבית » את אוכלת בריא – אבל חושבת "מחלה"

את אוכלת בריא – אבל חושבת "מחלה"

צילום: unsplash
יומן מסע, סיפורי הבראה, יוצאי דופן, פרק ב' פגישה 9

גאיה הגיעה לפגישה, ונראה היה שהיא עברה כמה מהמורות לאחרונה. סיפרה ששבוע אחרי הטיפול, הייתה לה נפילה זוועה. כאבים היו בכל מקום. היו המון בעיות, עקב חבישה לא נכונה וזיהום. זה היה ממש מייאש. כאילו, לא מספיק כל הטיפולים, הבדיקות, ותופעות הלוואי. עכשיו גם פשלה בחבישה. וזיהום. הייתי ממש ירודה סיפרה בעצב. בלי כוחות, התחלתי לאבד תיקווה. נראה היה שהכל רק מסתבך.

צילום: unsplash

ואז שמעתי סיפור של מחלימה אחרת, שמאוד עודד אותי. היא סיפרה, שהיא עשתה שינויים קיצוניים בתזונה במשך חמש שנים. ואז הסרטן חזר לה. הילר אחד אמר לה:
"את אוכלת בריא – אבל חושבת מחלה". לאט לאט התחילו תובנות להיבנות אצלה. היא הבינה שהיא צריכה לשחרר. שזה לא מספיק להיות בקיצוניות בתזונה, אם היא כל הזמן בסטרס, מה לאכול ומה לא. ואוי ואבוי אם היא אכלה משהו קטן לא לפי הכללים. סוף העולם מגיע, עם ביקורת והענשה עצמית, על זה שהיא קילקלה את הכל. היא הבינה, שהקיצוניות הזאת מרעילה אותה ולא נותנת לה אפשרות להבריא. כיוון שבביקורתיות הזאת, היא גורמת לכיווץ. כיווץ שלא מאפשר זרימה. כשיש כיווץ וביקורת, זה ההפיך מלשחרר, מלאהוב את עצמה. שזה הבסיס לריפוי. לכל ריפוי שהוא.

צילום: unsplash

בנוסף, היא הבינה שאפשר להישבר. כיוון שבעצם גם כשאת נשברת, את יכולה להחלים. אפשר לקום מהשבר ולתקן. מותר להישבר, זה אנושי. ואז לאסוף לאט לאט את השברים. לחזור למרכז. לחפש את הדרך להבראה. אין דרך אחת להחלים. היא מנסה דרך מסוימת ומחכה למשוב מהיקום. אם המשוב חיובי היא ממשיכה. אם המשוב שלילי, היא מחפשת דרך אחרת.

>> אני לא באמת מאמינה בתוכי ריפוי

הסיפור שלה מאוד עודד אותי. ראיתי את עצמי דרכה. גם אני הייתי מאוד קיצונית בתזונה, זה לא ממש עזר לי. הסרטן חזר. גם אני נשברתי הבנתי שזה אנושי וקורה לכולם. נשברים, וקמים.אין דרך אחת. כל אחד הוא שונה ומיוחד, ולכל אחד מתאימה דרך אחרת. אני צריכה למצוא את הדרך שלי. אני מנסה, מה שעושה לי טוב, ומתאים לי, אני ממשיכה. מה שלא, אולי מתאים למישהו אחר, אבל לא לי. אין דרך אחת. אמרה גאיה ונראה היה שהתובנות האלה מאוד מעודדות אותה.

במדיטציה, תוך כדי ההרפיה העמוקה התבוננו בגידול. הוא נראה בצורת אליפסה, בצבע לבן אפור, עם קוצים. לאחר זמן מה של נשימה, התבוננות, והבאת אור לגידול בדמיון, משהו קצת התרכך שם. ביקשתי מגאיה לשאול את הגידול, אם יש לו מסר בשבילה.
המסר שעלה מהגידול היה:
"את בדרך הנכונה. תמשיכי לחקור ולחפש את הדרך שלך. כל פעם צעד קטן ולבדוק שהוא נכון לך. יש עוד דברים שתגלי שיעזרו לך.
המפתח הוא: להרפות, להרפות , להרפות.
הגוף הוא חכם. הוא יודע להחלים. את צריכה לשחרר, לשחרר, לשחרר. ללמוד למצוא את הדרך שלך. על ידי בירורים והקשבה לגוף.
המפתח הוא השיחרור – שם טמון הריפוי.
תמשיכי במה שאת עושה, הגוף יודע להבריא, הוא מאוד חכם."

צילום: unsplash

ביקשתי מגאיה להיות זמן מה עם המסר המעצים הזה שעלה מתוך חוכמת הגוף שלה. לאחר זמן מה ביקשתי מגאיה, תראי את זה כמו סרט שקורה. הכל משתחרר, מתרפא, מבריא…ואת מרגישה בריאה, חזקה, מחייכת ומרגישה טוב. כשגאיה התבוננה שוב בגידול, התחושה הייתה שהוא נראה יותר נוזלי, יותר רגוע ורפוי. גאיה יצאה מהפגישה מחייכת ושלווה. וגם אני.