עמוד הבית » באביב את תשובי חזרה…

באביב את תשובי חזרה…

צילום:pexels
נתחיל בגילוי נאות.. אני חובבת עונות מעבר ולמרות שאני ילידת הסתיו, העונה האהובה עלי היא עונת האביב.. הימים המתארכים, השמש שמחממת יותר ויותר, הטבע המתעורר ופורח בשלל גווניו – התחדשות.

יחד עם זאת, אני יודעת גם שלא כולם שותפים לאהבה הזו שלי… בעיקר אלו שהפריחה עושה להם פריחה.. אלה שבאביב עם הטבע המתחדש והפורח וכל האבקנים המסתובבים באוויר -האלרגיה שלהם מתחיל לחגוג: העור אדמומי ומגרד, העיניים דומעות, שיעול מטריד, האף נוזל ללא הפסקה.

איך אפשר ליהנות ככה מהיופי, מהחמימות, מההתחדשות?

ומה הסיבה שעונת האביב משבשת לאנשים מסוימים את החיים?

בואו ונתחיל לשאול שאלות:

אז האביב היא עונת מעבר. אם כך: עד כמה אני מקבלת את נושא המעברים בחיי בקלילות? האם אני חווה קשיים כאשר אני נדרשת לעבור ממקום אחד לשני? מעברים מסמלים גם זמניות, חוסר וודאות, שינויים – עד כמה אני מוכנה לקבל שינויים בחיים? עד כמה אני זקוקה לוודאות, ליציבות, לקביעות בחיי?

צילום:pexels

בעונת החורף אנחנו מוגנים בשכבות של בגדים, אנחנו מרגישים את תחושת ההתכרבלות המוכרת, האהובה והנוחה עוד מהיותנו ברחם – באביב אנחנו מתחילים לפשוט את השכבות האלו..אנשים שהאלרגיה באה לביטוי בהופעות בעור – גרד, אדמומיות – ההזמנה היא לבדוק את תחושת הביטחון שיש להם בחיים: עד כמה אני מרגישה מוגנת? עד כמה אני בטוחה בעצמי שאצליח להגן על עצמי?

ואם האלרגיה מתבטאת רק באביב – עד כמה אני מאפשרת לעצמי לעבור ממקום של הסתגרות והתכנסות (עונת החורף), למקום של פתיחות, חופש, חיצוני (עונת הקיץ) וליהנות ממעבר זה? הזמנה נוספת היא לבדוק- עד כמה אני מוכנה להיות חשופה לעולם? עד כמה אני מוכנה להיות אני ושכולם יראו?

צילום:pexels

העיניים הדומעות ומגרדות: אז כבר אמרו חכמינו שהעיניים הם ראי לנפש..אם כך, מה גורם לעיניים (או לנפש) לדמוע דווקא בתקופה האביב? מה אני מסרבת לראות? מה מעורר בי כל כך הרבה רגש בתקופה זו של יופי, צמיחה, התחדשות ?אילו רגשות מתעוררים כי כשאני חווה שינויים ומעברים?

צילום:pexels

אבל נשכח.. יש את אלו שעבורם האביב עם חג הפסח בתוכו גורם להם לקבל אלרגיה רק מחשיבה על ניקוי וניקיון או אירוח וארוחות חג משפחתיות. אבל.. רק רגע.. האביב היא בסך הכל עונה ביומן, בלוח השנה, בגלגל העונות, תקופה שהוגדרה ע"י בני האדם ככזו ומתבססת על התנהגות הטבע. איזו סיבה יש לעונה לגרום לנו לאיזשהו שינוי באיכות חיינו?

והאמת היא, שהאביב באמת בא בתמימותו וממש לא התכוון לשבש שום דבר…יחד עם זאת אנחנו גדלנו עם אמונות, עם מנהגים שקיבלנו מאבות אבותינו, עם דפוסים שהשתרשו בנו, עם חוויות שחווינו במהלך החיים ואולי אי שם בתת המודע התקשרו אצלנו לאביב, ועל כן הגוף שלנו מגיב אליו כשהוא מגיע.

צילום:pexels

הגוף שלנו מדבר אלינו, מבקש מאתנו שנקשיב לו, הוא עושה את זה בדרכים מופלאות וחכמות, אם רק נהיה קשובים אליו נוכל לאתר מה שיוצר אצלנו בחיים אתגרים, קשיים, קונפליקטים לשחרר, ולהתמודד איתם בכל דרך שנבחר (או שלא, גם זו בחירה )

מאחלת לכם אביב שמח ופורח,

שתזכו לראות את הפריחה והתחדשות הטבע בעיניים בהירות וצלולות,

שתיהנו מאור השמש על עורכם בכל זאת ויטמין  D (כמובן להיזהר מחשיפת יתר..),

שתנשמו את ריח הפריחה במלואה ובהנאה .

ושיהיה מעבר קליל ומהנה

חגית ולדמן- מודעות – גוף – נפש, אימון וטיפול הוליסטי

רשת ג'ונו 360 רפואה משלימה משולבת לנשים

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה